Dyrhandler i tyskland
Fra : Carsten Laursen

Dato : 30-01-03 11:22

Hej er der nogen der kender en dyrhandler i tyskland. Evt. en internet
adresse.

mvh

carsten laursen

Fra : Plesner

Dato : 30-01-03 11:51

> Hej er der nogen der kender en dyrhandler i tyskland. Evt. en internet
> adresse.

Hvor i Tyskland ?

Jeg kender nogle stykker i Hamborg, Lübeck og Flensborg samt en enkelt
henholdsvis Kiel og Berlin. Den I Berlin og den ene i Hamborg er helt
sublime - de andre er rimeligt gode, men mere nede i nærheden af dansk
niveau.

Plesner

Fra : J@N

Dato : 30-01-03 12:53

"Plesner" <you@wish.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> henholdsvis Kiel og Berlin. Den I Berlin og den ene i Hamborg er helt
> sublime - de andre er rimeligt gode, men mere nede i nærheden af dansk

Jeg har lige været en tur i Berlin og butikkerne dernede var skuffende,
næsten ingen fisk i akvarierne, langt under dansk standard. Priserne var som
de danske, kun bøger og eheim var billigere.
Måske var mine forventninger for høje, men jeg kan nævne mindst seks
butikker i Kbh. der er bedre og mere spændende med hensyn til udvalg i fisk.
Det var skønt at komme hjem til en dansk velassorteret butik med stort
fiskeudvalg

Jan

Fra : Plesner

Dato : 30-01-03 16:36

> [...]
> butikker i Kbh. der er bedre og mere spændende med hensyn til udvalg i
> fisk. Det var skønt at komme hjem til en dansk velassorteret butik med

Så kan je regne ud, at du ikke har været i den butik i Berlin, jeg tænker
på. Den ligger ret langt nede i det sydøstlige Berlin (I det gamle øst).
Deres hjemmeside er her:

http://www.aquarien-meyer.de/

Der er efter min bedste overbevisning ikke en dansk butik, der når den til
knæene, når det gælder udvalg og kvalitet.

Plesner

Fra : J@N

Dato : 30-01-03 17:22

> [...]
>
> Der er efter min bedste overbevisning ikke en dansk butik, der når den til
> knæene, når det gælder udvalg og kvalitet.

Jo, det var den første butik jeg besøgte, det var den flotteste butik i
Berlin, de havde meget udstyr på lager lidt ala ZooZity, men på fiskeområdet
var de aldeles skuffende. På deres hjemmeside reklamerede de med "altid min.
40 corydoras arter på lager" men da det kom til stykket var der måske 12-15
forskellige typer. For de meste var der kun 2-5 fisk af hver slags, så det
eneste positive var, at akvarierne ikke var overfyldte.
Jeg vil tro krisen i den tyske økonomi har en bredt sig til akvariebranchen
eller også er vi kommet godt med herhjemme.

Jan

Fra : Plesner

Dato : 30-01-03 17:38

> [...]
> ikke var overfyldte. Jeg vil tro krisen i den tyske økonomi har en
> bredt sig til akvariebranchen eller også er vi kommet godt med

Det skal jeg ikke kunne sige. De gange jeg har besøgt den, har de haft et
righoldigt udvalg. Jeg vil da håbe, at du bare har været uheldig, så jeg
ikke går skuffet derfra, når jeg besøger dem næste gang. Det jeg godt kan
li' ved butikken er, at de stort set har en reol med hver slags fisk - en
med dværgciklider, en med ungefødende tandkarper (ikke de der indavlede
kulturformer, der desværre er blevet standarden herhjemme), en med tetraer,
en med labyrintfisk o.s.v.

Plesner

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-01-03 20:03

J@N <itjf@nospam.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:b1b3g9$nt2$1@sunsite.dk...
> [...]

fisk.
> Det var skønt at komme hjem til en dansk velassorteret butik med stort

Jeg vil da meget gerne høre hviklen butik det var, du besøgte Karsten,
for jeg har lige som
J@n, kun set nogle meget kedelige butikker i Berlin. Den eneste der
virkeligt var et besøg værd
havde kun saltvand, og lå 45 minuters kørsel med S-tog fra
Alexanderplatz, butikken ligger i Petershagen.

