Hvor lang tid uden mad?
Fra : FCKmanden

Dato : 30-01-03 23:12

Hejsa

Jeg er lige blevet smidt en tur til jylland i morgen så jeg er ikke hjemme i
weekenden.

Jeg kan fodre sidste gang fredag kl 18 og er hjemme søndag aften. Kan de
godt overleve det? Skal jeg gi dem ekstra mad imorgen?

Nogle gode råd?

Jeg har lidt neon, suge malle og zebra fisk

Hilsen
Thomas

Fra : Plesner

Dato : 30-01-03 23:20

> [...]
> de godt overleve det? Skal jeg gi dem ekstra mad imorgen?
>
> Nogle gode råd?
>
> Jeg har lidt neon, suge malle og zebra fisk

Med mindre vi taler om yngel i ganske lille størrelse, så vil enhver rask
fisk kunne klare sig betydeligt længere end en weekend uden mad. Lad være
med at fodre ekstra - det belaster bare akvariet mere end nødvendigt.

Plesner

Fra : FCKmanden

Dato : 31-01-03 07:30

> Med mindre vi taler om yngel i ganske lille størrelse, så vil enhver rask
> fisk kunne klare sig betydeligt længere end en weekend uden mad. Lad være
> med at fodre ekstra - det belaster bare akvariet mere end nødvendigt.

Ok. Jamen så drager jeg frisk og fredigt til Jylland.

Tak for hjælpen.

Hilsen
Thomas

Fra : Brizz

Dato : 30-01-03 23:42

> [...]
>
> Jeg kan fodre sidste gang fredag kl 18 og er hjemme søndag aften. Kan de
> godt overleve det? Skal jeg gi dem ekstra mad imorgen?

Om du så var væk i 1 uge ville det ikke betyde det store. Sunde og raske
fisk kan sagtens klare sådan en tur. Så ingen kvaler der.
Men endelig ikke en overfodring for lige at være sikker på de har nok. For
det ødelægger mere end det gavner.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk