Intern post ---> sådan !
Fra : Heegaard & Partner

Dato : 15-03-01 08:55

Hej alle.

Da jeg forespurgte på dette problem i går, fand jeg ud af jeg ikke var den
eneste der havde problemet.
Da jeg takket være en masse flinke mennesker her i gruppen, har fået løst
problemet har jeg lavet en slavisk "trin for trin" gennemgang af proceduren.

Fremgangmåden kan bruges både i win98 og W2K.
Jeg ved ikke om det du'r i Win ME.

Til sidst: tak for hjælpen til alle der satte hovederne i blød igår

Fremgangsmåde som følger:

Installer WMS.EXE. Du finder den på win98 cdrom'en i biblioteket:
\tools\oldwin95\message

efter denne installation skulle der gerne være et ikon i dit kontrolpanel
der hedder "Microsoft Mail-postkontor"

Dobbelklik på dette ikon.
Vælg "Opret et nyt arbejdsgruppepostkontor"
I næste felt kan du gennemse din harddisk, og vælge en passende placering.
Du behøver ikke skrive noget filnavn. Dit nye postkontor vil automatisk få
navnet"wgpo0000"
klik "næste" 2 gange.
Giv postkontoret et navn (postkontor), og opret en postkasse ved at give den
navn og et password. Klik "OK".
Nu er dit postkontor oprettet.

Start "microsoft Mail-postkontor" igen.
Vælg "administrer et eksisterende arbejdesgruppepostkontor".
Klik næste 2 gange.
Skriv navn og adgangskode til den postkasse du lige har oprettet.
Du kan nu tilføje brugere.

Når du har tilføjet brugere er dit postkontor færdigt. Du skal dog lige lave
et share. Det gøres sådan:

Start din stifinder og find dit postkontor.
Højreklik på mappen"wpgo0000"
Vælg deling.
Sæt hak i "del denne mappe"
Giv delingen navnet "postkontor"

Nu er det "bare" at sætte din Outlook op på hver klient.

Dette kan dog godt være en større sag. Jeg har købt bogen "Outlook Step By
Step" fra Globe. Den kan jeg godt anbefale.

Venlig hilsen og god fornøjelse
Kenneth Pihl