døde fisk
Fra : fudge

Dato : 01-03-03 18:00

Hej alle, Jeg har lige været inde og købe 10 neon fisk og da jeg kom hjem og
åbnede posen var 7 af dem døde de har kun lagt der i ca en halv time. Jeg
lagde mærke til da de pakkede dem ind gik det noget voldsomt til. Er det
noget jeg kan klage over at de er døde. Eller få dem byttet.
Det er godt nok noget der kan bringe mit pis i kog når man kommer hjem med 7
døde fisk

hilsen sebastian
__________________________________________________________________ sebastian
fudge jørgensen ICQ#: 165172510 Current ICQ status: + More ways to contact
me __________________________________________________________________

Fra : Jensen

Dato : 01-03-03 18:44

hvor købte du dem

Fra : fudge

Dato : 01-03-03 19:21

Jeg købte dem hos ækvator i viborg

Fra : The King

Dato : 02-03-03 11:37

Jeg håber da at du ringede til butiken med det samme, og fortalte det, men
alt efter hvordan indpakningen og transporten har været på vej hjem fra
butiken, så kan det jo være din ejen skyld.

Så lidt flere oplysninger om det, kan jo hjælpe med at afsløre hvem der har
fejlen.

MVH
Leo

---

Fra : fudge

Dato : 02-03-03 11:25

Da jeg kom hjem og fik dem pakket ud af plastik posen så jeg de 7 neon fisk
ligge og svømme med maven op ad. Så jeg tænkte at de nok bare var lidt
omtåget. så da jeg havde gjordt de ting der stod på posen og hvade lukket
dem ud var der kun 3 der kunne svømme rundt af de 10 jeg købte. Jeg gik hjem
med dem og der er ca 1km så det er jo ikke så glat.
Da de helte fiskene op i posen syntes jeg at det gik voldsomt til og da hun
pakkede dem ind i avis papieret snorede hun posen rundt hurtig. det syntes
jeg ikke at det kan være rigtig at man skal behandle fisk sådan.
De havde lukket da jeg ringede til dem men jeg vil ringe til dem på mandag.
Kan man ikke få 7 nye fisk så. eller er det bare noget jeg skal glemme også
aldrig handle der mere?

hilsen sebastian

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-03-03 18:03

> [...]
> pakkede dem ind i avis papieret snorede hun posen rundt hurtig. det syntes
> jeg ikke at det kan være rigtig at man skal behandle fisk sådan.

Dette er næppe noget problem.

Det eneste, jeg kan se kan have nakket dine fisk på så kort tid, er kulde.
Og det kan forretningen nok ikke klandres for.

vh
Jan

Fra : Jesper Fontain

Dato : 11-03-03 13:39

Da jeg købte mine røde neon fisk, fortalte ekpedienten, at jeg skulle være
opmærksom på, at fiskene godt kunne finde på at spille døde. I så fald
skulle jeg blot lade dem være i akvariet, hvor de så efter et stykke tid
ville komme til sig selv.

Det skete dog ikke, men det er et meget almindeligt fænomen blandt dyr,
noget alle katteejere vist kan nikke genkendene til, når det satans kræ,
slæber levende mus med indenfor.

Venlig hilsen
Jesper Fontain

Fra : Jesper Fontain

Dato : 11-03-03 13:46

"Jesper Fontain" <fontain@mail.dk> wrote in message
> Det skete dog ikke

Altså at de spillede døde De lever, og har det fortrinligt.

Fra : Nette

Dato : 22-03-03 09:15

"fudge" skrev i en meddelelse
> [...]
> noget jeg kan klage over at de er døde. Eller få dem byttet.
> Det er godt nok noget der kan bringe mit pis i kog når man kommer hjem med

Hej Sebastian

Nu er det gået lidt tid. Hvad er der sket i sagen? Gik du tilbage med dem?
Jeg prøvede det samme i december måned, bare med plattyer, og jeg fortrød
bitterligt at jeg alligevel lukkede så meget som en dråbe af det vand og de
levende fisk fra posen over i mit akvarium, for to dage senere var hele mit
akvarium tømt for fisk. De døde alle sammen af sygdom.
Jeg er nu igang med at etablere på ny, og en lille lokal fiskeforhandler
fortalte mig at netop neonfisk var dumt at starte med. De havde det med
nogle gange at blive meget stressede af flytningen, så derfor ville han ikke
anbefale mig at få dem i akvariummet, hvis jeg skulle være nogen lunde
sikker på at få en optur, af at smide nye fisk deri efter sygdommen.
Glæder mig til at høre udfaldet af din oplevelse.

Nette

Fra : Jens Torp

Dato : 22-03-03 11:47

Hejsa

Når det er Neon fisk, er der det sjove ved det, at de spiller døde, og de
kan gøre det i lang tid, det er noget det gør, når de føler sig truet.
Du skulle bare have puttet dem i dit akvarie, så var de begyndt at svømme på
et tidspunkt

MVH Torpses