Underlig farver, passer det ?
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 04-02-03 20:44

Hejsa

Håber nogen gider lure ind på min side og se Hope igen, har nu fået flere
mail ang. hendes farve, da folk mener at hun ikke er sort spottedtabby, men
kanel som der jo ikke er noget der hedder ved NFO *SS* , der er billeder af
far og mor derinde også og af søskende fra fødsel til 8 uger
http://www.sacala.dk/hopebilleder.htm
Og et par stykker af Hope som 12 ugers.

Vi har jo Logan som er sortmakreltabby/hvid, som er brunlig i stiberne, så
har jeg Faramir som er det samme uden hvid, men er mere kølig i grålig
farver og så Hope som jeg selv/opdrætteren syntes bare er meget varm i
farven *SS* det har vel noget at gøre med jeg mener det hedder rufismer ?

MVH
Gitte

Fra : Pia J

Dato : 04-02-03 20:53

Min Felix er mere "rød" end Hope, og jeg er sikker på han ikke er kanel...
Muddi som så skulle være samme farve, sorttabby, er helt grå som grundfarve.

Felix mor er n 23 09 og hans far ns 22 (sort/sølv som bror Hannibal)

Nogen videnskabelig forklaring har jeg ikke, det er kun et eksempel, men den
med rufisme lyder meget sandsynlig?

:Pia

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 04-02-03 20:55

Hej Gitte.

Naaarj, selvfølgelig er hun ikke kanel - hun har bare en dejlig varm brun
farve pga. rufisme, som du selv nævner! Hvis hun skulle være kanel, ville
det også betyde, at en eller anden havde lavet noget gris på et eller andet
tidspunkt i hendes stamtavle, for det er overhovedet ikke tilladt at krydse
NFO med andre racer - og genet for kanel findes så vidt jeg ved overhovedet
ikke hos NFO.

Vores Skrubbe har netop fået killinger - faderen til de killinger er også så
varmt brun i farven, at han næsten virker rødlig - og han er bestemt heller
ikke kanel.

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 04-02-03 21:08

Hejsa

Nej det mente jeg jo også nok at hun bare er varm i farven, hendes mor er jo
altså også i de varme farver, men lidt sjovt at samme farve kode kan være så
forskellig i nuancer *SS*

MVH
Gitte