ny silikone
Fra : 5750 giller

Dato : 05-03-03 16:20

jeg er ved at give et 85L 1. hjælp " ny silikone " men er nu kommet i tvivl
om hvor længe baljen skal stå og tørre inden jeg plasker vand i, nogle bud
??

hilsen gilbert

--
( . ) ( . )
^

Fra : Dan Mortensen

Dato : 05-03-03 18:47

5750 giller wrote:
> jeg er ved at give et 85L 1. hjælp " ny silikone " men er nu kommet i
> tvivl om hvor længe baljen skal stå og tørre inden jeg plasker vand
> i, nogle bud ??

Der står lidt på fugepatronen om hvor hurtigt det hærder, men så længe det
lugter kraftigt af eddike hærder det stadig.

/DM

Fra : André Høstrup

Dato : 06-03-03 23:33

Jeg mener det tager et par uger før det er gennemhærdet, alt efter
lagtykkelsen vel at mærke, men mener at have læst et sted at det er en god
idé at smide noget vand i først og lade det stå et par dage før man tømmer
ud og så gør det man ellers plejer at gøre når man vil have fisk i.

--
M.v.h. André Høstrup aka Flymann
Mobil: 26 844 911

Fra : J@N

Dato : 07-03-03 07:59

"5750 giller" <gilbert*REMOVE*@roenhave.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er ved at give et 85L 1. hjælp " ny silikone " men er nu kommet i
tvivl
> om hvor længe baljen skal stå og tørre inden jeg plasker vand i, nogle bud
> ??

Glassilikone hærder med ca. 2 mm i døgnet ved 20 grader, så kan du selv
beregne tørretiden, hellere en dag for meget end en dag for lidt.

Jan