SCANDLINES MONAPOL - FORBANDET SVINERI...
Fra : CDN

Dato : 10-02-03 21:07

Jeg skulle bestille en færge billet til vore sommerferie syd på

og som vi plejer går turen til Italien igen i år. Som sjællænder

er den korteste vej via Gedser - Rostock, men for fan... hvor

er færgebilletterne blevet dyre, på 5 år er overfarts prisen steget

100 % kan det mon være lovligt ? ja, min løn er ikke steget

med 100 % på 5 år. Efter Scandlines mistede konkurrencen steg

billetterne et ordentligt hak hvert år og nu koster en returbillet for

bil+campingvogn i højsæsonen , 1560 dk.- forbandet SVINERI...!!

Gad vide hvad der ville ske hvis Storebælt blev sat op til det samme ?

Fra : Gismo

Dato : 10-02-03 21:25

CDN wrote:
> [...]
>
> bil+campingvogn i højsæsonen , 1560 dk.- forbandet SVINERI...!!
>
> Gad vide hvad der ville ske hvis Storebælt blev sat op til det samme ?

Det er et frit land vi lever i, lad være med at tage færge, broen endnu
bedre klip kablene på broen helst mellem jylland og fyn.
jeg er jyde og skal ikke bruge hverken bro eller færge ))))

Gismo.

Fra : T. Hartung

Dato : 10-02-03 21:46

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> CDN wrote:
>
> Det er et frit land vi lever i, lad være med at tage færge, broen endnu
> bedre klip kablene på broen helst mellem jylland og fyn.

Nej nej - vi tar bropenge du ved Lillebæltsbroen - 1.600 for en enkelt over
til Jylland - gratis den anden vej

mvh
T. Hartung

Der kommer gratis til Tyskland - men må betale dyrt for at komme i det
Kongelige Teater og Parken til Landskamp

Fra : Gismo

Dato : 10-02-03 23:59

T. Hartung wrote:

> Der kommer gratis til Tyskland - men må betale dyrt for at komme
> i det Kongelige Teater og Parken til Landskamp

ooooggg hvor tit er vi så lige det?

Gismo

Fra : T. Hartung

Dato : 11-02-03 00:12

> ooooggg hvor tit er vi så lige det?

hehe - når jeg har betalt broen har jeg ikke råd til biletten )

mvh
T. Hartung

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-02-03 02:07

returbillet for

> bil+campingvogn i højsæsonen , 1560 dk.- forbandet SVINERI...!!
>
> Gad vide hvad der ville ske hvis Storebælt blev sat op til det samme ?

Jeg kan kan via DCU få prisen til 725 hvis jeg tage afsted på en tirsdag og
kommer tilbage på en tirsdag.
eller 925 kr. hvis jeg bare undgår fredag og lørdag.

Hilsen Jørgen

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 11-02-03 15:17

Altså I snakker og snakker

Hvis broen steg til det dobbelte på fem år - ja så ville vi tage færgen over
Rostock.

Og hvis ikke de snart holder op med at tage pant for dåser i Tyskland - Så
må vi drikke Flaskeøl -
det er skide irriterende at 5 kasser koster 100 kroner - men 250 i pant -
Og det er da også noget underligt noget
at vi skal betale moms - i Tyskland når vi drikker øllet i Danmark IKKE ??

JOW JOW

Tah til esbjerg og lad være med at køre i tog - for ARRIVA kører ikke - det
er da billigt IKKE ??

Og nu lukker De THOR bryggeriet i Randers - og vil lave THOR på CERES i
Århus -
Og PREMIER IS kalder Deres IS for dyds-synderne - eller døds synderne -

Jamen lad os håbe campingsæsonnen snart starter - DET GLÆDER VI OS TIL

Jeg gør i hvert fald.

Fra : sogs

Dato : 11-02-03 17:42

Carsten Bo Laursen wrote:
> Altså I snakker og snakker
>>>>>
> Jamen lad os håbe campingsæsonen snart starter - DET GLÆDER VI OS
> TIL
>
> Jeg gør i hvert fald.

Hørt
Man skal vælge sin ferie med omhu - nogle vil måske prøve som "fredsvagter"
omkring Saddam ?

>PH sagde engang;
>Et koldt glas vand er nu dejligt når det er varmt.
Og i anden sammenhæng;
>Der er kun et middel mod dårligt humør, og det er godt.

