Mus med pivlyd
Fra : Helle

Dato : 01-02-03 00:03

Hejsa.

I dag har jeg købt en fiks lille hvid mus til misserne som piver/pipper ved
den mindste berøring! Den er bare SÅ populær og jeg kunne ikke stå for den
så jeg smed 36 kr for den og er bare rigtig MEGET træt af den lyd nu! Er
glad for at jeg ikke købte en til misserne hver *g*. Kender I andre dem?
Emil og Sylvester leger med den konstant

Mvh Helle

Fra : Ida

Dato : 01-02-03 00:04

--

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> glad for at jeg ikke købte en til misserne hver *g*. Kender I andre dem?
> Emil og Sylvester leger med den konstant

Det er det aller mest populære legetøj herhjemme.. både blandt voksne og
killinger.
Hvis det er til nogen trøst, så bliver lyden mindre med tiden

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Uffe Fey

Dato : 01-02-03 00:32

> [...]
> glad for at jeg ikke købte en til misserne hver *g*. Kender I andre dem?
> Emil og Sylvester leger med den konstant

Hvis du bliver alt for træt af lyden, kan du sætte den der lille "slip" i
igen, som du måtte hive ud for at aktivere lyden. Hvis du da har den endnu..
ellers kan du muligvis fremstille en selv. Spørgsmålet er så bare om musen
vil være ligeså populær, hvis den pludselig holder op med at sige noget ;).
Men det sker jo også helt af sig selv, efterhånden som batteriet bliver
brugt op.

Til gengæld gad jeg godt vide om der er nogen der har gode erfaringer med
diverse mekaniske mus? Eksempelvis dem man kan trække op, som så drøner
rundt på gulvet.

--
Uffe
(Slet 'REMOVE' ved privat svar)

Fra : Helle

Dato : 01-02-03 00:40

> Til gengæld gad jeg godt vide om der er nogen der har gode erfaringer med
> diverse mekaniske mus? Eksempelvis dem man kan trække op, som så drøner
> [...]

Ja sådan en mus har vi men den kan ikke køre på gulvtæppet så det er RET
træls. Den kan køre på vores køkken(linolium) gulv. Det er ret ærgerligt.
Men ellers er det en mus som vores katte bestemt også godt kan lide.
Desværre skal man bare trække den op hele tiden. Den vi har kører fremad men
ændrer indimellem pludselig kurs, hvilket gør det ekstra sjovt for misserne

Mvh Helle

Fra : Isabella

Dato : 01-02-03 18:21

"Uffe Fey" <newsgroups@idenion.REMOVEdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Til gengæld gad jeg godt vide om der er nogen der har gode erfaringer med
> diverse mekaniske mus? Eksempelvis dem man kan trække op, som så drøner

Vores mekaniske mus var bestemt ikke nogen succes. Jeg købte en pelsbeklædt
model med optræk i den DYFO dyrehandel der hører til vores lokale Plantorama
og den holdt til halvanden køretur hen ad trægulvet. Først en prøvetur hvor
Gizmo lige skulle tage dimsen i øjemål. Anden gang kom den en halv meter, så
fik den en syngende lussing af Gizmo og så har den ikke kunnet køre siden.
Den er simpelthen holdt op med at virke - man kan ikke trække den op mere.
Og jeg skulle hilse fra Gizmo og sige at sådan en dims der altså ikke er
særlig sjov når den bare står der på gulvet og gør ingenting

Hilsen Tina, Gizmo og Freya der går amok på det nyindkøbte legetøj der kører
på rugbrødsmotor.

Fra : Pia Thomsen

Dato : 01-02-03 09:27

Kender I andre dem?
> Emil og Sylvester leger med den konstant
>
> Mvh Helle

Jeps!!!

Jeg købte i april en til kattene og fik at vide, at den havde en levetid på
ca. en måned...
hø hø...den lever i bedste velgående endnu - behøver jeg at sige, at den
nogle gange om natten bliver taget fra dem??

Min ene opdrætter har også en - den kunne vi høre bagi i bilen hele vejen
til Holland...og hjem....den var afsindigt følsom - så slem er min ikke

Hilsen Pia

Fra : H.O.T

Dato : 01-02-03 09:48

Har aldrig set sådan en, hvor har i købt den henne????

Henrik

---

Fra : Uffe Fey

Dato : 01-02-03 12:50

> Har aldrig set sådan en, hvor har i købt den henne????

Jeg købte min i et Bonnie Dyrecenter. Men i en lettere modificeret version;
en man hænger op i en dørkam, så den både kan svinge frem og tilbage og op
og ned (da snoren er elastisk) OG sige lyde når man basker til den med
poterne :)

--
Uffe
(Slet 'REMOVE' ved privat svar)

Fra : Steffler

Dato : 03-02-03 08:57

"Uffe Fey" <newsgroups@idenion.REMOVEdk> wrote in message

> [...]
> en man hænger op i en dørkam, så den både kan svinge frem og tilbage og op
> og ned (da snoren er elastisk) OG sige lyde når man basker til den med

Hæ.. Ting der bliver hængt op med elastikker er ikke nogen success hjemme
hos os.. Dharma hiver fat i dem og æder simpelthen snoren og så er den fest
forbi

/S

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-02-03 12:32

Hej Helle!
Om jeg gør!!! Sådan en lille satan var ved at skræmme livet af mig
engang *G*
Kattene havde fået en af min veninde, og ingen af os vidste at den kunne
sige noget. Der gik laaang tid, og så en dag jeg gik og ryddede op, tog
jeg musen op og så pev den op. Og jeg hylede op og smed den fra mig *GG*
Jeg havde ikke lige regnet med at kattenes legetøj var blevet levende *G*

Venligst, Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Steffler

Dato : 03-02-03 08:55

"Helle" <krammemusen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> glad for at jeg ikke købte en til misserne hver *g*. Kender I andre dem?
> Emil og Sylvester leger med den konstant

Hjemme hos os virker de der skod mus bedst mellem klokken 3 og 5

Men jo jo, dem kender vi godt

/S