Erfaringer med Move Control eller Euro Mov~
Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-03-03 19:36

Hej,

Mine forældre påtænker at købe én af disse hersens motoriserede dimser,
hvormed man ved hjælp af en fjernbetjening kan bugsere rundt med sin
campingvogn. Se fx
http://www2.truma.de/truma/de/pr/gruppe/produktgruppe_2806.php

Er der nogen, som har nogle erfaringer med disse - gode som dårlige -
som de gerne vil øse ud af?

- Når moveren er monteret, ser der ikke ud til at være meget frihøjde -
er det et reelt problem?
- Hvor længe holder de to "rollere", som skal drive hjulene?
- Eventuelle problemer / ting man skal være opmærksom på?

På forhånd tak,
mvh
Peter

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-03-03 23:17

> [...]
> - Hvor længe holder de to "rollere", som skal drive hjulene?
> - Eventuelle problemer / ting man skal være opmærksom på?

Min har virket fint i de 2 år jeg har haft den, den har hjulpet mig meget.
Ang. frihøjden har jeg ikke haft nogen problemmer, men jeg har heller ikke
været nede ad en grusvej for traktorere eller lign.
Rullerne ser ikke slidte ud på min, og jeg er ude med vognen ca. hver 3 uge
om vinteren og lidt mere om sommeren, samt jeg viser den tit frem til folk
som er intereseret.

Man skal dog være opmærksom på at batteriet bør være min 85Amp og det er
minimum, helst større.

Hvad er det for en vogn, hvor stor er den og hvad har den af total vægt ?
Hvor i landet er det ?

Hilsen Jørgen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-03-03 23:39

"Jørgen L." <noemail@nospam.dk> skrev

> [...]
folk
> som er intereseret.
>
> Man skal dog være opmærksom på at batteriet bør være min 85Amp og det

Tak for info - det lyder jo meget positivt. Er det en "Euro Mover" eller
en "Move Control", du har installeret, og kan du huske hvad du gav for
moveren incl. batteri og montering? (Kan sådan noget mon pruttes ned i
pris?)

> Hvad er det for en vogn, hvor stor er den og hvad har den af total
vægt ?
> Hvor i landet er det ?

Campingvognen er en Knaus Südwind (450) og vejer omkring de 1.000 kg.
Den befinder sig i Vejle.

mvh
Peter

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-03-03 23:16

> er
>
> Tak for info - det lyder jo meget positivt. Er det en "Euro Mover" eller
> en "Move Control", du har installeret,

Det er en euromover

>og kan du huske hvad du gav for
> moveren incl. batteri og montering? (Kan sådan noget mon pruttes ned i
> pris?)

Der køres nogen gange tilbud på den,
Jeg fik den standert pris, mener at det var 14995, men det var så med
montering. Jeg havde batteri i, så det skulle ikke monteres
angående prutningen, kan man jo altid prøve, det kan da lade sig gøre
herovre på djævel øen, så hvorfor ikke hos jer.
netop da i bor i vejle er der jo rigtig mange forhandlere i kan hendvende
jer til.

> vægt ?
>
> Campingvognen er en Knaus Südwind (450) og vejer omkring de 1.000 kg.
> Den befinder sig i Vejle.

I skal være opmærksom på at det tager ca 50 kg. af frivægten Mover + batteri
+ lader.
så måske ville det være en god ide at få den på en vægt inden så i ikke
overskrider totalvægt alt for meget.

Det vil også være en god ide at få en såkaldt intelligent lader i, en
såkaldt tretrins lader da den ikke koge batteriet af når vognen står i
kontakten for længe.

så når i ringer rundt og spørger
om pris på montering af intelligent elektronisk lader, batteri (min 85Amp)
og mover .

I må ikke vælge den mover (hvis den stadig fås) hvor motorerne sider inde i
midten under vognen, de får vand der og de vrider sig løs pga. de lange
aksler.

Hilsen Jørgen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 11-03-03 16:54

"Jørgen L." <noemail@nospam.dk> skrev

<SNIP en masse gode råd >
> [...]
inde i
> midten under vognen, de får vand der og de vrider sig løs pga. de

Hej Jørgen,

Tak for alle de gode råd.
Så er det vist bare at gå på udkig efter en mover, og ellers få gjort
vognen forårsklar

mvh
Peter