Hold barhed
Fra : fudge

Dato : 16-02-03 20:19

Hvor maget kan et 180l akv. holde til i bunden. jeg har fundet nogle Lidt
store sten jeg gerne vil putte i.
Det skal lige siges at jeg ikke ved hvor tyk glasset er.
Håber i kan hjælpe mig

hilsen sebastian
__________________________________________________________________ sebastian
fudge jørgensen ICQ#: 165172510 Current ICQ status: + More ways to contact
me __________________________________________________________________

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-02-03 21:21

Hvis du ligger flamingo på bunden mellem glasset og stenene, skal der ret
meget til for at knække bunden. Det kommer også helt an på hvad for et bord
akvariet står på og om der er ramme på akvariet eller ej. Et akvarie i ren
glas placeret på et møbel men plan overflade kan i teorien holde til hvad
som helst - eller det samme som det skal til før bordet braser sammen.

"Alu akvarier" har den ulempe at der ca. 5mm luft mellem et evt. bord og
glasset pga. alu rammen. Jeg har dog set meget store alu akvarier på porsa
borde som var fyldt op med sten(nok over 300Kg). Bare husk flamingopladen.

--

Venligst, / With regards,
Thomas Schreiber

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 16-02-03 22:20

> [...]
> borde som var fyldt op med sten(nok over 300Kg). Bare husk flamingopladen.

Ja husk flamingoplade, mit akv på 325 litter står på en flamingoplade og har
en indvendigt som stenene hviler på.
Problemet med store sten er at trykker de på et sandkorn kan bunden flække
ligger der en flamingoplade i mellem bliver sandkornet bare trykt op i
flamingoen og der sker ikke noget.
Men husk rækkefølgen når du fylder op, flamingo store sten bundmatriale og
vand derefter for flamingo flyder jo

Mvh Tina