rejer
Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 07-02-03 08:01

har en kat godt af at få rejer???

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 07-02-03 13:14

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> har en kat godt af at få rejer???

Nej magneiumindholdet er ALT for stort

Randi

Fra : Denise

Dato : 07-02-03 13:58

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> wrote in
message news:b207ta$h6j$1@sunsite.dk...

> "Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > har en kat godt af at få rejer???
> >

> Nej magneiumindholdet er ALT for stort
>
> Randi

Hej
Men jeg synes godt man kan give det engang imellem, som slik, ligesom tun.
Hvis man ikke overdriver, f.eks. nøjes med 1 gang om ugen, så tror jeg ikke
der er nogle problemer.
Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-02-03 21:03

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> writes:

> [...]

> Hvis man ikke overdriver, f.eks. nøjes med 1 gang om ugen, så tror jeg ikke

Enig og endda med jer begge to *S*
Selvom en gang om ugen er lige lovlig meget efter min mening, men har
jo også noget med mængden af rejer at gøre..
Og også noget med om det er en hankat eller en hunkat som har større
urinveje..

Personligt giver jeg Melissa rejer min 2 og højst 4 gange om året de
to er til vores fødsdage og så sker det gerne 2 gange mere at hun får
rejer. Men der er også tale om ca en pose pr gang delt over et par dage...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Mulle's mor

Dato : 08-02-03 11:04

"Jørn og Rikke Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> har en kat godt af at få rejer???

Uvidende som jeg er om ernæringsforhold til katte, så får mine 3 katte
faktisk rejer dagligt!

Og nu sidder jeg hèr og er bekymret, hvad sker der hvis en kat for for meget
magneium?

Mine katte nægter stort set at spise våd-foder (ellers tidligere deres
total-yndlings-favorit-spise) uanset mærke og variant.

Så de får tør-foder, rejer og ananas-ost som slik(som de eeelsker)

Jeg vil gætte på de får omkring 50gr. hver om dagen...så kom så og SLÅ MIG!!

Nej, forklar mig hellere hvad skade der kan ske, de har faktisk fået enormt
flotte pelse og sluppet deres små-pels-problemer siden vi overgik til rejer
(ok, de får også andre slags fisk ind imellem)

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Denise

Dato : 08-02-03 12:29

"Mulle's mor" <zille@underlig.zzn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
rejer
> (ok, de får også andre slags fisk ind imellem)

Hej
Det er vel ligesom med rygere, nogle kan ryge hele livet uden at få
problemer, mens andre får problemer hurtigt. Dine katte er vel bare heldige
og ikke får problemer, men sundt er det ikke at få for meget magnesium.
Hvis de får et godt fuldfoder med afpassede mængder af mineralier, vil
mineralbalancen jo blive forskubbet ved selv af give for meget magnesium,
som der er i rejer og tun. Problemerne med for meget magnesium (og fosfor)
har tidligere været diskuteret, det giver bl.a.forøget risiko for
urinvejssten (det kan være andre kan supplere her). Det er især hos
hankatte. Men af og til at få usunde ting skader ikke, men hver dag er måske
ikke lige smart - men nogle er jo heldige og ikke får problemer.
Min bror havde for mange år siden begge sine hankatte indlagt med problemet,
de fik vist udelukkende Breckies tørmad dengang (fodret blev ret hurtigt
forbedret, da mineralbalancen åbenbart var forkert).
Hilsen Denise

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 09-02-03 11:37

Hej Gruppe

Men er det også et problem med magnesium hvis kattene ikke er 'snittet'???

/Kim

Fra : Denise

Dato : 09-02-03 11:53

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> Men er det også et problem med magnesium hvis kattene ikke er 'snittet'???
>
> /Kim

Hej
Same difference Så vidt jeg husker, har det noget med størrelsen af
urinrøret, at de kan få problemer med urinvejssten. Netop derfor er det ikke
så udbredt hos hunkatte. - andre ret mig venligst hvis jeg husker forkert.
Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-02-03 23:46

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> writes:

> [...]
> så udbredt hos hunkatte. - andre ret mig venligst hvis jeg husker forkert.

Ja hankattes urinrør er smallere end hos hunkatte...