Tilbageløb i luftslange
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 02-03-03 18:29

Da jeg kom hjem den anden da var det til et akvarium som havde mistet
omkring 75 liter, da luftpumpen var slukket om aftenen havde vandet i
luftslangen fået trykket sig op over kanten, og lige så stille var vandet
løbet ud - Træls!

Jeg har nu været på jagt efter en tilbageløbsventil eller noget i den stil,
men uden held, findes der ikke sådan en eller hvad gør andre for at vandet
ikke løbet ud gennem luftslangen?

Fra : Madsen

Dato : 02-03-03 18:35

Jakob Johannessen skrev:

> ...eller hvad gør andre for at vandet ikke løbet ud gennem
> luftslangen?

Hænger pumpen over vandspejlet. Min Rena 300 hænger f.eks. oppe
på loftet.

Madsen.

Fra : Plesner

Dato : 02-03-03 18:36

> Jeg har nu været på jagt efter en tilbageløbsventil eller noget i den
> stil, men uden held, findes der ikke sådan en eller hvad gør andre for
> at vandet ikke løbet ud gennem luftslangen?

Placerer luftpumpen højere end akvariet eller monterer en
tilbageløbsventil. De har den f.eks. hos Avifauna (varenr. 23002168).

Plesner

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-03-03 17:28

"Jakob Johannessen" <whisky@*FJERN*post4.tele.dk> wrote in message

> Jeg har nu været på jagt efter en tilbageløbsventil eller noget i den
stil,
> men uden held, findes der ikke sådan en eller hvad gør andre for at vandet
> ikke løbet ud gennem luftslangen?

En kontraventil til luftpumpen burde være noget du uden videre skulle kunne
finde ved en bare nogenlunde velassorteret akvariehandel.

vh
Jan

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 03-03-03 22:37

Jeg har åbenbart bare kigget de forkerte steder, nu har jeg fundet en
tilbageløbsventil, så nu kan jeg igen trygt lade luftpumpen køre

Tak for hjælpen