Alsace
Fra : Ebbe Søndergaard

Dato : 11-02-03 21:44

hej
er der nogen der kan anbefale en god campingplads midt i Alsaceområdet så
det er til at komme rundt. Vi planlægger en tur i forbindelse med påsken.
Ebbe

Fra : [BitSeN]

Dato : 11-02-03 22:00

On Tue, 11 Feb 2003 21:44:05 +0100, "Ebbe Søndergaard"
<ebbes@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>det er til at komme rundt. Vi planlægger en tur i forbindelse med påsken.

Forståeligt, det er sgu dejligt i Alsace.

Vi var der senest i sommer, på en campingplads som hedder Camping Les
Cigognes (Storkecamping ?). Pladsen ligger i en lille by som hedder
Turckheim, ca. 3 km. fra Colmar. Der går vilde storke omkring på
pladsen som man mere eller mindre kan klappe, imponerende.

Det er lille dejlig plads, stille og rolig, ikke de store aktiviteter,
men der er kun nogle få hundrede meter op i byen, hvor der er gode
indkøbsmuligheder.

Jeg skal lige sige at vi har ingen børn, så om der var noget at give
sig til for dem, ved jeg ikke.

Derudover er der også en campingplads i Equisheim (5 km. fra Colmar),
som jeg kun har gået tur på, men også en hyggelig lille plads, det er
lidt mere besværligt med indløbsmuligheder her, da man faktisk skal ud
at køre.

Fælles for begge pladser er at toilet og badforhold er efter Fransk
standard, det vil sige ikke som det bedste herhjemme, men alligevel,
syntes vi, ok.

Spørg bare hvis du vil vide mere...

mvh
Brian

Fra : Bent Skovhøj Olsen

Dato : 13-02-03 11:40

"Ebbe Søndergaard" <ebbes@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ebbe
>
> Vi kan varmt anbefale campingpladsen i Equisheim. Vi har været adskellige
gange de sidste 10 år.
Det er en kommunal plads, forholdene er i orden,
Frit varmt vand til opvask, bad, tøjvask,mm.
Toiletterne er pæn og meget rene.
Pladsen er meget velholdt, og der er også storke der vandrer rundt mellem
campisterne og tikker mad (husk storke er kødspisere)
Vi har heller ikke børn med, men der er en legeplads.
Prisen er ca. 10 Euro for 2 personer i CV med strøm.
Vi er uenige med Brian, med hensyn til indkøbsmuligheder, der både slagter,
købmand og bager i byen. Byen er gammel og smuk, med flotte huse og ringmur,
midt i store vinmarker.
mvh.
Gunna og Bent.

Fra : Brian S. Nielsen

Dato : 13-02-03 12:12

On Thu, 13 Feb 2003 11:39:50 +0100, "Bent Skovhøj Olsen"
<52-b-g-olsen-50@mail.tele.dk> wrote:

>Vi er uenige med Brian, med hensyn til indkøbsmuligheder, der både slagter,
>købmand og bager i byen.

Jeg har selv boet i Equisheim flere gange, og er helt enig - det er en
af de smukkeste byer i Alsace. Campingpladsen synes jeg også virker
til at være helt ok.
Med hensyn til indkøbsmuligheder, synes jeg udvalget i de butikker vi
har fundet er meget begrænset, især købmanden (er det den som ligger
lige overfor bageren nede på hovedgaden ?). Vi følte i hvert fald at
vi var nødt til at skulle køre for at få alt hvad vi ønskede af
dagligvarer.
I Turckheim er det absolut ikke nødvendigt, der er et supermarked som
er som en god Dagli' Brugs i DK, bare med bedre slagter og frugt og
grønt afd., desuden er der marked i byen 1 eller 2 gange om ugen.

Jeg vil dog godt understrege at jeg klart kan anbefale begge pladser /
byer !.

mvh
Brian