I totterne på hinanden
Fra : Denise

Dato : 06-02-03 18:14

Ja, så skete det igen. Blonde og Dino røg i totterne på hinanden i
løbegården. Det er ellers meget lang tid siden, de blev uvenner sidst i
løbegården, nok 3/4 år siden. Jeg troede ellers vi havde løst problemet ved
at sætte noget intermistisk hegn op på havelågen, så ræven ikke kunne komme
ind i haven, da vi mente det var den der havde strintet. Men katte kan
stadig komme ind i haven, da jeg har set kattepoter i sneen. Jeg har i dag
også fundet et hul i hegnet i haven, hvor katte kan smutte ind.
Nå, men i morges lige før jeg skulle på arbejde var de i løbegården. Jeg så
det komme, Blonde snusede på hegnet og åbnede munden for rigtigt at dufte,
mens han skulede efter Dino. Så var jeg klar over jeg skulle være hurtig.
Jeg for ud af havedøren og ....... kunne ikke få hængelåsen op. Og så for de
i hovedet på hinanden, mens jeg råbte og skreg, så det kunne høres flere
kilometer væk - gosh hvor pinligt. Jeg var så på vej ind igen, for så at
kravle ud af vinduet til dem, for jeg skulle jo ud og skille dem ad, de
rullede rundt i hele løbegården mens totterne fløj rundt omkring. Manden var
heldigvis hjemme og fik åbnet døren inden jeg havde risikeret liv og lemmer
ved at kravle ud af vinduet over hylder og andet. Vi fik så lukket døren
mellem kattene, og jeg fandt en pæn stor hårtot sølet ind i blod. Jeg fik
redt begge katte og undersøgt dem, især deres øjne. Heldigvis var der ikke
sket noget med øjnene. Jeg fandt noget blod på Blondes pels men der var ikke
noget sår. Jeg har undersøgt og undersøgt og følt og følt, (også poter og
kløer), men jeg kan ikke finde nogle sår, men der må jo være noget, for det
var ikke bare _lidt_ blod. Det kan være hullet har lukket sig, og så er jeg
nervøs for om det kan blive en byld, men jeg må jo holde øje.
Jeg brugte så 1 time i morges på at få dem gode venner igen, og det så ud
til at lykkes, og jeg kørte på arbejde. Lige så snart jeg var ude af døren,
begyndte de foran havedøren at stå og snuse og knurre ad hinanden igen, så
manden skilte dem ad i 2 værelser. Jeg vil tro, at vi har afsat en lugt fra
vores sko, da vi rendte ud og ind. Jeg kørte tidlig hjem og har nu brugt
flere timer på at få dem til at blive gode venner. Foran havedøren er
problemet løst, men i soveværelset hvor de går ud til løbegården, stoler jeg
ikke helt på dem, så døren er lukket til soveværelset og alt ånder idyl lige
nu - begge sover.
Nu må jeg se resten af aftenen og natten, ellers må jeg skille dem ad i
morgen når jeg skal på arbejde. Men hold da op hvor er det træls. Hver gang
de var ved at blive uvenner og Blonde skulede og skulle til at hyle, tog jeg
fat i ham og smed ham helt hen foran Dino, og så tænkte han "Nå, er det bare
dig" og så vaskede de hinanden lidt i hovedet - altså kors hvor er de dumme
. Nå, men fra tidligere gange ved jeg at det plejer at gå hurtigt over.
Men puha, nu skal jeg til det pjat med at lade dem komme på skift i
løbegården i lang tid, før jeg tør lukke dem ud sammen. Jeg har renset
hegnet med rodalon i den side jeg har mistanke til. Ja, det er bare skønt at
have katte, man keder sig aldrig
Hilsen Denise

Fra : Bente Jepsen

Dato : 06-02-03 19:59

Hej Denise.
Sikke nogle skøre katte du har og så siger man at katte ser godt.

Det er altså træls når der sker sådan noget, især når de ellers er så glade
for hinanden. Krydser finger for at det er ovre nu.

Mange hilsner
Bente

Fra : Denise

Dato : 07-02-03 08:14

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
glade
> for hinanden. Krydser finger for at det er ovre nu.

Hej
Ja, de er skøre, jeg tvivler lidt på deres intelligens, eller mangel på
samme, engang imellem. Aftenen forløb godt. Efter lidt samtale med dem i
soveværelset, blev det værelse også fælles igen. Og der har ikke været noget
i nat. Så nu holder jeg dem bare væk fra løbegården et stykke tid.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 07-02-03 06:45

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> wrote in news:b1u559$840$1@sunsite.dk:

> Ja, så skete det igen.

