Reservedel til Combi-Camp
Fra : Peter Brown

Dato : 01-03-03 02:27

Et link længere nede taler man om ågerpriser på campingudstyr. Det gælder da
vist også på reservedele.
Har købt en ældre (årg. 88) Combi-Camp model 4001. Vognen er i en rimelig
god stand, bortset fra at pinolhængslet, som der åbnes over, er noget slidt.
(åbnes bagud).
Prisen for et nyt hængsel er hos Combi-Camp (DK) kr. 1.390,00 (formodentligt
+ moms).
Det kan da ikke være rigtigt, at en reservedel, der højst kan koster en
halvtredser at fremstille, ikke kan købes billigere et eller andet sted i DK
eller udland. Spørgsmålet er bare HVOR?
Nogen der har et godt forslag?

Kunne også godt bruge et nyt køresejl, som iøvrigt er udgået hos Combi-Camp
(DK) til denne model. Er der firmaer, som speciel fremstiller den slags og i
hvilket prislag?

Peter Brown

Fra : sogs

Dato : 01-03-03 08:47

Peter Brown wrote:
> [...]
> Combi-Camp (DK) til denne model. Er der firmaer, som speciel
> fremstiller den slags og i hvilket prislag?

Hej Peter

Dit hængsel skal jeg ikke kunne svare på - Prøv Google.com - eller de gule
sider.
men prøv

Mogens Clausen & Co Aps
Lufthavnsvej 10
9400 Nørresundby
98176371

Der syr og reparere alt og altså også til CC

Men priserne er nok de sædvalige værkstedspriser i Danmark - Alle vil leve,
også du ? - Sejlmageren her på havnen kostede for længe siden 500 kr i
timen - Tabte tid på anden produktion sagde man - har også hørt om nogen
der fik syet et nyt tag i teltet hos sadelmageren.

Lidt filosofisk -

Samme med bil reservedele - Jeg har en Toyota, der på værksted for flere år
siden havde en mistænkt fejl i luftmængdemåleren - måske fejl på lille
printkort med 7 modstands segmenter. skønnet produktions pris 50 øre og
kunne skiftes via 3 skruer - Skulle købe hele enheden med spjæld osv - der
så havde været betalt m en tusse - alle betalt
Men hurra - Pris 4300 + m plus montering og motorjustering - Gæt Kr -

Vi satte for 10 år siden nye pakninger på en Camp-let, kr. 800 - fandt
firmaet der lavede pakningerne i metermål - men rette tykkelse kunne kun
fås gennem f. eks Neergård, godt nok faconskåret - men man stivnede hos den
Danske producent ,da jeg bestilte en rulle til levering i byggemarkedet -
Deres andre pakninger kostede der 25 % -og man har da en hobbykniv. -
Niks - Den kvalitet sælges kun via Caravanforhandlere

En sovekabine til Cl kostede sidst 2000 Kr. Og et lille stump rør med split,
der udgør et støtteben - 325 kr.

Et eller andet sted har jeg det godt med at støtte Danske virksomhedder -
Forsvinder de helt til udlandet er vi alle på herrens mark Hvorfor skulle
EU uvides Har en veninde der for Coloplast har været 3 gange i Ungarn for at
oplære dem der der har overtaget hendes afdeling, med alle maskiner og
produktion De skal ha 8 kr i timen - og er ikke så besvælige - Rigtig
fint når ungarnsk produktion derefter her i landet stadig koste det samme.
men branchen er måske ikke presset.- eller har mange udgifter til udvikling.

Ulandshjælp til hvem og hvornår.

mvh sten

Fra : sogs

Dato : 01-03-03 11:48

Peter Brown wrote:
> Et link længere nede taler man om ågerpriser på campingudstyr. Det

var det ikke vognen der kostede en tusse ?

mvh sten

Fra : sogs

Dato : 01-03-03 12:43

sogs wrote:

> var det ikke vognen der kostede en tusse ?

Og så glemte jeg en masse ) tilykke - Elsker selv at pusle noget frem -
ønsker jer en masse dejlige ferier.

sten

Fra : Peter Brown

Dato : 01-03-03 18:40

"sogs" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse

> Og så glemte jeg en masse ) tilykke - Elsker selv at pusle noget
frem -
> ønsker jer en masse dejlige ferier.
>
> sten

Jo, det var den til en tusse + godt en tusse i transportudgifter for at
hente den til det Midtjydske, men i en væsentlig bedre stand end forventet
til prisen, så købet var ganske udmærket.
Jeg har gennemsøgt, google, jubii, yahoo og altavista, men af en eller anden
grund er reservedele ikke rigtigt noget man er glad for at sælge over
nettet. Måske fordi man ikke er glad for direkte salg, men hellere vil sælge
til værkstederne, som så også kan tjene pengene både på reservedelene og på
at monterede forskellige dele.
Jeg hører til "gør det selv" folket, og undersøger altid markedet for
prisforskelle før jeg køber, så rækker mine små penge længst.
Købsprisen samt vognens stand, kan godt bære, at man betaler de kr. 1.390
for et hængsel + den tid et værksted ville skulle bruge for at montere det,
men hvorfor betale kr. 3-4.000 for noget man evt. selv kan gøre for en
femhundrede lap.
Mange tak for de gode ønsker, som uden tvivl vil gå i opfyldelse. Jeg hører
på trods af min godt 50 år, til surfer folket (dog ikke Klitmøllers bølger),
så vi skal nok komme på camping og mange dagstulre til stranden.

