hvilken malle
Fra : 5750 giller

Dato : 18-02-03 11:57

jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om de fisk jeg har i min balje,
200L
jeg kunne godt tænke mig at finde artsnavnet på min malle
den er nu 23 cm lang og så har jeg den mistænkt for at snuppe en af mine små
" maller "
den var 2,5 cm. kan det være rigtigt, for hvor skulle den ellers være ??
billed er lagt på news:dk.binaer under samme subj.
håber på lidt hjælp.

hilsen Gilbert
--
( . ) ( . )
^

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 18-02-03 17:31

"5750 giller" <gilbert*REMOVE*@roenhave.dk> wrote in message
> [...]
> den var 2,5 cm. kan det være rigtigt, for hvor skulle den ellers være ??
> billed er lagt på news:dk.binaer under samme subj.

Hej.
Det er en Gibiceps. Jeg har også ind til for nylig haft sådan en :) Jeg
savner min store brumle basse i akvariet, men han måtte ud, da akvariet var
blevet ALT for lille til ham.... En 40 cm, ½ kg tung fisk og et 80 x 40 cm
stort akvarie passer ikke helt godt sammen.....
Men jeg tror ikke at det kan være ham som har taget din andre malle, for
denne her er mest glad for gøntfodder..... Selvfølgelig kan han spise døde
fisk, men jeg har aldrig til dags dato oplevet at den har gået på nogle af
mine mindre fisk (jeg har en pæn samling med corydoras). Tvært imod... de
små maller brugte ham som skjold, hvis jeg skulle tømme akvariet, og de ikke
ville op.
Hilsen Ditte