Det er godt nok underligt at det kan ske igen og igen med de to.
Det minder mig lidt om mine to kaniner i sin tid. De gik frit i stuen
altid, men to gange indenfor det samme år gik der også noget galt
mellem dem og de sloges så blodet flød. Den ene gang måtte jeg skille
dem ad i flere dage iden tingene normaliseredes, jeg fandt aldrig ud af
hvad der forårsagede det.
Tror nok jeg endte med bare at mene at de var lidt smådumme, men det er
altså trættende.
Håber i hurtigt får normale tilstande hjemme hos jer igen.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Denise

Dato : 07-02-03 08:31

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> wrote in message

> [...]
> altså trættende.
> Håber i hurtigt får normale tilstande hjemme hos jer igen.

Hej Kate
Ja det er underligt. Jeg mindes ikke at de to tidligere hold hankatte jeg
havde kom op og slås sådan for alvor, gud ved om det er noget Somali noget.
Jeg er 99 % sikker på, at det er fordi der er strintet op ad deres hegn i
løbegården og Blonde tror det er Dino der er blevet til en fremmed kat .
Jeg gned mine fingre op af deres hegn, der hvor han snusede og balladen
startede. Jeg syntes jeg kunne lugte noget og gik så ind og stak fingrene
ned til Blonde. Gosh, der var ved at blive balade igen, så strintet på
hegnet var der altså. Det er altid den lille Blonde der starter balladen og
farer på Dino i et slagsmålet. Da Dino er meget større og stærkere ender det
jo med at Blonde så pludselig bagefter bliver bange for Dino, og så hyler
når han ser ham. Dino løber så hen mod Blonde, fordi Blonde hyler, og så går
det galt igen. Jeg gør så det, når jeg kan se at Blonde skal til at blive
bange, det kan jeg jo se når han sender øjne efter Dino eller hyler, så
fanger jeg ham og sætter ham ned i hovedet på Dino. Så snuser han til ham og
så vasker de hinanden, og så er der ikke noget galt. Det gjorde jeg i går
flere gange. Med kors, hvor er de altså uintelligente, især Blonde. Molly er
den smarte, hun smutter ind under sofaen og lægger sig til at sove, så er
hun ikke i vejen, hvis de lige farer afsted .
Så nu skal jeg bare holde dem fra løbegården et stykke tid (og have fikset
hullet i hegnet i haven, hvor der kommer katte ind).
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 08-02-03 18:52

Hej
Ja, nu er Blonde og Dino jo pot og pande igen, det var de allerede i går. Og
nu sidder de og hænger sammen ved vinduet ud til løbegården, og gør sig til,
og kan ikke forstå at jeg ikke vil lukke dem ud (ryste på hovedet). Men, næ
nej, nu er festen stoppet et stykke tid. Det er 100% sikkert at det går galt
igen så kort tid efter.
Tsk tsk
Hilsen Denise

Fra : AEK

Dato : 08-02-03 19:21

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til,
> og kan ikke forstå at jeg ikke vil lukke dem ud (ryste på hovedet).

Katte.......

> Men, næ nej, nu er festen stoppet et stykke tid.

*LOL*

> Tsk tsk

Ja , tsk tsk )

/ Anya

Fra : Denise

Dato : 14-02-03 19:49

Hej
Situationsrapport Blonde og Dino.
Nu har jeg fundet de sår og skrammer kattene fik i deres slagsmål, for nu er
der sår på og jeg kan føle dem.
Blonde har kun fået et sår, mens Dino den store af dem har 4-5 rundt om
halsen. Det ene sår er en rift på ca. 7 cm fra hals til op til øre. Alle
sårene føles rimelig flade, d.v.s. der er ingen bylder, pyhhh Og han kan
også lade dem være, så det ser ud til, at tiden bare skal gå sin gang, men
jeg holder selvfølgelig øje. Men det vil jo sige, at det er den lille Blonde
der er den stærkeste, eller ham der rammer bedst Det er jo også ham der
starter, den lille hissigprop.
Lige nu sidder Blonde og vasker Dino´s sår, det er vel også rimeligt, da det
er ham der har lavet dem - ryste på hovedet .
Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-02-03 21:45

"Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk> writes:

> Hej
> Situationsrapport Blonde og Dino.
> Nu har jeg fundet de sår og skrammer kattene fik i deres slagsmål, for nu er
> der sår på og jeg kan føle dem.
snip
Pyha godt det ikke gik værre...

> Lige nu sidder Blonde og vasker Dino´s sår, det er vel også rimeligt, da det
> er ham der har lavet dem - ryste på hovedet .

Det er da lykkeligt
Tyder jo på at de ikke forbinder hinanden med den skade som uheldigvis
skete *ånde lettet op*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa