Hurtig afstemning
Fra : Gefli

Dato : 01-03-03 09:23

Hvad med en hurtig afstemning om bl.a. Carsten Stage og de andre fejlfrie
personer skal blive ved med at rette andre med deres evindelige
netetikette/citatteknik eller ej?

Jeg stemmer for at de skal blande sig udenom.

Hvad siger I andre?

E. J.

Fra : Nels Eriksen

Dato : 01-03-03 09:30

Hvem er Carsten Stage ????????

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-03-03 09:39

In news:3e606f61$0$42579$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Nels Eriksen typed:

> Hvem er Carsten Stage ?

En aktiv campist og aktiv bruger af usenet / nyhedsgrupper. Begge dele
gennem flere år og samtidig både campist og usenetter der gerne bruget tid
og energi på at så mange som muligt får det bedste ud af begge dele.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- som efterlyser en OE fil fra news.uni-c.dk med dk.fritid.camping
med alle gruppens indlæg fra gruppens start...

Fra : sogs

Dato : 02-03-03 08:22

Nels Eriksen wrote:
> Hvem er Carsten Stage ????????

Såment en levende søgemaskine og orakel der skaffer svar på næsten alt det
man fnder på at spørge om, både her og andre stader på nettet-
Et utroligt hjælpsomt menneske, og nok den mest aktive i gr. til dels at
svare med meget konkrete svar - det være sig om rejsemål eller praktiske
ting og til at forsøge på få det hele til at glide let og ubesværet. Et
stort aktiv og værdig representant for campister på nettet.
Derfor mit lejlighedsvise Hr.
Man skal rose når der er anledning og lige nu syntes der behov for at
fremhæve et par ting.

Kan godt være at han syntes - det her er for meget, men nu er det sagt.

mvh sten

--
Den som med sin pegepind
terper os sin lære ind

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-03-03 09:32

In news:3e606ddd$0$42575$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Gefli typed:

> Hvad med en hurtig afstemning om bl.a. Carsten Stage og de andre
> fejlfrie personer skal blive ved med at rette andre med deres
> evindelige netetikette/citatteknik eller ej?

Bortset fra at ingen er fejlfri, så værs'go'...

Jeg stemmer for at du læser på http://usenet.dk/netikette/essentiel.html

> Hvad siger I andre?

Jeg si'r at det ville være lettere at følge netiketten - så ville der ikke
være grund til at vejlede!

Og så si'r jeg også, at netikettedebatten er støj i campinggruppen hvorfor
der futtes til rette gruppe.

FUT dk.admin.netikette

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Hvis du er ny i nyhedsgrupperne, og måske ikke helt sikker
på hvordan man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-03-03 09:37

> [...]

> evindelige netetikette/citatteknik eller ej?
>
> Jeg stemmer for at de skal blande sig udenom.

At man naturligvis følger netiketten, lige som man agerer så støjfri
som muligt når man er på bibliotekets læsesal

Og så hører en sådan debat hjemme i netikettegruppen hvorfor der
sættes FUT

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : svum

Dato : 01-03-03 09:38

ENIG men du får dem desværre nok ikke til at holde op.

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-03-03 09:41

svum <svum@sol.dk> skrev:

> ENIG men du får dem desværre nok ikke til at holde op.

Nej heldigvis - pisser du også på torvet, - og spytter på buffeen i en
restaurant

FUT dk.admin.netikette

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-03-03 09:42

In news:3e607161$0$203$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
svum typed:

> ENIG men du får dem desværre nok ikke til at holde op.

Forkert - hvis der ikke er grund til at vejlede så kommer der ikke
vejledninger! Så enkelt er det.

FUT: dk.admin.netikette
--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 01-03-03 09:47

> ENIG men du får dem desværre nok ikke til at holde op.

Jeg er helt enig, og mens vi er igang hvad så med en afstemning om politiet,
dem skal vi også have væk, hvorfor skal jeg ikke have lov til at køre i den
modsatte retning af trafikken eller hvad med forældre hvad skal man med dem
de er der jo kun for at irretere én hvorfor skal de have lov til at råde og
vejlede børn igennem deres opvækst...

Mvh
H.Hvidberg

Fra : T. Hartung

Dato : 01-03-03 10:26

"Gefli" <Nothing@nothing> skrev i en meddelelse
> Hvad med en hurtig afstemning om bl.a. Carsten Stage og de andre fejlfrie

Jeg syntes ikke en personforfølgelse af nogen er på sin plads fri os for
det.

> netetikette/citatteknik eller ej?
>
> Hvad siger I andre?

Jeg syntes at begge dele kan være rigtigt - lidt længere lunte - men der er
en grænse - jeg gider ikke kikke et "samlede værker" igennem hver gang det
skal stoppes

og så syntes jeg at samtlige tråde efterhånden ænder i det samme.

mvh
T. Hartung

Fra : sogs

Dato : 01-03-03 10:42

Gefli wrote:
> Hvad med en hurtig afstemning om bl.a. Carsten Stage og de andre
> fejlfrie personer skal blive ved med at rette andre med deres
> evindelige netetikette/citatteknik eller ej?

Pjat !

Og utroligt - for det hele går bare på ,at det er væsentligt hurtigere og
lettere at følge med i indlæggene, når alle klippes fra og skrives som
opfordret - Det er jo
_i k k e_ jeres gruppe, men en del af en meget større helhed hvor en
masse mennesker allerede har fundet ud af hvad der "kører"-

Jeres bidrag kom først lige nu, hvor I prikkede i tangenterne.

Helt ærligt - er det så svært at finde ud af -

Hele sagen tar 3 sekunder og sparer en masse tid for alle - jer selv
inclusive. Kender ikke antal brugere - men der er måske 200.000 campister i
Danmark, og 50.000 med pc - og 3.000 der så på et eller andet tidspunkt skal
sidde og hive op og ned i et dårligt klippet indlæg for at finde ud af om
det hele kom med.
Gidder man lige at gange dit og vores tidsforbrug. Det er en gave at kunne
skrive her - og blive hørt. Eller finder det der mangler.

> Jeg stemmer for at de skal blande sig udenom.

Selvfølgelig ikke - så svært eller mystisk kan det ikke være.

> Hvad siger I andre?

Start en Gr i hotforum eller et andet sted hvor i kan køre klatten for jer
selv -

også FUT - FUT og FUT - Find selv stedet der klør )

mvh sten
der absolut heller ikke er perfekt - men kan se nytten i nogle ting.

mvh sten

Fra : HK

Dato : 01-03-03 12:07

Der skulle da gerne være plads til alle her i gruppen,
også dem der ikke er så gode til alt det der med netetikette eller hvad det
nu heder

Mange venlige hilsner
Anne-Grethe og Hans Kurt

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-03-03 12:15

HK <hans.kurt@vip.cybercity.dk> skrev:

> Der skulle da gerne være plads til alle her i gruppen,
> også dem der ikke er så gode til alt det der med netetikette eller
> hvad det nu heder

Der skal være plads til alle - men dem der råber meget højt i
bibliotekets læselæs bliver anmodet om at være mere afdæmpet! - Er der
noget forkert i det?

Og det er da rigtig at ikke alle er lige gode til det med netikette,
men så er der dem der gerne vil lære, og så er der en lille gruppe
(som faktisk er dem der reelt skaber al støjen) der absolut *ikke* vil
lære!

Fra : sogs

Dato : 01-03-03 13:54

HK wrote:
> Der skulle da gerne være plads til alle her i gruppen,
> også dem der ikke er så gode til alt det der med netetikette eller
> hvad det nu heder

> Mange venlige hilsner Anne-Grethe og Hans Kurt

***

Ja, men det er faktisk ikke så svært - glem det ord, etikette, hvis det
trætter. Det det mest går på, er at man efter at ha klikket på Sv. til Gr.
helt enkelt sætter markøren (stregen fra musen) på begyndelsen af den tekst
der ikke er relevant, altså det man ikke svare på.- holder venstre
mousseknap
nede, og trækker markøren hen over teksten i hver line der ikke ønskes med
i svaret. Den bliver blå, (markeret.) Og trykker på delete. Så forsvinder
den.

Gik det galt, kan man lukke svaret ned på x´et oppe i hjørnet - uden at
gemme og prøve forfra. med Sv.til Gr.- til det lykkes, altså ser ud omtrent
som det der her er tilbage over ***

De
> Mange venlige hilsner Anne-Grethe og Hans Kurt -

er også væsentlige i jeres indlæg og tages med. Ofte står navnet allerede
oppe over teksten og gentages kort standard Mvh under indlægget med et par
"bibelcitater", og så vælger nogle at slette dem også, for at undgå
gentagelser, når de samme personer skriver flere gange i træk. Fylder meget
især når man kikker ned over et indlæg med fleres svar på.. Er der dertil
nogen der ind i mellem skriver over og andre under, blir det helt
uoverskueligt.
Jo mere der slettes, dets mere præcist ved folk hvem og hvad der svares på

Grunden til at man skriver under det der svares på er, at de fleste læser
oppe fra og ned - tekstsider åbnes endda øverst, og når man lige får en
linie eller 2 af det der svares på, det citerede - inden svaret - er det
omtreent som resumeet i en TV serie - Tosset at sende det til sidst i de ny
afsnit .

Der hvor det kammer over, er når folk, der udmærket kender disse lettelser,
alligevel bliver ved med at lave langsomt læste indlæg - sådan at andre, der
vil gi et par bemærkninger ikke kan finde ud af hvem der mente hvad og om
det hænger sammen med det der tidligere kom frem. Man skal køre op og ned i
det indsendte for at se om der er mere der er relevant.

Selvfølgelig kan man komme til at slette for meget, men det er vist uhyre
sjældent.

Med mange venlige hilsner

Sten -

der sikkert aldrig bliver perfekt

Fra : sogs

Dato : 02-03-03 08:22

sogs wrote:

> Selvfølgelig kan man komme til at slette for meget, men det er vist
> uhyre sjældent.

)

En del af arbejdet for Outlook Express brugere kan gøres af et lille godt
freeware program

http://flash.to/oe-quotefix

der anbefales på det varmeste -

mvh sten

--
Ævl tar tid

Fra : Michael T. Larsen

Dato : 03-03-03 18:21

Jeg vil på ingen måde tage del i denne dikskution, men som jeg kan læse i
alle de indlæg og tråde som handler, om hvordan folk bør opfører sig og
hvordan de skal besvare indlæg (og det er faktisk ret mange).
Så er det at jeg kommer til at tænke på gad vide hvor meget tid båndbredde
og som en skrev hiven op og ned i indlæget, at nogle få (det er faktisk kun
4-6 personer), er skyld i ?.
jeg vil på ingen måde undskylde dem der ikke følger ettiketten, men hvis man
nu ikke brugte så megen krudt på at rette på alle og en hver der laver en
fejl så tror jeg faktisk at det kunne blive en gruppe som mange kunne blive
rigtige glade for at bruge.
Bare fordi man ikke er en ørn til at skrive indlæg i denne gruppe så kan det
jo godt være at vedkommene er en ørn til camping, og der ved kunne bidrage
til en god debat og nogle gode svar til os andre.
Til alle den som tager det ilde op at man lige gør opmærksom på at istedet
for sende hele indlæget kan man godt klippe lidt i det så man får det
væsentlige med.

Til sidst vil jeg bare slutte af med et lillet tanke spind "Skal vi til at
opfører os på samme måde på pladserne nu hvor tiden nærmerer sig som vi gør
her ?", Nej gud bedre det

Skulle jeg nuu have gjort noget forkert så er det af ren skær uvidenhed og
ikke med vilje )

Fra : sogs

Dato : 03-03-03 20:47

> [...]

> til at opfører os på samme måde på pladserne nu hvor tiden nærmerer
> sig som vi gør her ?", Nej gud bedre det

Beklager at jeg kom til at stramme teksten en smule -

syntes også at henvisningerne er trælse -

Måske årsag virkning på hovedet - men har tidligere været advokat for
anden form, uden jeg er sikker på at den har effekt heller.

