hvilken af de her to CV'er skal jeg vælge
Fra : SB

Dato : 10-03-03 22:57

Nu hvor vi planlægger at køre sydpå til sommer, har vi besluttet at der skal
en anden CV efter bilen, denne gang en vi selv har i stedet for at låne os
frem som vi hidtil har gjort.
Har kigget på to som jeg kan lide indretningen på ( køjer på tværs, og
siddegruppe i den anden ende)
den ene er er en Knaus 500 fra 94 den anden en LMC luxus 495 fra 93, stort
set samme pris for dem begge mellem 50 og 60K
Er der noget man skal være opmærksom på ved køb af dem, og hvilken er efter
jeres mening at foretrække

Søren

Fra : T. Hartung

Dato : 10-03-03 23:20

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ene er er en Knaus 500 fra 94 den anden en LMC luxus 495 fra 93, stort
> set samme pris for dem begge mellem 50 og 60K

hvilken er efter
> jeres mening at foretrække

Knaussen er nok den mest populære - den ville jeg snuppe - hvis der da ikke
lige er en med køjer på langs og eget børneværelse sådan en har jeg - det er
bare super for børnene - har haft den i 9 år nu og mine - nu snart store
børn - elsker stadig køjerne - og deres eget værelse (hø - det gør vi vist
også)

mvh
T. Hartung

Fra : Kim Olsen

Dato : 11-03-03 17:05

Hej

Ja jeg ville også foreslå en KNAUS, men gå efter den med køjerne på langs
f.eks. Knaus 510 - jeg har sådan en.
Den har et aflukkeligt børneværelse, så ungernes rod ikke fylder i hele
vognen.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-03-03 23:25

> [...]
> set samme pris for dem begge mellem 50 og 60K
> Er der noget man skal være opmærksom på ved køb af dem, og hvilken er

Jeg ville vælge LMC eren, alene ud fra betragtningen omkring vægten.

Jeg har haft 2 af hver og begge mine LMC er har overholdt egenvægten nærmere
de lå omkring 40-60 kg under den angivet egenvægt fra ny.
det kan jeg ikke sige om mine 2 knauser, den sidste fra 97 angivet egen vægt
1050 kg, vejede tom 1205 kg. den måtte veje 1300 kg, dertil kom så at jeg
havde monteret de store støtteben, varmt vand og vandtankt, resultat
egenvægt på 1255 kg. hmm.

Hvad er der af støtteben på dem ? de store eller de små?
hvad med varmt vand og andet ekstra udstyr.
har du et link til de 2 vogne.

Hilsen Jørgen

Fra : SB

Dato : 10-03-03 23:50

> Hvad er der af støtteben på dem ? de store eller de små?
> hvad med varmt vand og andet ekstra udstyr.
> har du et link til de 2 vogne.
>
> Hilsen Jørgen

Har ikke lige et link til dem, LMC'n er 7K. dyrer end Knausen, men der er så
varmtvand indlagt i den, samt andre småting.
Formoder det er de støtteben der sidder på, som fabrikken har sat på, der er
ikke nogen af dem der har oplyst andet.
For 7000 kr. kan man vel selv få lagt varm vand ind.

Søren