Blå Kejser
Fra : Keld Poulsen

Dato : 02-02-03 10:25

Hej NG,

Jeg købte fornyligt et 720 liters hvor der fulgte alt godt fra havet med.

Her i blandt et par (eller to hanner tror jeg) som sælger havde købt under
betegnelsen Blå Kejser.

Der er lidt Aulonocare over dem og de er meget blå med en anelse rødt på
gatfinnen og halen og en hvid kant i toppen af rygfinnen. Når de er lidt
stressede og ikke helt udfarvet anes tre sorte pletter fra midten af og ned
mod halen, hvilket jo er atypisk for Aulonocare.

Jeg havde ellers en forestilling om Stuartgranti type men pletterne
forvirer.

Er der nogen der kender handelsbetegnelsen Blå Kejser og hvad den dækker
over.

Mvh Keld

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-02-03 12:19

Keld Poulsen <kp@tdcspace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3cea35$0$224$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
forvirer.

> Er der nogen der kender handelsbetegnelsen Blå Kejser og hvad den dækker

Har du ikke mulighed for at poste et billed af fisken? Det vil hjælpe
gevaldigt.

Der er også en mulighed for at det er en C. azuretus, de har nemlig de 3
pletter
på siderne, men hvordan ser hunnerne ud?

Carsten

Fra : Keld Poulsen

Dato : 02-02-03 12:41

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> pletter
> på siderne, men hvordan ser hunnerne ud?

Jeg tror du har ret Carsten og da må jeg erkende at det er to hanner hvor
den lille blot ikke er udfarvet helt endnu. Den store er vel omkring 10 cm.

Jeg er ikke så stiv i NG, men er der noget med at billeder skal på binaer.dk
og hvordan gør man. er det som almindelig vedhæftning af filer i Outlook?.

Mvh
Keld

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-02-03 15:02

Keld Poulsen <kp@tdcspace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3d2038$0$168$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
binaer.dk
> og hvordan gør man. er det som almindelig vedhæftning af filer i Outlook?.

Ja, jeg mener at du bare skal vedhæfte filen.
Der findes desværre en hel del forskellige Copidachromiser, så et billed
er næsten
en nødvendighed for at identifecere fisken.
Hvis du ikke kan få Outlook til at sende billedet til dk.binaer. Så kan
du da sende det til mig
så skal jeg forsøge at løse spørgsmålet.

Carsten