Panik panik!
Fra : Helle

Dato : 08-02-03 17:06

Hejsa.

Ja og hvem hoster så nu?? det gør Sylvester. Det er dog slet ikke på samme
måde som med Mikkel men det gyser koldt ned af ryggen på mig når han hoster!
Det lyder som om der sidder noget løst i halsen. Det er sådan lidt hver dag
at han hoster. Vi er totalt bange for vi har ligesom ikke lyst til at have
endnu en syg kat. Kan det være hårboller eller hvad kan det være?

En anden ting er, kan misserne blive forkølede når vi lufter ud og her
bliver koldt i lejligheden? vi lufter gerne ud i et par timer om dagen. Kan
de tage skade?

Mvh Helle

Fra : Denise

Dato : 08-02-03 17:26

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En anden ting er, kan misserne blive forkølede når vi lufter ud og her
> bliver koldt i lejligheden? vi lufter gerne ud i et par timer om dagen.

Hej Helle
Hoste kan jo skyldes mange ting, som du nok selv kan huske fra sidste gang,
allergi, spoleorm eller en banal infektion. Den kan sagtens have fået træk
så den har fået lidt hals-halløj. Kan I ikke sætte kattene i et værelse mens
I lufter ud, så de ikke sidder i træk. Hvis den spiser og leger som den
skal, ville jeg se tiden ad. Er den lidt mere stille er det måske tegn på
lidt feber og så skal der måske penicillin til problemet, er du i tvivl kan
du jo tage hans temperatur. Men jeg synes ikke du skal gå i panik, hold bare
lidt øje med missen Og det kan jo også være der sidder en hårbolle, så
kan du prøve med lidt kattemalt.
Iøvrigt har vores Blonde hostet hele sit liv, det er ikke lykkedes nogle
dyrlæger at finde ud af hvad det er, så de regner med det er noget allergi,
som vi godt ved han har. Han bliver 8 år til april og har det fint.
Hilsen Denise

Fra : Katrine Nederby

Dato : 08-02-03 21:54

> [...]
>
> En anden ting er, kan misserne blive forkølede når vi lufter ud og her
> bliver koldt i lejligheden? vi lufter gerne ud i et par timer om dagen.

Hej Helle.

Jeg har netop selv været ved dyrlæge med Tabita, som også gik og hostede
lidt (selvfølgelig netop som hun skulle til at skifte hjem, så det er
selvfølgelig udsat). Jeg var meget i tvivl, om det var mig, der overreagerde
eller
der virkeligt var noget. Hun hostede sådan ca. 3-4 gange på en uge, og jeg
kunne ikke rigtigt finde ud af, om hun virkelig hostede eller blot forsøgte
at komme af med en hårbolle. Jeg valgte derfor at tage hende til dyrlægen,
som så hørte en lille "knitren", da hun lyttede på hende, og hun blev derfor
indlagt til røntgen og tracheoskopi. Det viste sig, at hun har bronkitis,
som nu behandles med antibiotika, så jeg er glad for, at jeg "overreagerede"
Hun har muligvis fået det i forb. med udstilllingen i Vejle forrige
weekend, hvor hun blev udsat for træk (da jeg ventede på min hjemtransport).
Hun har ikke på noget tidspunkt virket hverken sløj eller nedstemt, så jeg
vil bestemt råde dig til at konsultere dyrlægen. Om ikke andet så for at
berolige dig selv

--
Mange hilsner
Katrine