Peter Brown

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-03-03 19:38

"Peter Brown" <doc_069@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Jeg hører til "gør det selv" folket, og undersøger altid markedet for
> prisforskelle før jeg køber, så rækker mine små penge længst.

Prøv at kontakte en lokal tømrer eller snedker. Så vil han måske skaffe det
hjem til dig. For 30 år siden var jeg selv snedker, og vi fik da alt, hvad
der hed beslag og hængsler m.m. fra et firma, som hedder Carl F. beslag.
Jeg har lige søgt og fundet frem til, at de stadig eksisterer og har et
online katalog. Gå ind i kataloget og se under pkt. 23 Møbelhængsler. Der
kan du finde pianohængsler. Måske er der et af dem, som kan opfylde dit
behov. Priserne kunne jeg ikke lige se, og da de ikke handler med private,
er du nødt til at finde en, som handler hos dem.
http://www.carlf.dk/Katalog/Menu/Velkomen.htm

Kurt

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 01-03-03 22:11

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> der et af dem, som kan opfylde dit behov. Priserne kunne jeg ikke
> lige se, og da de ikke handler med private, er du nødt til at finde

Hej Kurt
Så vidt jeg husker var det er pinolhængsel der blev spurgt efter, og det er
noget ganske andet end et pianohængsel.

--
med venlig hilsen
Ebbe

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-03-03 22:49

"Ebbe Rasmussen" <ebberas@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Kurt
> Så vidt jeg husker var det er pinolhængsel der blev spurgt efter, og det
> [...]
Åh, det var da tæt på
Men det kunne da godt være, at de også har det, idet de har de mest utrolige
ting.

Kurt

Fra : Peter Brown

Dato : 02-03-03 02:30

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> behov. Priserne kunne jeg ikke lige se, og da de ikke handler med private,
> er du nødt til at finde en, som handler hos dem.

Takker mange gange for linket, som alligevel kan bruges, selv om du
henviser til pianohængsler. Pianohængsler er nok for spinkle, men
karosserihængsler, som de tilsyneladende også har og i 2 meter længde uden
skrue huller (så kan jeg selv bestemme hvor hullerne skal være), er lige det
jeg mangler. Nu skal jeg lige have gang i målebåndet, så jeg kommer så tæt
på de originale mål, som muligt. Hullerne borer jeg selv og så bliver den
popnittet på, i stedet for svejset, så skulle den være klaret. Formoder den
lokale tømmermester kan skaffe den hjem, og da jeg normalt reparerer hans
computer, når den er gået ned, kunne det måske også tænkes, at han ville
ordne monteringen. Iøvrigt har vi også et Karosseri værksted, som bygger lad
og kasser på mindre lastbiler, kunne da være de oven i købet har sådan en på
lager.

Takker for hjælpen.

MVH

Peter

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 03-03-03 23:35

På denne side kan man se hvilke PINOL-hængsler der fås ved Carl-F:
http://www.carlf.dk/Katalog/Menu/Velkomen.htm?ShowProduct=../Menu/KATGRP03.h
tm

JPR

Fra : sogs

Dato : 01-03-03 20:28

Peter Brown wrote:

> men hvorfor betale kr. 3-4.000 for noget man evt. selv
> kan gøre for en femhundrede lap.

Ikke altid, at det blive en særlig stor "timebetaling", men meget
tilfredstillende.

Købt for god pris må respekteres næsten som arvegods, og "sælger" være
glade for, at efterfølgeren bruger tingene videre med kærlig hånd.
Mange har svært ved at slippe sagerne hvis de ikke kommer til at gøre gavn.
god sommer

mvh sten

--
Den som med sin pegepind
terper os sin lære ind

Fra : sogs

Dato : 01-03-03 21:21

sogs wrote:

>. god sommer

Kom til at tænke på, at det ideelle for teltvogne, hvis købt uden køkken, må
være
en Cramer gasgrill, (koger og griller på en gang), og en Elektolux 1600
køleboks - 12 V 230 og gas .
Der var for kort tid siden debat om kølebokse, og jeg så forleden, at der i
det lokale CV c var tilbud på boksen - i år den grå (Kr.1800) - noget under
normalprisen - kan ikke finde den på sitet nu, men andre har måske på lager
til sænket pris. Kan måske konkurrerer med Tyske priser og netshopping. ?
Skal man ha begge er der vel rabat !

hvis man altså er på markedet.

mvh sten

--
Den som med sin pegepind
terper os sin lære ind

Fra : Peter Brown

Dato : 02-03-03 02:34

> [...]

lager
> til sænket pris. Kan måske konkurrerer med Tyske priser og netshopping. ?

Takker mange gange for info.
Vognen er godt nok leveret med køkken, men en 12V kølekasse skal vi da på et
eller andet tidspunkt have fat i, eller kniber det vist med at leverpostejen
kan holde sig.

Peter

Nu måtte der godt snart blive forår i luften, for det kribler...