Beskæring af planter
Fra : Dan Mortensen

Dato : 09-03-03 16:41

Hej,

Jeg har nogle Hygrophila Stricta som efterhånden er nået op til overfladen,
så mit spørgsmål er hvordan man "beskærer" sværdplanter ?

1. Klipper af toppen og evt genplanter afklippet
2. Klipper et godt stykke længere nede da Hygrophila skulle kunne komme med
nye skud der hvor den blev delt.
3. Klipper den nederste del væk da bladene ikke er så pæne og gen-planter
resten.

Er der evt. nogen der har et godt link til hvordan man beskærer forskellige
plante typer / arter ?

/DM

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-03-03 17:06

Dan Mortensen wrote:
> Hej,
>
> Jeg har nogle Hygrophila Stricta som efterhånden er nået op til overfladen,
> så mit spørgsmål er hvordan man "beskærer" sværdplanter ?

Hygrophila er ikke en sværdplante.
Sværdplanter er den danske betegnelse for planter i slægten "Echinodorus".

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jimmy & Aino

Dato : 12-03-03 21:42

Hej
Jeg plejer at klippe et godt stykke af, så afklippet har den højde jeg synes
planterne skal have. Så genplanter jeg afklippet. Som regel smider jeg det
nederste væk, for det kan godt blive lidt trist at se på. Nogle arter er dog
flittige til at lave sideskud, så får de lov til at blive plantet igen.
Der står vist ikke så meget om selve beskæringen, men der står da en del om
planter og links på
www.tropica.com

mvh
Aino