Nybegynder => Mig :-)
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 06-03-03 13:43

Hejsa

Jeg har lige købt mig et lille akvarie, i ville sikkert sige det er ikke
noget akvarie. Men det var nu engang hvad kæresten og min nye spirende hobby
kunne bære lige PT. (der kan jo altid udvides Det har nu stået og hygget
sig i "tomgang" i et par dage. Venter dog et par dage endnu med at putte
fiskende i.

Sådan ser det ud www.rohleder.nu/image/akvarie.jpg Der er dog kommet en sten
og en rod i så det ikke er så tomt.

Og ja så kommer mit spørgsmål, hvad kan jeg putte i mit 32L 6-kantet-akvarie
? Jeg havde tænkt på nogle flotte røde Neon fisk, men hvor mange kan så
lille et akvarie bære ? En lille nem malle havde jeg også tænkt mig. Men
hvad mere ville i foreslå en nybegynder som mig.

MVH Rune

Fra : J@N

Dato : 06-03-03 14:27

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille et akvarie bære ? En lille nem malle havde jeg også tænkt mig. Men
> hvad mere ville i foreslå en nybegynder som mig.

Til et så lille akvarie vil jeg anbefale 4-5 stk Heterandria formosa alene,
de er behøver ikke så meget plads og kan tåle skiftende de temperaturer der
uværgerligt vil forekomme i et 32 liter. Jeg har selv en lille flok og de er
vældig interessante at studere.

Læs mere her:
http://users.cybercity.dk/~cft2740/heterandria_formosa.htm

Jan

Fra : Plesner

Dato : 06-03-03 18:00

> [...]
> temperaturer der uværgerligt vil forekomme i et 32 liter. Jeg har selv
> en lille flok og de er vældig interessante at studere.

Lige præcis Heterandria formosa var også det forslag, jeg ville være kommet
med, man du kom mig i forkøbet, vil jeg i stedet benytte lejligheden til at
støtte din ide. Jeg har selv et 63 liters akvarium med dem, og de er ganske
rigtigt interessante små fisk.

Plesner

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 06-03-03 18:11

Plesner wrote:

> [...]
> lejligheden til at støtte din ide. Jeg har selv et 63 liters akvarium
> med dem, og de er ganske rigtigt interessante små fisk.

Tak for det, jeg går ud fra det er denne i mener
http://www.akvariet.dk/vis.php?sideid=22&type=fisk&id=302 ?
Jeg har et akvastabil termometer og en EHEIM 2206 pumpe/filter forresten, er
det nødvendigt i så lille et akvarium. Dette er nok mit opstarts akvarium,
jeg skal lige "vænne" kæresten til tanken om et noget større akvarium

--
MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=27

Fra : Plesner

Dato : 06-03-03 18:22

> Tak for det, jeg går ud fra det er denne i mener
> http://www.akvariet.dk/vis.php?sideid=22&type=fisk&id=302 ?

Lige præcis.

> Jeg har et akvastabil termometer og en EHEIM 2206 pumpe/filter
> forresten, er det nødvendigt i så lille et akvarium.

Jeg har ikke pumpe eller filter i mit formosa-akvarium, men til gengæld er
der mange planter. Hvad angår varmelegeme, så afhænger det af, hvad
temperaturen er i akvariet i forvejen. Temperaturmæssigt skal du skal nok
gå efter noget i første halvdel af 20'erne.

>Dette er nok mit
> opstarts akvarium, jeg skal lige "vænne" kæresten til tanken om et
> noget større akvarium

Det er gerne den vej det går.

Plesner

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 06-03-03 19:38

Plesner wrote:

> [...]
> af, hvad temperaturen er i akvariet i forvejen. Temperaturmæssigt
> skal du skal nok gå efter noget i første halvdel af 20'erne.

Hej igen

Kan du fortælle mig hvad det her er for en ?

http://www.rohleder.nu/image/fisk.jpg

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 06-03-03 19:57

RuneR (TDM850) wrote:
<KLIP>

> Kan du fortælle mig hvad det her er for en ?
>
> http://www.rohleder.nu/image/fisk.jpg

Der er to Sværdragere og fem Rød Neon.

--
Mvh. / Best regards,