Køb af ny Hobby i Tyskland gennem dansk fo~
Fra : BHR

Dato : 14-02-03 00:38

Er det muligt at købe en ny Hobby gennem en dansk forhandler, men afhentet i
Tyskland.
Hvis Ja hvad så med nummerplade når man henter den?

I 2002 sammenlignede jeg katalogpriser på Hobby 460Ufe Excellent. Prisen er
måske 15000 kr. billigere i tyskland, når man sammenligner prislister. Jeg
ved godt at prislisten kun er vejledende og i Danmark nemt kan
nedforhandles, men i Tyskland er det også muligt at få en lavere pris incl.
telt, reservehjul m.m.

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-02-03 00:51

In news:b2ha69$2mgk$1@news.cybercity.dk,
BHR typed:

> Er det muligt at købe en ny Hobby gennem en dansk forhandler, men
> afhentet i Tyskland.

Jeg har ikke set nogle Hobby-forhandlere som gør det. Men for andre mærker
har det været gældende, at besparelsen ikke er særlig stor. Det har kun
handlet om, at man har betalt tysk moms i stedet for den danske.

> Prisen er måske 15000 kr. billigere i tyskland, når man sammenligner
> prislister.

Men det vil kræve at du selv handler i Tyskland, og selv importerer og
registrerer vognen.

Det har for nylig været debatteret her i gruppen - se:

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 14-02-03 02:37

"BHR" <bhr@email.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at købe en ny Hobby gennem en dansk forhandler, men afhentet
> Tyskland.
> Hvis Ja hvad så med nummerplade når man henter den?

Jeg ved det er muligt, men ikke hvordan. Vores ferie"naboer" sidste sommer
havde en skøn ny Hobby vogn som de gennem dansk forhandler, havde hentet
direkte på fabrikken i Tyskland, og de havde sparet rigtig meget.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Fra : Bengtsen

Dato : 14-02-03 07:07

Prøv den her link, og så måske en forespørgelse hos Told & Skat.

http://www.wohnwagen-brendes.de/PDF/Hobby2003.pdf

Mvh. Steen

Fra : PHK

Dato : 14-02-03 10:13

"Bengtsen" <s.m.bengtsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv den her link, og så måske en forespørgelse hos Told & Skat.

Told og skat har nu ikke noget med det at gøre - ikke rent betalingsmæssigt,
thi hvert til falds. Det er kun når det drejer sig om biler der skal betales
registreringsafgift ...

--
_
|_|

Fra : T. Hartung

Dato : 14-02-03 16:07

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
betalingsmæssigt,
> thi hvert til falds. Det er kun når det drejer sig om biler der skal

Det er nemlig korrekt - det er faktisk et af de få områder DK er lige så
godt "kørende" som tyskerne - ja når vi lige ser bort fra momsen og
forteltenes udseende - føj for de tyske "cirkustelte" - og så har de hele
stålvalseværket med som teltstænger - da en så mine glasfiber til Isabellaen
råbte an "IST DASS ALLES???" "VERDAMMT"

*ROLH*

mvh
T. Hartung

Fra : PHK

Dato : 14-02-03 18:00

"T. Hartung" <torben.hartung@noSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forteltenes udseende - føj for de tyske "cirkustelte" - og så har de hele
> stålvalseværket med som teltstænger - da en så mine glasfiber til

Ahem! Skal du genere mit fortelt?

Dann ist alles vorbei :)

--
_
|_|

Fra : T. Hartung

Dato : 14-02-03 18:14

> Ahem! Skal du genere mit fortelt?
>
> Dann ist alles vorbei :)

aaaaaaaaaagggggggggg ... den slap jeg ikke heldig fra - måske det var dig
der råbte ??? ;-D

Jeg må herefter anmode om at du bliver på din del af kommunegrænsen ikke
længere en til Forum - ellers er der BLIZZ KRIEG )

mvh
T. Hartung