HJÆLP!!!!!!!!!!
Fra : connie-toft

Dato : 06-02-03 19:56

Et nødråb!!
Vi har en tilløben skønne gråstribet hankat siddende udenfor vores dør.(han
har ikke halsbånd på eller er øremærket) Han startede med at komme for 14
dage siden, dog kun på et kort visit. Så i weekenden dukkede han op igen:
Der var han her faktisk fra lørdag eftermiddag til søndag eftermiddag, så
var han væk i et havlt døgn før han dukkede op igen. Nu er han her faktisk
hele tiden.
MEN vi har 2 katte og efter mandens strenge udsagn, SKAL VI IKKE have en kat
mere. ( jeg ville ellers gerne)
Jeg har idag haft kontakt med vores dyrlæge, om hun havde hørt fra nogle der
savnede en kat, men nej!
Ingen sedler i vores Brugs eller Fakta, så hvad gør vi lige????
Jeg har også prøvet at ringe til Hjemløse kattes vel i Esbjerg, der var
telefonsvarrer på, og de har ikke ringet tilbage.
Kan jeg være bekendt at søge et nyt hjem til denne dejlige hankat her i
gruppen??? Eller hvad skal jeg lige gøre????

Connie (hvis bløde katteelskende hjerte bløder)

--
Connie

Fra : Trine Piltoft

Dato : 06-02-03 22:07

Hej Connie

> Ingen sedler i vores Brugs eller Fakta, så hvad gør vi lige????

Hvad med at prøve at give ham et halsbånd på, og en fastgjort seddel med
jeres tlf. nr. hvor der står at I ønsker at blive kontaktet mv. Hvis han har
nogle ejere som han tager hjem til ind i mellem, så ringer de forhåbenligt
til jer når de ser sedlen.

> Kan jeg være bekendt at søge et nyt hjem til denne dejlige hankat her i
> gruppen??? Eller hvad skal jeg lige gøre????

Jeg synes du skal prøve ovenstående først. Hvis han har et hjem og blot
tager sig nogle lange strejfeture, så er det jo lidt synd for hans ejere,
hvis han pludseligt er helt væk.

Mvh. Trine

Fra : Denise

Dato : 07-02-03 08:39

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
har
> nogle ejere som han tager hjem til ind i mellem, så ringer de forhåbenligt

En God ide. Det gjorde jeg, da jeg skulle finde ud af om Gizmo havde en
ejer. Jeg satte en bukse-elastik rundt om halsen og da den stadig var der i
flere dage, troede jeg den var hjemløs. Det viste sig så via Kattens Værn,
at den havde en ejer et par veje borte, men at den bare var gået hjemmefra
da de havde fået en hundehvalp.
Så har du ikke noget halsbånd, så sæt en elastik om halsen og se om den
bliver taget af. Sådan en kan man måske sætte navn og adresse på, det ved
jeg ikke lige.
Bliver elastikken ikke taget af, kan I måske sætte plakater op i nabolaget,
det kan jo være, den også er gået hjemmefra. Ellers må I kontakte kattens
værn eller andre der kan tage sig af hjemløse dyr.

Hilsen Denise

Fra : Søren Houlberg

Dato : 07-02-03 20:59

Hej!

"> Så har du ikke noget halsbånd, så sæt en elastik om halsen

Jeg syntes bare lige at jeg ville skære ud i pap - at der er tale om en
BUKSEELASTIK - ikke en brun husholdningselastik - som skærer sig ind i
dyret. Ellers et vældig godt forslag!

Hilsen

Mette Sofie

Fra : JN

Dato : 07-02-03 18:34

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes du skal prøve ovenstående først. Hvis han har et hjem og blot
> tager sig nogle lange strejfeture, så er det jo lidt synd for hans ejere,

Enig. Da jeg var barn havde vores hunkat op til flere "madsteder" i
landsbyen.
Det hændte jo at maden bedre ude i byen. Men den havde et hjem.

Lisbeth

Fra : Kitty Leopold

Dato : 07-02-03 22:44

"JN" <poel_noerregade@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> landsbyen.
> Det hændte jo at maden bedre ude i byen. Men den havde et hjem.

Det er lidt fustrerende når det er ens egen kat der strejfer. Jeg har to
katte, hvoraf den ene ikke bevæger sig ret langt væk og ikke ret lang tid ad
gangen. Den anden strejfer og halve og hele døgn af gangen. Her til aften
har jeg lige hentet den hos vores genbo, efter at have været væk i mere end
et døgn. Den lå nok så hyggeligt og sov i deres vindueskarm. Naboerne har
selv 3 katte og en kattelem, som min ikke selv kan finde ud af at gå ind af,
men smutter ind sammen med en af deres. Derfor er det ikke altid de lige
opdager den hvis den ligger stille og roligt og sover.

Jeg ved godt den savner min søn som p.t. er på skiferie og har en ide om at
det er derfor den ikke kommer hjem. Men jeg er da godt bekymret når den ikke
kommer hjem efter en rimelig tid, og de nætter hvor jeg har gået og kaldt på
den kan ikke tælles.

Naboen og jeg har tit og ofte talt om hvorfor den render så meget ovre hos
dem som den gør, for det er bestemt ikke fordi hendes katte behandler den
særligt blidt, hvorimod alle her i huset tager imod den med åbne arme, når
det endeligt behager herren at komme hjem.

Fra : Denise

Dato : 08-02-03 12:10

> [...]
> særligt blidt, hvorimod alle her i huset tager imod den med åbne arme, når
> det endeligt behager herren at komme hjem.

Hej Kitty
Selv om man siger, at katte ikke er flokdyr, så tror jeg, at mange katte
godt kan lide at være sammen med artsfæller. Andet tror jeg ikke er i det,
bare et gæt.
Selv om vores Molly ikke er vild med vores to hankatte, så vil hun alligevel
helst være i de rum hvor de er.
Hilsen Denise