kat der snorker
Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 04-02-03 16:16

Vi har fået ny mainecoon kat for 10 dage siden, og er ellevilde med ham,
men der er en ting ved ham, jeg aldrig har oplevet ved katte før, og jeg
spekulerer på om det er tegn på noget skidt: katten snorker...meget !
Det er vældig charmerende, såmænd, men kan det være tegn på problemer i
næse/hals regionen og kan det være generende for ham ? Er der nogen der
ved noget om det ?

P.S. Endnu et spørgsmål jeg håber nogle kan give svar på: hvor finder
man en liste over katteudstillinger i Danmark

Med venlig hilsen
Jane Bjørnlund
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : maz

Dato : 04-02-03 16:28

"Jane Bjørnlund" wrote in message
> P.S. Endnu et spørgsmål jeg håber nogle kan give svar på: hvor finder
> man en liste over katteudstillinger i Danmark
Oversigt over udstillinger i DK findes på www.felisdanica.dk -eller her:
http://www.felisdanica.dk/dansk/index.htm
- der er også oversigt over de udenlandske udstillinger

maria

Fra : Mette Jensen

Dato : 04-02-03 18:27

Jane Bjørnlund wrote:

>Det er vældig charmerende, såmænd, men kan det være
> tegn på problemer i næse/hals regionen og kan det være generende for
> ham ? Er der nogen der ved noget om det ?

Det kan være et problem! Du bør få dyrlægen til at kikke på det næste gang
du kommer der... Med mindre du synes det er så slemt at det haster.
Dog kan jeg sige at Kashmir også gør det meget.... Og jeg har været til
dyrlægen et par gange, men hver gange finder hun ikke noget....
Det lader til Kashmir kan gøre det bevidst. Hvis der er noget han vil/ikke
vil kan han trække vejet MEGTE tungt.... Nærmest som et lille bare der ikke
får sin vilje. I starten hørte jeg det kun når ham sov. Men nu kan finde på
det hele døgnet.
Er det kun når han sover eller er det hele tiden?

> P.S. Endnu et spørgsmål jeg håber nogle kan give svar på: hvor finder
> man en liste over katteudstillinger i Danmark

Du kan kigge her:

www.felisdanica.dk

For nærmere oplysninger går du ind på de enkelte klubbers hjemmeside.

www.racekatten.dk
www.perseren.dk
www.jyrak.dk
www.darak.dk

--
Venlig hilsen Mette - der havde en kat der hed Darf Varder et stykke tid!

www.Chimera-MaineCoon.dk

Fra : Pia J

Dato : 04-02-03 18:36

"Mette Jensen" <mette@chimera-mainecoon.dk> wrote in message

> Det lader til Kashmir kan gøre det bevidst. Hvis der er noget han vil/ikke
> vil kan han trække vejet MEGTE tungt.... Nærmest som et lille bare der
ikke
> får sin vilje.

Jep! Når man samler dem op og de bare ikke giiiiiiider nusse lige nu!

:Pia

Fra : AEK

Dato : 04-02-03 18:58

Hej Jane !

Velkommen i klubben med katte, der snorker )

Min hankat, Don Oscar , snorker så højt til tider, at han overdøver
fjernsynet !
Der er virkelig drøn på sluserne, når han er total afslappet og sover.

Jeg har aldrig taget det som et problem, selvom det ville være rart, at han
til tider gad skrue ned for " volumen ".

Han er den sundeste kat, man kan tænke sig.

/ Anya.

Fra : Jane Bjørnlund

Dato : 04-02-03 21:08

Mette spurgte om det kun var når han sov eller hele tiden: Han gør lidt
begge dele. Altså han kan godt sove uden at snorke, ligesom han også kan
være vågen og have en lidt larmende vejrtrækning indimellem. Der var
forkølelse blandt kattene der hvor vi hentede ham, og han nøs også de
første to dage her, men har ikke gjort det i en uge, så jeg ved ikke, om
det kan være forkølelse.

Fra : Pia J

Dato : 04-02-03 21:04

Ikke for at gøre dig bekymret, men mine 2 var også forkølede da jeg fik dem,
og det tog lidt tid at komme over. Anden omgang snorkede de også, og det
viste sig de havde lidt mislyde på lungerne - ikke voldsomt, og efter en
antibiotikakur mere, har de været friske siden (de er 7½ måned nu)

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-02-03 21:33

> [...]
> Det er vældig charmerende, såmænd, men kan det være tegn på problemer i
> næse/hals regionen og kan det være generende for ham ? Er der nogen der

Kan det være hans tandstilling der er lidt skæv? Jeg har en der altid
"grynter", dog mest når den er vågen. Jeg er ret sikker på skyldes
tandstillingen.

Hilsen Nina

Fra : Britt Johannesen

Dato : 05-02-03 09:20

Hejsa

Min MCO hun snorker også altid - det har hun gjort siden hun var killing -
både når hun sover og er delvis vågen.
Jeg har flere gange fået hende tjekket og hun fejler ikke noget, så jeg har
lært at leve med at min yndige missepige snorker som en fuld sømand ;)

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 06-02-03 17:50

Hej Jane,
Nu var jeg jo lige inde og lure i din profil, og er det Bertil der er din
nye mis?
Vibeke - som også har en CountryCat

Fra : Ida

Dato : 06-02-03 18:16

--
"Jane Bjørnlund" <janebjoernlundKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e3fd946b11ba@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> [...]
> Det er vældig charmerende, såmænd, men kan det være tegn på problemer i
> næse/hals regionen og kan det være generende for ham ? Er der nogen der

Hej *s*

Når kattene skifter tænder - jeres har lige alderen - så kan de have enddog
meget hævede kirtler i halsen.. har du mærket efter der ?
Det har været forskelligt hvor meget mine egne katte har været generet af
det, men jeg har da et snorketræ på 6 måneder med hævede kirtler *S*

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg