Min voldelige blå gurami
Fra : Tue Vestergaard

Dato : 02-03-03 14:25

Jeg er absolut nybegynder, hvilket vil sige at mit akvarie er startet op for
2-3 uger siden.
I dette akvarie har jeg nu bl.a. to blå gurami'er og en kampfisk af hankøn.
Den største af disse to gurami'er havde i starten tendens til at være lidt
voldsom over for kampfisken, der blev nappet lidt rigeligt i finnnerne.
I de sidste par dage er det dog den mindste gurami, der har stået for tur.
Denne ser efterhånden temmelig sølle ud med nedbidt ryg- og halefinne.

Efter hvad jeg kan læse mig til, er gurami'en en forholdsvis fredelig fisk
og i starten gik de også godt sammen, så hvad kan grunden være til, at den
ene nu er rigtig, rigtig sur på den anden?

Fra : Cyberbar

Dato : 02-03-03 17:28

Er du sikker på at det ikke er din kampfisk der har været i gang *S*

Cyberbar

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> skrev i en
meddelelse news:b3t0tp$18m9$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

Fra : Tue Vestergaard

Dato : 02-03-03 20:09

> Er du sikker på at det ikke er din kampfisk der har været i gang *S*

Nixen - min kampfisk er pacifist og undgår helst konflikter.
Tøsedreng med andre ord.

Tue

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 03-03-03 21:03

"Tue Vestergaard" <tue.vestergaard@nospamskjoldhoej.dk> wrote in message

> Nixen - min kampfisk er pacifist og undgår helst konflikter.
> Tøsedreng med andre ord.
>
> Tue

Hej Tue.
Jeg kender godt den der med pasifisterne LOL.... men du skal nu ikke helt se
bort fra at det aligevel er din kampfisk - min erfaring er at det går hårest
for sig om natten.
Min erfaring på området....tja.... 2½ år og opdræt af kampfisk :)
Håber du finder en løsning på problemet.
Hilsen Ditte

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-03-03 14:09

On Mon, 3 Mar 2003 21:03:26 +0100, "Ditte Cecilie Simonsen"
<ditte@godjenta.com> wrote:

> [...]
>for sig om natten.
>Min erfaring på området....tja.... 2½ år og opdræt af kampfisk :)
>Håber du finder en løsning på problemet.

Kan det være sådan en fætter, der har bidt halefinnerne af miny guppier?
Til daglig er min kampfisk nemlig også en tøsedreng.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 04-03-03 19:09

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> [...]
> Kan det være sådan en fætter, der har bidt halefinnerne af miny guppier?
> Til daglig er min kampfisk nemlig også en tøsedreng.

Hej Fly.
Helt sikkert..... :) Min den ene tålte ikke synet af røde guppyer, men havde
ikke det minste imod gule eller blå.....
Hilsen Ditte