svamp ??
Fra : Finn Bindeballe

Dato : 17-02-03 20:31

hejsa alle

jeg har nogel meget flotte altum scalare....men nu har en af dem faaet
en hvid plet paa snuden....
her e r der lige et par foto .... fisken er blevet meget sky, og er ret
besværlig at komme til at fotofrafere...men det lykkedes saadan
da.......

http://home6.inet.tele.dk/finnb/106-0688_IMG.JPG
http://home6.inet.tele.dk/finnb/106-0696_IMG.JPG

hvad er det ??
svamp ??
hvad skal jeg gøre ved den ???

/Finn

Fra : KatjaStrofen

Dato : 17-02-03 20:41

> hvad er det ??
> svamp ??
> hvad skal jeg gøre ved den ???

Det er sandsynligvis mundfungus eller hvad den slags nu hedder
mit råd vil være, smid den i en balje for sig selv og doser med faunamor

katja

Fra : chr

Dato : 19-02-03 10:08

Hej
Du må heller give hele dit akvarie en omgang mod svamp.da det jo kan være at
der er andre fisk der er smittet.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-02-03 16:43

"chr" <rubberduck@stofanet.dk> wrote in message

> Du må heller give hele dit akvarie en omgang mod svamp.da det jo kan være
at
> der er andre fisk der er smittet.

Det ville jeg ikke gøre. IMHO smitter fungus ikke særligt meget og medicinen
er i sig selv ikke særlig rar at få i systemet.

vh
Jan