Odd eyed
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-03 12:59

Hej.

Jeg er blevet interesseret i odd eyed katte efter at en i familien for
nyligt adopterede en hjemløs odd eyed killing.
Denne killing ser dog ikke ud til at være en alm. sød huskat. Vi har snakket
om, at der måske er norsk skovkat i den, så mit spørgsmål lyder på om man
overhovedet kan få en huskat, som er odd-eyed eller er det kun indenfor
racekatte? Kan man også være sikker på, at alle odd-eyed katte bliver hvide,
hvis nu der er tale om en blanding mellem huskat/norsk skovkat? Den nævnte
killing har jo et par søde grå pletter i ansigtet.
Jeg vil også gerne vide lidt mere generelt om begrebet odd-eyed......f.eks
hvilket land det stammer fra og hvornår det dukkede op på udstillinger.

God weekend

Anders

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 07-02-03 21:12

Hej

Jeg kan også selv godt lide de odd eyed men er ikek så meget for dem i hvid
*S*

Som du kan se her http://www.sacala.dk/loganside.htm er Pandora her en NFO
som er tortie m. odd eye så det erikek kun hvide katte der har det, kender
flere NFO som er farvede der har det.

Om det rent faktsik kun er racekatte der har det kan jeg ikke sige, men vil
tro at det nok især er derfor der nu e rhuskatte med det, men ved det som
sagt ikke, lige som jeg ikke kan svare på hvor det stammer fra.

Ang. med om katten bliver hvid kommer helt an på hvor meget grå den har af
pletter, vores Rishi havde en plet på str. med en 2 krone som lille men den
forsvandt rimelig hurtigt og nu er han helt hvid.

MVH
Gitte
www.sacala.dk

Fra : trille

Dato : 10-02-03 10:38

Det er ikke kun racerne som bliver oddeyed. Jeg havde som stor pige og
indtil først i tyverne et par vaske ægte huskatte, søskende, han og hun.
begge hvide med grå pande, de var begge oddeyed.

Trille