Kunstige klipper
Fra : Michael Lund

Dato : 07-02-03 17:11

Hej,

Jeg har set hvordan man kan lave en kunstig klippevæg med flamingo og alfix.
Hvis jeg nu ønsker at bygge en ø i flamingo, der rager op over vandlinien
(50 cm høj), kan jeg så lime den fast med silikone og forvente at den bliver
siddende, eller er opdriften på flamingoen i vandet for stor?

Jeg har tænkt mig at lave øen vulkanformet - bred forneden og smallere i
toppen, og et hul i midten. I hullet skal der være jord og en plante eller
to. Vil flamingoen være vandtæt og hvad skal jeg lime med?. Hvad kan man
ellers bygge sådan noget af?

mvh.
Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-02-03 17:57

"Michael Lund" <milund@wanadoo.dk> wrote in message

> [...]
bliver
> siddende, eller er opdriften på flamingoen i vandet for stor?

Lim den fast med polyurethanlim eller med PU-skum. Det holder udmærket. Er
der tale om glasbund er det min erfaring at glassilicone faktisk også klæber
ganske godt på flamingo. Personligt ville jeg vælge en af førstnævnte.

> Jeg har tænkt mig at lave øen vulkanformet - bred forneden og smallere i
> toppen, og et hul i midten. I hullet skal der være jord og en plante eller
> to. Vil flamingoen være vandtæt og hvad skal jeg lime med?.

Vandtæt nok Fliseklæberen, du benytter som færdig overflade er faktisk
vandtæt i sig selv.
Lim: Samme som nævnt ovenfor.

> Hvad kan man
> ellers bygge sådan noget af?

Ved det ikke - den metude du selv foreslår forekommer mig at være OK.

vh
Jan

Fra : Michael Lund

Dato : 08-02-03 08:23

Hej Jan,

Det lyder godt - så vil jeg bare kaste mig ud i det, når jeg kommer så
langt.

Tak for hjælpen,

Michael