Ingen knurhår, trækker det ned ?
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 04-02-03 19:16

hejsa

Vi har jo fået 2 skønne killinger,desværre har Hope ingen knurhår tilbage i
den ene side,e fter hendes søskende har spist dem af hende, det vil sige hun
har nogen på ca. 1 -2 cm og et par der er alm. længte.

Vi ville jo gernehave hende med på udstilling i marts, men ved af erfaring
det tager noget tid inden de er groet ud igen, så tænkte på om det ville
tælle ned i bedømmelsen ?

MVH
Gitte
www.sacala.dk

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 04-02-03 19:08

Hej Gitte.

"tænkte på om det ville tælle ned i bedømmelsen ?"

- Det kommer helt an på dommeren. Vi har prøvet at have to søskende med uden
knurhår hos hver sin dommer, og den ene dommer sagde bare "hun har vel nok
en mor, der elsker hende højt", hvorefter han ignorerede de manglende hår,
mens hendes bror blev dømt helt ned i bunden. Så hvis du gerne vil have
hende med, så må du satse på, at du er heldig med dommeren .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Tasja Gamst

Dato : 04-02-03 20:04

Hejsa,

Første gang jeg havde min killing med på udstilling for 3 måneder siden
havde han heller ingen knurhår da hans mor og de andre killinger havde
gnasket i dem, men han blev altså både BIV og Nom.
og det er først nu de er begyndt at være flotte men han har ikke fået andet
end 1. pladser på udstillingerne så jeg vil tro det er de færreste dommere
der dømmer ned på sådan noget, hvis de har forstand på katte (hvilket man
jo vil mene de har *griner) så ved de også at det sker sådan noget.

Så tag du bare "babyen" med.

Tasja

Fra : Mette Jensen

Dato : 04-02-03 19:43

Gitte S. Eriksen wrote:

> Vi ville jo gernehave hende med på udstilling i marts, men ved af
> erfaring det tager noget tid inden de er groet ud igen, så tænkte på
> om det ville tælle ned i bedømmelsen ?

Ingen af mine katte har manglet knurhår på udstillingerne, men det har
konkurrenterne!!
Og det var der for de tabte, ved jeg ikke...... Ej spøg til side.
Jeg tror ikke det trækker ned, ved de fleste dommere. Men du kan da være
uheldig....
Har set mange bedømmelser hvor der ikke blev gjort noget ud af det.

Så jeg ville da bestemt ikke tøve med at tage hende med!

--
Venlig hilsen Mette

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-02-03 19:50

Jeg har flere gange haft killinger uden knurhår med - jeg har som sådan
aldrig oplevet, at det har trukket ned (dvs. ingen bemærkninger fra
dommeren, andet end de/n nok havde en foretagsom mor el. lign.).
Om det *har* trukket ned til fx NOM ved jeg ikke - men da det jo er en
skønhedskonkurrence, så er det klart, at en killing med perfekte knurhår,
som i øvrigt er lige så "pæn" som den uden, jo nok ville vinde
nomineringen...

Mvh. Camilla