sammenføring af katte
Fra : Søren Foged

Dato : 15-03-01 09:33

Hej,

Jeg har en 9. mdr. kastereret hankat som keder sig. Derfor vil jeg gerne
give den en legekammerat. Nu har jeg fået tilbudt at overtage en anden 9.
mdr hankat.

Det lyder jo perfekt, men er der noget jeg skal være opmærksom på - f.eks om
de kan enes ?

De bedste hilsner,

Søren

Fra : Denise

Dato : 15-03-01 10:04

Hej Søren
Jeg synes det er en rigtig god idé af få en legekammerat til den, og der har
været flere tråde om sammenføring af katte, det kan være du kan finde dem
endnu.
Min erfaring er, som jeg har nævnt mange gange, at 2 kastrerede hankatte går
bedst sammen, de 3 sæt jeg har haft har aldrig været uvenner, andet end for
sjov. Hvis man ikke får dem samtidig, handler det udelukkende om at
sammenføre dem rigtigt. M.h.t. til selve sammenføring kan du læse lidt her,
som jeg kun kan tilslutte mig. Det handler om at tage sin tid så man undgå
de store kontroverser i starten, for et voldsomt slagsmål glemmes sjældent.
Held og lykke.

http://www.healthypet.com/FAQ/behavior-11.html

Hilsen Denise

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 15-03-01 11:06

Det lyder da perfekt. Hvis du blot er opmærksom og giver nummer 1 ekstra meget
opmærksomhed...så burde det sagtens kunne gå. Jeg havde den erfaring med
sammenføringen af Laban og Freja (Laban 2,5 år og Freja 1,9 år) at jo mere vi
vågede over Laban og om han nu ville gi den lille dame tæsk, jo mere irriteret
på hende blev han. Een enkelt gang fik Laban en rids i tuden...men ellers har de
ikke været så vilde at der har været skrammer...og det var to voksne
single-katte. To 9 mdrs katte vil nok hurtigt finde ud af, hvordan de skal
fungere samen...jeg tror egentlig katte er ret dygtige til at undgå slagsmål.
God fornøjelse, det er vildt spændende at følge kattenes begyndende venskab osv.

- Gitte