Syntes ellers, at der altid er venlige hilsener i signaturer, f.eks -
Ny
i Gr og på Usenet ? og lignende. og efter en tid, sådan tror jeg det er,
kommer der
en opfordring til at kikke, osv. direkte til indlæggene.

Der hvor nogle skriver fut, er det for at føre debatten videre i anden anden
nyhedsgr. der er beregnet til denne type afklaringer.
Et Fut, har jeg forstået, sender automatisk evt. svar til pågældende anden
nyhedsgr. hvis svareren ikke kommer til at slette fut adr. Gr. bliver på
den måde ikke belastet med enkeltpersoners uenighed. (Dette er måske af
bredere interesse, men burde også flyttes andet steds.)

Men tidligere kun bøvl i perioder, hvorefter der igen kommer meget positiv
stemning, alt kører, indtil der, som nu forår, komme flere "nye" - der også
lige skal opdage mulighedderne.
Helt normalt, hvis potentialet er 50.000 campister med Pc, der skal
ind og kikke og enten ikke har prøvet det før eller er vænnet til andre
forum.

Ude på pladserne er der såment ikke så meget forskel på reglerne - Hunde
velset Frankrig, grill uønsket og krav om badehætte + badeshorts og minus
hunde i Italien - de fleste spør sig lidt for inden man kaster sig ud
-et -
Intet nyt under solen.

Med ønsket om mange gode indlæg, humor og overbærenhed.

mvh sten

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-03-03 21:24

Michael T. Larsen wrote:
> Jeg vil på ingen måde tage del i denne dikskution,

Men, dedt gør du jo.

> [...]
> båndbredde og som en skrev hiven op og ned i indlæget, at nogle få
> (det er faktisk kun 4-6 personer), er skyld i ?.

Dt er fordi di få der kommentere det gør det så godt at vi andre tier og
samtykker.

> [...]
> som mange kunne blive rigtige glade for at bruge.
> Bare fordi man ikke er en ørn til at skrive indlæg i denne gruppe

Det kunne også blive en gruppe der er total ulæsselig pågrund af nogle
svare under andre over intet bliver klipet væk, marerit at læse i sådan
en gruppe.

> kan det jo godt være at vedkommene er en ørn til camping, og der ved
> kunne bidrage til en god debat og nogle gode svar til os andre.

Det glæder vi os til.

> Til alle den som tager det ilde op at man lige gør opmærksom på at
> istedet for sende hele indlæget kan man godt klippe lidt i det så man
> får det væsentlige med.

Ja tak!!!

> Til sidst vil jeg bare slutte af med et lillet tanke spind "Skal vi
> til at opfører os på samme måde på pladserne nu hvor tiden nærmerer
> sig som vi gør her ?", Nej gud bedre det

Skal vi også have pladser uden regler hvor alle kan gøre som det passer
dem feks tænde bål , spile høj musik til langt ud på natten køre ræs
runt på pladsen nej vel, man må vel tage hensyn til andre.

> Skulle jeg nuu have gjort noget forkert så er det af ren skær
> uvidenhed og ikke med vilje )

Alt forladt vi er jo amatører, der med forstået at vi stadig kan lære af
dem der ved bedre end os selv.

MVH Steen.

--
____________________________
Steen Larsen

Fra : N/A

Dato : 08-03-03 05:45

Fra : Steen Larsen

Dato : 08-03-03 05:45

SB wrote:
> Som sagt før..
> Er glad for at man kan vælge at ignorere indlæg fra dem som man ikke
> gider se
>
> Søren

DO hvad har det ned hurtig afstemning at gøre, siter det du svare på!!!!

MVH Steen.

--
____________________________
Steen Larsen

Fra : SB

Dato : 08-03-03 23:13

"Steen Larsen" <steen-larsen********@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> DO hvad har det ned hurtig afstemning at gøre, siter det du svare på!!!!
>
> MVH Steen.

selv DOH
gjorde jeg også
tror du da jeg skrev Re: når man her en knap der hedder svar til gruppe.

MVH Søren