Carsten

Fra : Plesner

Dato : 30-01-03 20:08

> [...]
> virkeligt var et besøg værd
> havde kun saltvand, og lå 45 minuters kørsel med S-tog fra
> Alexanderplatz, butikken ligger i Petershagen.

Det er jo lige før, at jeg begynder at tro, at jeg har været svineheldig de
3 gange, jeg har været i den butik, jeg har omtalt andetsteds i denne tråd.
Jeg er nu ikke i tvivl om, at jeg vil aflægge den besøg igen næste gang,
jeg kommer til Berlin. Jeg kan ikke lige huske, hvor langt den ligger fra
centrum (Kurfürstendamm), men det tog vel omkring 5-6 kvarter at gå derned
i et rask tempo - jeg tror på, at man bedst oplever tingene til fods.

Plesner

Fra : Dan Mortensen

Dato : 30-01-03 11:56

"Carsten Laursen" <carsten@amv.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen der kender en dyrhandler i tyskland. Evt. en internet
> adresse.

Ja :
http://www.aquaristikshop.com (ALT til akvariet)
http://zooplus.de (til alle dyr)

/DM

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 30-01-03 11:57

http://www.meeresaquaristik-meyer.com/aqua_shop/docs/start.htm

http://store.aquaristic.net/AQa5d2e4a6973ac5d996050c3672a6e665/html/startsho
p.php?start=1&go=1&0.42518900+1040639295

http://www.aquapro2000.de/Indexm.htm

http://www.aquaristic-shop.de/

http://www.minimeer.de/shop/shop.html

http://www.ecotronics.de/shop/

http://www.sewatec.de/default.php

Her er lidt til at gå i gang med

--

Venligst, / With regards,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 14-02-03 20:56

Undlad for guds skyld at bruge www.aquaristic.net !!

Har lige ventet 16 dage på en leverance....

Jeg har endda sendt 2 emails for at høre hvorfor jeg ikke havde modtaget
ordren endnu - uden at de svarede !!

Mvh
Ole rasmussen

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-02-03 21:02

Ole Vandborg Rasmussen <ole@vandborgnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e4d49d7$0$156$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Undlad for guds skyld at bruge www.aquaristic.net !!
>
> Har lige ventet 16 dage på en leverance....
>
> Jeg har endda sendt 2 emails for at høre hvorfor jeg ikke havde modtaget
> ordren endnu - uden at de svarede !!

Det er p.... irriterende når sådant sker!

Jeg har 2 gange brugt http://www.zoozajac.de
og http://www.aquapro2000.de ,
samt http://www.aquaristikshop.de/
en enkelt gang, fælles for alle 3 var at varene var fremme inden for 1
uge.

Carsten

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 15-02-03 00:16

Carsten Gall wrote:
> [...]
> og http://www.aquapro2000.de ,
> samt http://www.aquaristikshop.de/
> en enkelt gang, fælles for alle 3 var at varene var fremme inden for 1

Jeg har ikke prøvet sidstnævnte, men jeg også kun bidrage med positive
erfaringer ift. de to første.

Aquaristic.net er ikke alt for responsive; jeg tror ikke Harald magter
at indkalde ekstra hjælp

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Henrik Lohse

Dato : 15-02-03 00:57

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke prøvet sidstnævnte, men jeg også kun bidrage med positive
> erfaringer ift. de to første.
>
> Aquaristic.net er ikke alt for responsive; jeg tror ikke Harald magter
> at indkalde ekstra hjælp

Jeg har handlet hos Harald to gange og han har været utrolig hurtig til at
svare
på mine forespørgelser og yderst hjælpsom. Men jeg har også måttet vente
længe på mine varer, og det er da pisse irreterende. Men på den anden side
så har jeg oplevet det samme hos zoozajac. Men med det udvalg og de priser
de har hos både aquaristik.net og zoozajac vil jeg stadig handle hos dem.
Man må jo så bare bestille i god tid, og væbne sig med tålmodighed.

Mvh
Henrik

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 15-02-03 02:46

Harald er fin, har købt hos ham 5-6 gange ingen problemer der.Måske har du
bare været uheldig, for han plejer da at svare på mails.