Arter
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 15-02-03 19:00

Jeg har købt nogle cichlider i en byttehandel med noget andet (en lang
historie). Men nogle af fiskene har nu fået unger som går i et andet
akvarie. De fisk som jeg har i det store akvarie kan ses her:

http://taageluskeren.dk/~mikkel/go/fisk.html

Er der nogle der vil være mig behjælpelige med at få bestemt fiskenes
navne (måske er det nogle gadekryds???). Jeg har giver fiskene navn
(fisk 1, fisk 2.... fisk 6).

En anden interessant ting var at vide hvad jeg kan forlange for ungerne
født af "fisk 1". Jeg kan ikke snakke med den, så hvem faderen er... det
er jeg ikke sikker på. Men de ser ud til at blive blå og gule med
pletter på.

Håber der er nogle der vil hjælpe en håbløs nybegynder

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-02-03 00:14

Mikkel F.S. Andersen <flott_b@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3E4E8005.4070407@yahoo.dk...
> [...]
> født af "fisk 1". Jeg kan ikke snakke med den, så hvem faderen er... det
> er jeg ikke sikker på. Men de ser ud til at blive blå og gule med

Fisk nr 1+2 er et par Scianochromis fryeri, også kaldet Ahli.
Nr. 3 er en Labidochromis trewavasae hun i den farve variant som kaldes OB
(orange bloch)
Nr. 5 Er en Aulonocare stuartgranti, hvilken variant er lidt svær at se.
Nr. 4 + 6 er nogle hunner af en eller art, men hvilken kan jeg desværre
ikke sige noget om.

Hvis de unger du har fået af nr. 1 ikke ligner moderen i faconen og
faderen (Nr.2),
er der kun en mulighed og det er at det er noget krydsning, som intet er
værd, andet end
som foder.

Carsten

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 17-02-03 09:22

Carsten Gall wrote:
> [...]
> faderen (Nr.2),
> er der kun en mulighed og det er at det er noget krydsning, som intet er

Hej igen Carsten.

Ungerne ligner moderen, og har aftegninger ligesom hende:

http://taageluskeren.dk/~mikkel/go/unger.html

Jeg kan se at de bliver gule / blå, så det er nu nok fisk nummer 2 der
er faderen.

Jeg skal have dem solgt når de engang bliver rigtig farvet. Men jeg har
absolut ingen anelse om hvad sådanne fisk skal koste. Hvis de bliver
solgt når de er imellem 4-5 cm. Hvad er så en realistisk salgspris?

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-02-03 10:36

Mikkel F.S. Andersen <flott_b@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3E509B96.5070309@yahoo.dk...
> [...]
> absolut ingen anelse om hvad sådanne fisk skal koste. Hvis de bliver
> solgt når de er imellem 4-5 cm. Hvad er så en realistisk salgspris?

Du vil vel ikke seriøst sende noget affald på markedet????

Hvis de unger ikke er rene, altså både han og hun er af samme art, så bør
de aflives!

Og sådan en gang l... koster ingen ting!!

Carsten

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 17-02-03 10:39

Carsten Gall wrote:

> [...]
> de aflives!
>
> Og sådan en gang l... koster ingen ting!!

Citat:

Fisk nr 1+2 er et par Scianochromis fryeri, også kaldet Ahli

Nu er det jo jeg fik forståelsen af at det var en "ren" art. Jeg er
kommet lidt i tvivl om det du skrivet. Ungerne kan kun stamme fra fisk 1
og 2, da de har de samme mønstre og form. Eller er min konklusion
forkert her?

Men for at snakke om noget andet hvad koster Alhi yngel så i
privathandel (4-5) cm.?

Fra : KatjaStrofen

Dato : 17-02-03 12:50

"Mikkel F.S. Andersen" <flott_b@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Men for at snakke om noget andet hvad koster Alhi yngel så i
> privathandel (4-5) cm.?

så kan du få ca en tyver!

katja

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-02-03 23:42

Mikkel F.S. Andersen <flott_b@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3E50ADA1.5040808@yahoo.dk...

> [...]
> forkert her?
>
> Men for at snakke om noget andet hvad koster Alhi yngel så i

Det var ikke det du skrev i det brev, jeg svarede på! Der skev du at de
var gulige i det, og det er
S. fryeri, overhovedet ikke. Det kan meget vel være at du bare har fået
udtrykt dig lidt uklart.
Det der taler imod at det er en krydsning, er at når der er både en han
og hun af samme art i baljen,
så vil der maget sjældent være andre hanner der får lov at komme til
fadet.

For 10-15 år siden var der penge i "Ahlier" der er der ikke mere, som
Katja skrev, er ca 20 kr prisen, hvis du er heldig.

Carsten