hvor meget koster det?
Fra : Claus

Dato : 23-02-03 14:11

Er der nogen som har regnet på hvor meget det ca. koster at fremstille
10 l vand (koldt) med et osmoseanlæg som f.eks en JBL 120? mvh Klaus

Fra : Dan Mortensen

Dato : 23-02-03 15:10

"Claus" <claus88mm@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har regnet på hvor meget det ca. koster at fremstille
> 10 l vand (koldt) med et osmoseanlæg som f.eks en JBL 120? mvh Klaus

Hej (C-K)laus

Regn med i underkanten af 3kr for 10 liter, der er et ganske stort spild
d.v.s. over 80 %.

/DM

Fra : Claus

Dato : 23-02-03 16:42

Tak for svaret. Jeg håber du har ret, men kan det gøre det? Mint anlæg
står vel tilsluttet ca. 5 timer for at fylde en spand på 10.l. Jeg har
i den tid skruet helt op for vandhanen og man skulle da tro at der i
den tid bruges for mere end 3 kr. vand? mvh Klaus On Sun, 23 Feb

Fra : Dan Mortensen

Dato : 23-02-03 17:30

> [...]
> i den tid skruet helt op for vandhanen og man skulle da tro at der i
> den tid bruges for mere end 3 kr. vand? mvh Klaus On Sun, 23 Feb

Det må have noget med vandtryk at gøre, du skulle sådan set ikke bruge mere
en ca. 100 liter vand, prøv da lige at checke med vandmåleren.

/DM