sterilisere ..
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 03-02-03 21:59

Hejsa Allesammen ..

Ja .. nu er tiden endelig kommet .. Langt om længe har vi bestilt tid
til alle 5 hunkatte .. de skal under kniven ... Pip står først på listen
... I morgen .. Og nu er jeg begyndt at gå og blive lidt nervøs .. uh,
sådan en narkose .. den ER jo ikke helt ufarlig vel ?? ..

Resten skal afsted i næste uge, to og to .. så vi får sandelig vores sag
for med "sygelige" katte .. Er der noget vi skal være særlig opmærksomme
på i forbindelse med opvågning ( eller gør de det hos dyrlægen ??? );
slikning af sår osv osv.

Kryds fingre for os, at alt går som det skal ..

Knus fra Pia og misserne .. som slet ikke aner hvad der er i vente ..

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Kate

Dato : 03-02-03 22:30

Hej Pia

Jeg vil ikke komme med en masse gode råd, for det er jo trods alt over
12 år siden Sofie blev steriliseret og der er sikkert sket nyt og jeg
har ganske givet også glemt hvordan det var

> Kryds fingre for os, at alt går som det skal ..

Men det vil jeg tilgengæld gerne gøre.
Held og lykke med dem alle sammen.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Mulle's mor

Dato : 03-02-03 23:05

"Pia Lihme Petersen" <Pia@Lihme.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> Pia@lihme.com
> Look at my quilts, cats and other stuff :

Mine 2 hunkatte og 9 vildkatte, vi fik neutraliseret, klarede det alle i
fin stil, men du har da ret i at det ikke er ufarligt at blive bedøvet,
hverken for katte eller mennesker.
Det er den risiko man må tage, men jeg har heldigvis aldrig (banker under
bordet) hørt om tilfælde hvor dyret ikke vågnede op igen, så mit råd er, at
du ikke skal bekymre dig, men tro på det går som det skal *smil*
Du skal faktisk bare holde øje med at stingene ikke springer op, dvs. holde
øje med de ikke slikker det lillebitte sår for meget, eller på andre måder
ser "mærkeligt ud", og så ringer du til dyrlægen :)

Mange venlige hilsner fra
Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : maz

Dato : 04-02-03 09:32

"Pia Lihme Petersen" wrote in message
> [...]
> for med "sygelige" katte .. Er der noget vi skal være særlig opmærksomme
> på i forbindelse med opvågning ( eller gør de det hos dyrlægen ??? );

Ja, husk at tjekke med dyrlægen, at alle katte får smertestillende i depot
(sker som regel ifm operationen). Nogle katte får mange smerter efter opr.
på trods af den mængde smertestillende, som dyrlægen giver ifm opr. Du bør i
hvert fald sikre dig, at du har mulighed for at kontakte dyrlægen og få
smertestillende efter normal lukketid (ellers så få et par smertestillende
piller med hjem - just in case. Det ville jeg gøre).
Enhver operation (i narkose) er risikabel både for mennesker og dyr. Kattene
skal helst begynde at blive friske i løbet af 24- max. 36 timer efter
operationen. Har du ikke en plastickrave, så køb en hos dyrlægen, hvis en af
kattene skulle finde på at pille/bide i såret (ikke så stort et problem,
hvis stingene er lavet indvendigt).
Held og lykke.