Apropos tortier :)
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 05-02-03 10:18

      Halløjsa :)

   Jeg er nødt til at vide det - Mullemissen her:

http://pictures.bananas.dk/Kat/P7260008.JPG

hvad "slags" tortie er hun? :)

Nu I er igang må I såmen osse godt forklare mig hvad farve
Oscarmislingen er:

http://pictures.bananas.dk/Kat/P6280041.JPG

Her i huset er de nemlig "spejlet" og "trefarvet" ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 05-02-03 10:18

Hej Trine.

Jeg ville sige, at Oscarmislingen er bicolor sort med hvidt, og Mullemissen
er tortie med hvidt eller calico.

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 05-02-03 10:47

On Wed, 5 Feb 2003 10:18:28 +0100, "Lisbeth Christensen"
<mactabby@hotmail.com> wrote:

>Jeg ville sige, at Oscarmislingen er bicolor sort med hvidt, og Mullemissen
>er tortie med hvidt eller calico.

   Hmmm - "tortie med hvidt" eller "calico" - eller tortie med
"hvidt" eller "calico"? :) Og hvad er Calico?

Fra : Ann K.

Dato : 05-02-03 10:54

Hej Trine.

>Og hvad er Calico

<> Så vidt jeg ved er Calico, vist blot den engelsk/amerikanske
betegnelse for tortie med hvidt
Ligesom man kan bruge betegnelsen Bi-color, for en sort/hvid, rød/hvid,
blå/hvid osv kat...

Mvh Ann

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 05-02-03 11:24

> http://pictures.bananas.dk/Kat/P7260008.JPG
>
> hvad "slags" tortie er hun? :)

Jeg vil mene hun er sort tortie med hvidt evt spottet eller makreltabby

> Oscarmislingen er:
>
> http://pictures.bananas.dk/Kat/P6280041.JPG

ja jeg vil sige han er sort hvid uden noget tabby mønster

hilsen Sanne

Fra : Pernille Scharff

Dato : 05-02-03 11:59

> Jeg vil mene hun er sort tortie med hvidt evt spottet eller makreltabby

Nejnej, hun er ikke tabby, for der er da ikke tabbymønster i de sorte
felter. Tabbymønsteret i de røde felter tæller ikke med Men jeg giver
jer ret i at mønsteret i hendes røde områder nok er spottet.

/Pernille

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 05-02-03 12:00

"evt spottet eller makreltabby"

- Jeg tror bestemt ikke, at hun er tabby - rød pelsfarve vil altid udvise
tabbymønster, også selvom katten ikke er agouti. Og den kønne pige her har
så vidt jeg med min bedste vilje kan se ikke noget tabbymønster i det sorte.

VH Lisbeth

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 05-02-03 13:07

On Wed, 5 Feb 2003 11:23:37 +0100, "Sanne Schmidt"
<sannefjern@spamsilver-heart.dk> wrote:

>Jeg vil mene hun er sort tortie med hvidt evt spottet eller makreltabby

   Hun må næsten være makreltabby så - hun har i hvert fald
tydelige striber i det røde :)

>ja jeg vil sige han er sort hvid uden noget tabby mønster

   Hun ;)

Fra : Louise Viborg

Dato : 05-02-03 19:39

> Nejnej, hun er ikke tabby, for der er da ikke tabbymønster i de sorte
> felter. Tabbymønsteret i de røde felter tæller ikke med Men jeg giver
> jer ret i at mønsteret i hendes røde områder nok er spottet.

L: Ja, det har du da fuldstændig ret i, Pernille

Knus fra Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 05-02-03 12:00

Jeg giver Sanne ret i, at hun ser ud til at være sorttortie spottet
tabby m. hvidt. Men det er lidt svært at se på den måde hun ligger på

Venligst, Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunzahra.dk

> Jeg vil mene hun er sort tortie med hvidt evt spottet eller makreltabby

> ja jeg vil sige han er sort hvid uden noget tabby mønster
>
> hilsen Sanne

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar