smart virus - Microsoft Internet Security ~
Fra : sogs

Dato : 10-03-03 07:51

Hej Gr
Her op til weekenden til weekenden var der nogen der der klagede over
en smart virus mail Her er et andet grumt eks.

Gru vil sikkert frabede sig kopier af alle de utrolige påhit man kommer
på, men denne er det værste jeg har set, idet den er ser seriøs ud i
htlm med kulørte bokse
og links så den måske kunne se ud som om den kommer fra MS
Og da jeg lige har hentet opdateringer til win 98.2 og Explorer var det
med nogen mystik at jeg så mailen i indbakken - (Aldrig oplevet en mail
fra MS )

Norton havde dog, som i ser trukket tænderne ud.men kun fordi programmet
holdes opdateret

Mvh sten

Hilsen her på Pc'en
Norton AntiVirus removed the attachment: Update930.zl9.
The attachment was infected with the W32.Gibe.B@mm virus.
W32.Gibe.B@mm

Søgning upklarede at den er helt ny.......
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.gibe.b@mm.ht
ml
Discovered on: February 24, 2003
Last Updated on: February 26, 2003 05:24:58 PM
NOTE: Virus definitions dated on February 25, 2003 may detect this
threat as W32.Gibe@mm.

Og teksten i mailen:

Microsoft Customer

this is the latest version of security update, the
"April 2003, Cumulative Patch" update which eliminates
all known security vulnerabilities affecting Internet Explorer,
Outlook and Outlook Express as well as five newly
discovered vulnerabilities. Install now to protect your computer
from these vulnerabilities, the most serious of which could allow
an attacker to run executable on your system. This update includes
the functionality of all previously released patches.

System requirements Win 9x/Me/2000/NT/XP
This update applies to Microsoft Internet Explorer, version 4.01 and
later
Microsoft Outlook, version 8.00 and later
Microsoft Outlook Express, version 4.01 and later
Recommendation Customers should install the patch at the earliest
opportunity.
How to install Run attached file. Click Yes on displayed dialog box.
How to use You don't need to do anything after installing this item.

Microsoft Product Support Services and Knowledge Base articles
can be found on the Microsoft Technical Support web site.
For security-related information about Microsoft products, please
visit the Microsoft Security Advisor web site, or Contact us.

Please do not reply to this message. It was sent from an unmonitored
e-mail address and we are unable to respond to any replies.

Thank you for using Microsoft products.

With friendly greetings,
Microsoft Internet Security Section

--------
©2003 Microsoft Corporation. All rights reserved. The names of the
actual companies
and products mentioned herein may be the trademarks of their respective
owners.

Fra : arc@na

Dato : 10-03-03 14:01

"sogs" <sogs@image.dk> wrote in news:hAWaa.116736$Hl6.10764893
@news010.worldonline.dk:

> Norton havde dog, som i ser trukket tænderne ud.men kun fordi programmet
> holdes opdateret

Man har før set, at NAV har taget fejl ved at forveksle strenge, som ligner
virus til forveksling, men alligevel ikke er det.

FUT dk.edb.sikkerhed.virus

arc@na

Fra : Henning Keseler

Dato : 10-03-03 15:59

"sogs" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse news:hAWaa.116736$Hl6.10764893@news010.worldonline.dk...
> [...]
> fra MS )
>
> Norton havde dog, som i ser trukket tænderne ud.men kun fordi programmet

Og hvad har det med camping at gøre??

Henning

Fra : sogs

Dato : 10-03-03 22:02

Henning Keseler wrote:

> Og hvad har det med camping at gøre??
>
> Henning

Du har ret - Sorry, og beklager min advarsel til campister der måske
ikke er så rutinerede altid at ha deres AV opdateret. Nogle kunne måske
tro at lige den E-Mail kom fra MS

Det er kun 2 uger siden at den blev konstateret hos Symantec og kommer
allerede i dag i min postkasse - Bedst at ta det i opløbet.
Nogle tror at det aldrig sker for dem.

Har lige været gennem en drøj tid for at finde et par Pcere med min
adr. i arkivet der bombarderede os med Klez, BugBear og Lirva virusmails
hver gang de gik på nettet. Og hvor "man" en gang i mellem troede at de
også kom fra mig.

Men - skal ikke gentage sig

mvh sten

--
Hvem påskønner f.eks at første påskedag
atter i år falder på en søndag ?

Fra : T. Hartung

Dato : 10-03-03 21:24

> [...]
> fra MS )
>
> Norton havde dog, som i ser trukket tænderne ud.men kun fordi programmet

Jeg modtog "dyret" idag - hurra for Norton - ja den ser godtnok
"overbevisende" ud - var den sluppet ud på min PC'er kunne jeg ikke komme på
dk. camping.fritid så min campingferie er nu redet af Norton

mvh
T. Hartung

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-03 21:42

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev :

>Jeg modtog "dyret" idag - hurra for Norton - ja den ser godtnok
>"overbevisende" ud - var den sluppet ud på min PC'er kunne jeg ikke komme på
>dk. camping.fritid så min campingferie er nu redet af Norton

Uanset om man har et virusprogram eller ej, så er der vel ikke
nogen, der åbner en *exefil eller en anden potentiel fil, som man
ikke har bedt om og ikke ved noget om?

Men det er der jo åbentbart nogen, der gør.

Jeg kunne aldrig frømme om at scanne mails, den slags bliver bare
slettet med det samme.

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-03-03 21:54

T. Hartung wrote:
> [...]
> "overbevisende" ud - var den sluppet ud på min PC'er kunne jeg ikke
> komme på dk. camping.fritid så min campingferie er nu redet af Norton

Ja, hura for Norton fjernede den uden problemer, så godtnok ud til at
være seriøs, sø jeg hoppede godtnok lige i fælden.

MVH Steen.

--
____________________________
Steen Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-03-03 22:04

"Steen Larsen" <steen-larsen********@tdcadsl.dk> skrev :

>Ja, hura for Norton fjernede den uden problemer, så godtnok ud til at
>være seriøs, sø jeg hoppede godtnok lige i fælden.

Jeg har udsalg i denne uge, der er tilbud på alt fra Rundetårn
over Frihedsgudinde, Eifeltårnet til Ægyptens pyramider.

Har du andre ønsker, så sig til, det klarer jeg også.

Fra : T. Hartung

Dato : 10-03-03 23:01

> "Steen Larsen" <steen-larsen********@tdcadsl.dk> skrev :

æ bæ bu - du er bare sur over vi ikke gik i fælden - æ bæ bu der er måske
dig der sender dem??

SMIL - og nu skriver jeg bevist mod din signatur - soo KILL ME

mvh
T. Hartung
--

... der tror der er en her der har misforstået noget og kan slet ikke se
sammenhænget med "udsalget"

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-03-03 01:46

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev :

>.. der tror der er en her der har misforstået noget og kan slet ikke se
>sammenhænget med "udsalget"

Når man kan hoppe på, at tro at MS fremsender patch til en pr.
e-mail, så kan man også tro på at jeg sælger Eifeltårnet.

Fra : Sune

Dato : 11-03-03 02:36

> Når man kan hoppe på, at tro at MS fremsender patch til en pr.
> e-mail, så kan man også tro på at jeg sælger Eifeltårnet.

Hva' ? Vil det sige at du slet ikke har det til salg alligevel ? Æv....

Sune

(Kan snart ikke blive mere OT nu

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-03-03 12:21

On Tue, 11 Mar 2003 01:45:52 +0100, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Når man kan hoppe på, at tro at MS fremsender patch til en pr.
> e-mail, så kan man også tro på at jeg sælger Eifeltårnet.

Jeg ku' ellers godt ha' brugt så'n et par pyramidedimser.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 11-03-03 01:13

T. Hartung skrev:

> .. der tror der er en her der har misforstået noget og kan slet ikke
> se sammenhænget med "udsalget"

Microsoft sender ikke fejlrettelser til folk, du skal selv hente dem,
hvor skulle de i øvrigt kende din mailadresse fra?

Moralen på Knuds indlæg er: du skal ikke tro blindt på alt hvad du
læser i din mailboks eller andre steder for den sags skyld.

Her er et par udmærkede websider om virus og snydevirus:

Fra : sogs

Dato : 11-03-03 07:02

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:

> [...]
> læser i din mailboks eller andre steder for den sags skyld.
>
> Her er et par udmærkede websider om virus og snydevirus:

Hej i friske fyre -
Jeg var ikke i tvivl, for det første havde Norton fjenet en fil inden
mailen kom ind i indbakken, og for det andet har jeg aldrig fået en mail
fra MS og troede ikke at de kunne finde på det -
men, der er et punkt i update hvor man kan tilmelde sig opdateringer, og
*en eller anden* ku tro at de var blevet hakket af til at blive
underrettet -
hvordan ser den underretning ud, hvis man ikke har set en - Alle oplever
"fejl" fra deres PC ikke ?
MS kan sikkert yde samme service med at sætte e-mail adr ind, som der
gis med at foreslå password til alle de små bokse vi logger ind med
andre steder
(Intet er hemmeligt for din PC).
Nå men poitet var bare....... - vel vidende at alle advarslerne opfører
sig præcis som virusen - bare med en menneskelig mellemvært, og værre,
idet man sidder og bruger tid og bliver til grin.
Dette er dog ikke en Hoax og udseendet, spredningstiden indikerer en vis
appell hos ubefæstede-
Husk at ta vadersne på, inden i vader ud. )
mvh sten

--
Hvis man ikke tror ulejlighed er ulejlighed,
så er ulejlighed ikke ulejlighed

Fra : T. Hartung

Dato : 11-03-03 19:12

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> læser i din mailboks eller andre steder for den sags skyld.
>
> Her er et par udmærkede websider om virus og snydevirus:

tak - for de flotte hints - nu skal vi bare lige have et par ting på det
rene - Jeg meddelte tidligere blot Sten jeg havde modtaget den samme
virusmail som ham - Præcis som hos Sten napper min NAV "fyren" jeg har intet
åbnet og har eller ikke ampitioner herom - Mit system opdaterer via MS
Update og jeg ved godt MS ikke sender mig mails - mit system køre
upåklageligt takke være NAV - hvis man kikke lidt tilbage i tråden vil man
se at det er Knud der farer ud frem med "vi er tåber og godtroende" kan slet
ikke kende det - det modsatte er faktisk tilfældet - ingen har åbnet nogen
EXE-fil - det er nemlig ikke muligt når NAV scanner alt indgående post - og
nu er det slut fra mig med Virus-støj i denne gruppe - nu er det camping.

mvh
T. Hartung

Fra : Madsen

Dato : 11-03-03 21:51

T. Hartung skrev:

> ingen har åbnet nogen EXE-fil - det er nemlig ikke muligt når NAV
> scanner alt indgående post -

Det vil der faktisk heller ikke være mulighed for selvom Norton ikke
scannede al indgående post. Norton har også en realtime scanner som
står og kører i baggrunden. Det har det meste antivirussoftware.
Den ville stoppe dig lige så snart du forsøger at starte *.exe-filen
eller lige så snart du prøver at se en mail som indeholder et farligt
script i indholdsruden, hvis da ellers Norton kender virusen eller
scriptet forstås. Derfor mener jeg at det er spild af ressourcer hvis
ens virusprogram også står og kontrollerer samtlige ind og endda
udgående mails også.

FUT <news:dk.edb.sikkerhed.virus>. Svar til dette indlæg vil kun
havne i den gruppe.

Madsen.