Hvad hedder den plante?
Fra : Michael Lynge

Dato : 28-02-03 15:29

hej NG

Jeg har brug for lidt hjælpe til at finde en specielt plante som jeg godt
kunne tænke mig at have i mit Disko/Selskabsakvarie.

Det er en plante som vistnok ligner Valisnera´en - dvs hvor bladet er ca.
1-2 cm bred fra bund til vandoverflade.
Jeg mener at have set sådan en plante og hvor der var luft (vand
naturligvis) imellem de enkelte bladet, altså perfekte
ståsteder/skjulesteder for stilstående fisk.

Man kan jo næsten kalde det for tang eller højt bredbladet græs ...*s*

Kan i hjælpe mig i at finde navnet eller en cirka type på sådan en plante
som kan gro/leve i 25-27 grader alm. vand.

Mvh\Michael

Fra : Michael Lynge

Dato : 28-02-03 15:34

Jeg tror jeg har fundet noget .... Vallisneria americana (natans)
http://www.tropica.com/productcard_1.asp?id=055 ... er navnet vistnok.

Hvad kan NG´en sige om denne plante?

vh\michael

Fra : Madsen

Dato : 28-02-03 15:47

Michael Lynge skrev:

> Jeg tror jeg har fundet noget .... Vallisneria americana (natans)
> http://www.tropica.com/productcard_1.asp?id=055 ... er navnet
> vistnok.

Nå, det indlæg fik jeg ikke læst inden mit svar røg afsted. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 28-02-03 15:39

Michael Lynge skrev:

> [...]
> naturligvis) imellem de enkelte bladet, altså perfekte
> ståsteder/skjulesteder for stilstående fisk.

Der findes flere forskellige varianter af Vallisneria, men har du
tjekket denne side: <http://192.38.244.204/frameset_productcard.asp> ?

Som du ser på siden så er der både Vallisneria americana (gigantea),
Vallisneria americana (natans), Vallisneria americana var. biwaensis
og Vallisneria spiralis "Tiger". Den sidste har noget tyndere blade
end americana-udgaverne.

Madsen.

Fra : Michael Lynge

Dato : 28-02-03 15:49