Nyt betræk til hynder i campingvogn
Fra : Brian Jul Hansen

Dato : 16-02-03 17:34

Hej Campingvenner.............

er der nogen der har en god ide til hvordan man får lavet nyt betræk til
hynderne i campingvognen på en god og billig måde, det må jo aldrig koste
noget hvis det kan undgåes................................

Hilsen BJH

Fra : Carsten Stage

Dato : 16-02-03 17:45

In news:3e4fbd75$0$244$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Brian Jul Hansen typed:

> er der nogen der har en god ide til hvordan man får lavet nyt betræk
> til hynderne i campingvognen på en god og billig måde

Det må først og fremmest handle om at finde det rette stof - og her tænker
jeg ikke farver og mønstre, men materiale, slidstærkt. behageligt og
smudsafvisende.

Så er der vist ikke andet tilbage, end at lade frues vælge farve og
mønster - samt at lokke hende til at sy...

Hvis du alligevel går igang med det projekt, overvej så, om det ikke er på
tide at skifte hynderne også. Jeg selv ville bruge koldskum af hensyn til
siddekomforten og evnen til at holde formen. Skumgummi er ikke bare
skumgummi.

En anden mulighed kunne være at tage kontakt med firmaet Fraster. De kan
levere komplette hynder, men måske også bare betræk. Priser... Det er ikke
billigt, men det jeg har set fra dem har været godt.

Fraster ApS
Ry Mølle
Rodelundvej 4B
8680 Ry

8788 2244
post@fraster.dk
http://www.fraster.dk/

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Hvis du er ny i nyhedsgrupperne, og måske ikke helt sikker
på hvordan man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på

Fra : Per

Dato : 16-02-03 19:11

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis du er ny i nyhedsgrupperne, og måske ikke helt sikker
> på hvordan man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på

INFO til Carsten og andre ...... www.fraster.dk er ikke aktiv !
Hilsen Per.

Fra : Carsten Stage

Dato : 16-02-03 19:54

In news:3e4fd37f$0$130$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Per typed:

> INFO til Carsten og andre ...... www.fraster.dk er ikke aktiv !

Den ser godt nok lidt trist ud...

Noget helt andet er, du citerede hele det indlæg du svarede på - kunne du
ikke, af hensyn til os alle sammen, se lidt nærmere på min signatur...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Per

Dato : 16-02-03 21:41

Ok - Nu har jeg vel ikke brugt for mange bytes i mit svar, denne gang
?....... ellers korriger mig på passende måde !
Jeg kender godt "reglerne", så jeg skal nok opføre mig ordentligt næste gang
jeg kommenterer noget. Det var kun en oplysning ..............så for
fremtiden sletter jeg alt jeg kommenterer ............. da vedkommende der
læser mit svar bare kan gå tilbage for at læse oplægget.
( bytes are money )

Hilsen Per. ( aktiv campist ...........intet andet )

Fra : Carsten Stage

Dato : 16-02-03 21:52

In news:3e4ff696$0$242$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Per typed:

> Ok - Nu har jeg vel ikke brugt for mange bytes i mit svar, denne gang
> ?....... ellers korriger mig på passende måde !

Det var såmænd blot et velment godt råd, der kunne gøre det lettere for dig
selv og andre - og ikke andet.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Per

Dato : 16-02-03 22:19

?.......... skal man være superbruger for at skrive her?? .........Hvem er
moderator ??......Jeg er professionel bruger af flere forums med andre
meninger.......... Pas på med at virke bedrevidende........ du skræmmer jo
nye spørgere.
Formålet er at udveksle campingerfaringer også for begyndere !
Forummet her er jo for alle (også uden universitetsuddannelse)..........
hilsen Per, campist.

PS. Det vigtigste er at komme med sit spørgsmål og få et svar efter
vedkommendes bedste formående.......... og grammatikken og etikken kan
derefter komme i anden række.

Fra : Carsten Stage

Dato : 16-02-03 23:01

In news:3e4fff8b$0$221$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Per typed:

> ?.......... skal man være superbruger for at skrive her??

Bestemt ikke!

> .........Hvem er moderator ??

Der er ikke nogen. Læs mere om usenet og især dk hierarkiet, som denne
gruppe er en del af, på http://usenet.dk

> ......Jeg er professionel bruger af
> flere forums med andre meninger

Tillykke med det! Så er det ikke de danske nyhedsgrupper vi taler om, og der
er andre former for "samkvemsregler" andre steder.

> .......... Pas på med at virke
> bedrevidende

Beklager hvis du har fået den oplevelse.

> ........ du skræmmer jo nye spørgere.

Det er ikke den oplevelse jeg får refereret fra mange. Og du er da heller
ikke blevet skræmt!

> Formålet er at udveksle campingerfaringer også for begyndere !

Ja det er det da!

> Forummet her er jo for alle (også uden
> universitetsuddannelse)

Ja da!

> PS. Det vigtigste er at komme med sit spørgsmål og få et svar efter
> vedkommendes bedste formående

Bestemt. Men det ene udelukker ikke det andet! Og hvis en spørger ikke
*gider* sætte sig ind i hvad det er for et medie han bruger, så er det ikke
sikkert at andre *gider* svare - så lidt hjælp til selvhjælp kan det vist
kaldes, når man følger en anbefaling og læser lidt på lektien på
http://usenet.dk

> .......... og grammatikken

- er der nok heller ikke nogen der vil kommentere, det samme gælder
stavefejl! Der er flere mere eller mindre ordblinde der er aktive i flere
grupper - og de kan sagtens finde ud af at følge den almindeligt accepterede
netikette...

> og etikken kan
> derefter komme i anden række.

Nix - ikke hvis det er med til at gøre gruppen mere eller mindre ulæselig!

Selvfølgelig er det en fordel, hvis alle følger de samme spilleregler for
deltagelse, ligesom at det er temmelig smart at vi alle kører i samme sode
af vejen! Men alt det er der skrevet meget om på http://usenet.dk - prøv at
kigge på det, til glade for sig selv...

Se også indlægget her i gruppen fra i dag kl. 18:35

FUT: news:dk.admin.netikette - hvilket betyder at svar herpå automatisk
havner der, hvor netikettedebatten hører til.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Sharan

Dato : 21-02-03 09:08

Jepper, Firmaet FRASTER er MEGET dyr, jeg vil nu se om der ikke findes et
firma i vores nabo lande som er noget billigere, jeg spurgte FRASTER om
prisen på et nyt tæppe til min cv, jeg troede det var datoen de havde givet
mig og ikke prisen.
mvh Jan

Fra : Carsten Stage

Dato : 21-02-03 10:21

In news:3e55de59$0$1770$d40e179e@nntp03.dk.telia.net,
Sharan typed:

> Jepper, Firmaet FRASTER er MEGET dyr, jeg vil nu se om der ikke
> findes et firma i vores nabo lande som er noget billigere,

Dyr? Tja, de forærer ikke ders produkter væk... Det er dyrt, hvis varerne
ikke er prisen værd, og det mener jeg at de er. Som andre har skrevet, så
kan man selv skære et tæppe op og få det kantsyet, men hvis det skal være
lige så praktisk og let som Frasters produkter, så vil besparelsen ikke være
så stor endda.

Med hensyn til at købe i udlandet, så har du sikkert ret i, at der kan
spares noget, men jeg har ikke fundet noget - men jeg kunne have ledt mere.

Til sidst, kunne du ikke godt slette alt det der ikke er væsentligt for dit
indlæg, og skrive under det du svarer på? Om ikke andet så for at være med
til at bibeholde usenet som et effektivt sted at udveksle meninger og
erfaringer? Hvorfor? Det er fint forklaret på

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 16-02-03 19:54

Simpelthen så nemt, har prøvet det sammen med "lillemor"

Sådan gjorde vi:
1. Fandt en møbelpolster, valgte et lækker stykke stof.
2. Pillede det gamle betræk af hynderne, sprættede skidtet op.
3. Klippede tilsvarende stykker af det nye stof.
4. Syedede det hele sammen på samme måde som den gamle hynde
5. Vupti en ny hynde

Hele vognen tog en lørdag.

Det hele handler om at have en som kan det der med en symaskine, og have mod
til at sprætte det hele op, start med en hynde af gangen og den første som
laves må gerne være en som der er to af, så kan du altid se hvor de
opsprættede lapper hører hjemme

Mvh.
Kaj Erik Olsen

PS. God arbejdslyst.

Fra : Brian Jul Hansen

Dato : 18-02-03 17:58

Tak for et fint svar.
Dette svar var da i det mindste relevant og ikke en gang øregas om
netetikette osv., vi er her for at være sammen om vores interesse og ikke
andet.......................

Fra : PHK

Dato : 18-02-03 18:15

"Brian Jul Hansen" <bjh@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for et fint svar.
> Dette svar var da i det mindste relevant og ikke en gang øregas om
> netetikette osv., vi er her for at være sammen om vores interesse og ikke
> andet.......................

Hvorfor sletter du ikke det overflødige? Der skal da ikke meget fantasi til
at forestille sig hvad det koster hvis man som campist henter denne
newsgruppe over mobiltelefonen. Jeg kan godt forstå der er mange der ikke
engang gider overveje det :(

At tage hensyn ...

--
_
|_|

Fra : Janne Madsen

Dato : 18-02-03 19:02

PHK <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e526a14$0$13231$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>Jeg kan godt forstå der er mange der ikke
> engang gider overveje det :(

Nej jeg kunne heller ikke drømme om at betale mobiltid for at hente
diskusioner om netikette når jeg egentlig forventede at det ville være
campingdebat.:(

mvh
Lennart
Der låner konens pc'er

Fra : Carsten Stage

Dato : 18-02-03 18:45

In news:3e52661e$0$160$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Brian Jul Hansen typed:

> Tak for et fint svar.
> Dette svar var da i det mindste relevant

Som andre svar ligeledes har været!

> og ikke en gang øregas om
> netetikette osv., vi er her for at være sammen om vores interesse og
> ikke andet.......................

Hvorfor søren bringer du så det emne op - samtidig med at du skriver over
det du svarer på?

Prøv at se her - http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html - hvorfor det
ikke er smart at skrive over det man svarer på og her -
http://usenet.dk/netikette/essentiel.html - for at se de vigtigste
anbefalinger for, hvordan man bedst bruger nyhedsgrupperne.

Net-etiketten er en "Emma Gad's Takt og Tone for Internet-brugere", og
ikke - som mange fejlagtigt tror - et regelsæt man kan overholde eller ej..
At overtræde den er ikke som at køre 130 på motorvejen, men som at klø sig
bagi lige før man giver hånd.

Netiketten er opstået gennem flere år. På samme vis som andre sociale
spilleregler er opstået i andre grupper. Der sidder ikke en speciel gruppe
og definerer regler, og der afholdes sjældent afstemninger om hvad der er
rigtigt og forkert. De fleste retningslinier er indlysende fornuftige og de
kan alle forklares og forsvares, hvis det skulle vise sig nødvendigt.

Husk altid på, at netiketten ikke er til, for at genere dig, men for at gøre
usenet behageligt, for så mange brugere som muligt.

Hele usenets effektive måde at virke på bygger netop på at man følger
netiketten - alene på den baggrund er det svært at se at der er tale om
øregas.

Det blev til lidt mere end beregnet, men det kan måske være med til at skabe
forståelse for, at nogle bliver ved med at vejlede, når nogle "træder ved
siden af".

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : N/A

Dato : 08-03-03 05:49

Fra : Steen Larsen

Dato : 08-03-03 05:49

SB wrote:
> Kan kun sige..... Er glad for at der findes den mulighed at ignorere
> dem man ikke gider se indlæg fra
>
> Søren

DO hvad har det ned nyt betræk til hynder i campingvogn at gøre, siter
det du svarer på!!!!

MVH Steen.

--
Steen Larsen