Kampfisk og?
Fra : Mette Jensen

Dato : 15-02-03 22:03

Hej!

Jeg har et par kampfisk i mit 60 l akvarium.
Udover det har jeg en pansermalle, en algeæder og en pragtsmerling.

Alt dette fungerer faktisk rigtigt godt, men.... Jeg synes akvariet har en
tildens til lidt for mange alger. Det kan holdes ned ved flittig beskæring
af planter og rengøring af glasset.
Men jeg ville gerne have noget fisk, der måske kunne gøre arbejdet for mig!?
De må gerne gå i den midterste del af akvariet og må IKKE gå efter
kampfiskenes finner.
Har I et godt forslag? Må gerne være lidt dekorative.....

Med venlig hilsen Mette Jensen

Fra : Thomas Kristensen

Dato : 15-02-03 22:40

Hej Mette,

Du kunne anskaffe et par ancistrus sugemaller, se f.eks. her:

http://www.akvariesiden.dk/fisk/vis_fisk.php3?id=7

Mvh.
Thomas

Fra : Plesner

Dato : 16-02-03 02:27

> Jeg har et par kampfisk i mit 60 l akvarium.
> Udover det har jeg en pansermalle, en algeæder og en pragtsmerling.

Både pansermallen og pragtsmerlingen vil jeg anbefale, at du holder i flok,
da de er udprægede stimefisk.

Plesner

Fra : Mette Jensen

Dato : 16-02-03 21:07

Plesner wrote:

> Både pansermallen og pragtsmerlingen vil jeg anbefale, at du holder i
> flok, da de er udprægede stimefisk.

Ja, det ved jeg godt. Men synes ikke mit akvarium er stort nok til en hel
flok
Pragtsmerlinger. Men hensyn til pansermallen har den haft selskab indtil for
ganske nylig, af side to makkere. Men de er desværre døde.... Men de var
meget gamle, så der var ok.

Det jeg efterlyser, er en fisk der kan gå sammen med kampfiskene,
se lidt dekorative ud og så må de gerne tage lidt alger....

Dem jeg selv kan komme i tanke om, kan kampfiskene ikke lade være, ellers
også kan de ikke lade kampfikene være, de tager ikke alger eller de ser
kedlige ud.

Med venlig hilsen Mette

Fra : PiaR

Dato : 17-02-03 16:07

Når du i forvejen ved at bla Pragtsmerling er så udpræget en flokfisk,
hvorfor har du så anskaffet dig EN fisk?

Pia

Fra : Mette Jensen

Dato : 17-02-03 23:25

PiaR wrote:
> Når du i forvejen ved at bla Pragtsmerling er så udpræget en flokfisk,
> hvorfor har du så anskaffet dig EN fisk?

Af den enkle grund, da jeg købte den sagde de i forretningen at
det enten var en eller mindst fem.

Jeg har ikke plads til fem bundgående fisk + hvad jeg havde i forvejen!

Med venlig hilsen Mette Jensen