Tanganyika og 54L?!?
Fra : Peter Michael Jensen

Dato : 02-02-03 10:51

Hej

Jeg har planer om at etablere et mindre cichlide-akvarium og ville høre om
det er realistisk at have et par Lamprologus og et par Julidochromis
transcriptus i dette akvarium (med sneglehuse og et par
klippe-opsætninger).

Desuden ville jeg gerne høre om hvad I gør for at lave en større
sten-opsætning i eksempelvis et 250L's akvarium? Findes der en nem og
"ikke-tung" metode (evt. også billig!).

mvh
Peter Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-02-03 11:56

"Peter Michael Jensen" <pmj@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> det er realistisk at have et par Lamprologus og et par Julidochromis
> transcriptus i dette akvarium (med sneglehuse og et par

Nu er der mange lamprologus, så du er nok nødt til at præcisere.
Men ja, du kan sagtens have transcriptus (stærkt anbefalelsesværdig fisk) i
et akvarium ned til 30 l - selvom de fleste vil anbefale større. Men det
transcriptussetup, jeg har haft mest succes med var faktisk et ca. 35 l,
hvor jeg havde et par, der konstant formerede sig.
Det kan også lade sig gøre at have en to-tre arter i et akvarium på under
100 l, men de skal vælges med omhu.

> Desuden ville jeg gerne høre om hvad I gør for at lave en større
> sten-opsætning i eksempelvis et 250L's akvarium? Findes der en nem og
> "ikke-tung" metode (evt. også billig!).

Søg på Google på 'baggrund akvarium'.
http://jan.boegh.net/akvarium/ vælg baggrundsbyggeri.

vh
Jan

Fra : Peter Michael Jensen

Dato : 02-02-03 14:20

Hej igen

Tak for de gode svar.

Jeg tænkte eksempelvis på Neolamprologus brevis eller similis? Er der evt.
andre du ville anbefale.

mvh
Peter Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-02-03 18:19

> Jeg tænkte eksempelvis på Neolamprologus brevis eller similis? Er der evt.
> andre du ville anbefale.

Nej, de små sneglehuslegere, har du jo fået øje på. Evt. også andre
Julidochromis - men kun en art af gangen.

vh
Jan