Gir dig ret - et dårligt år for menneskeheden.
..
mvh sten

Fra : Gismo

Dato : 11-02-03 20:53

Carsten Bo Laursen wrote:
> [...]
> pant - Og det er da også noget underligt noget
> at vi skal betale moms - i Tyskland når vi drikker øllet i Danmark

Sikke en gang vås de tager ikke pant i D, ved "grænsekioskerne"
Den der med at skrive under på at øllet eksporteres retur til DK og
ikke bliver drukket i D, (sikke en brandert der skulle køres hjem)
Du skal også skrive under på at du ikke tager panten med til D igen
JOW JOW.

Tro og love…….

Var der i week-enden.

Gismo.

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 12-02-03 15:50

ÅRHHH - det er herligt med et godt grin - selv når alt går på tværs -

Jeg sidder på hotel i Helsingør - og ville lige se om der var reaktioner på
min mail - med svar på at jeg intet svar havde.

GISMO - jeg tror vi er tæt på hinanden i smilets forstand.

Tak for godt svar -

Jeg er sælger og derfor farende rundt i landet -
Jeg har lige set en campingvogn - "svensk" køre i Land her i Helsingør -
Jeg tror de skulle sydpå !!

Bilen - en ældgammel Opel Med store bagskærme som "vinger" hed den opel
admiral ?? Jeg tror det
flot restaureret
og så en campingvogn - et gult monstrum - ubestemmelig af type - men med
nogle ballondæk der dominerede hele kortegen - Jeg tror parret der kørte
var - 60 - 70 år -

De har sikkert haft begge dele fra ny -

Og så faldt jeg helt i staver og filosoferede lidt over det.

Jamen jamen - vi stræber og stræber - fiser og farer - og vennerne dør som
54 årige med stress og problemer.

Og når der endelig er en stor gevinst i lotte så er det en tandløs gubbe der
vinder.

En kort sekund var jeg misundelig - også kun et kort sekund.

Jeg håber det ældre ægtepar får en god ferie - og jeg håber endnu mere - at
vinderen af det kanon store beløb
vil lære at nyde livet sorgløst -

Bare det snart er campingsæsson igen

(Surt at påsken falder så sent )
carsten

Fra : Gismo

Dato : 13-02-03 00:05

Carsten Bo Laursen wrote:
> ÅRHHH - det er herligt med et godt grin - selv når alt går på tværs -
>

> Jeg er sælger og derfor farende rundt i landet -

> [...]

Du skal sku' da bare sælge TUPPERWARE på pladserne, og du bliver rig
på oplevelser og penge, konen har brugt en mindre formue på det plastik
lo..

)))

Bare det snart blev forår.
Gismo.

Fra : Jette-Kirsten Havn L~

Dato : 17-02-03 12:37

> Du skal sku' da bare sælge TUPPERWARE på pladserne, og du bliver rig
> på oplevelser og penge, konen har brugt en mindre formue på det plastik
> [...]
Lidt OT. måske, MEN

Yeps, nu er TupperWare jo ikke noget lort, men noget der holder i MANGE (læs
mindst 30) år. Jeg har køkkenskabene fulde af det, og i værdi, nok for ca.
70 - 100 K. samlet over flere år !!

Venlig hilsen
Jette-Kirsten

P.S. Kan ikke acceptere at andre hakker ned på mit TupperWare.

Fra : Gismo

Dato : 17-02-03 21:29

Jette-Kirsten Havn Larsen wrote:

> Yeps, nu er TupperWare jo ikke noget lort, men noget der holder i
> MANGE (læs mindst 30) år. Jeg har køkkenskabene fulde af det, og i
> værdi, nok for ca. 70 - 100 K. samlet over flere år !!

70 - 100 K er det = tusind gode danske kroner.
Så siger jeg undskyld.
Det er noget møg når det skal vaskes op kan ikke tåle maskinopvask,
og lågene er tit lavet med riller pis.. iriternede at tørre af.

Nok om Tupperware.

Gismo

Fra : sogs

Dato : 17-02-03 22:42

Gismo wrote:
> Det er noget møg når det skal vaskes op kan ikke tåle maskinopvask,
> og lågene er tit lavet med riller pis.. iriternede at tørre af.

modig mand -

Vandet skal slås af med et ordenligt dask ned i bordet.
( der er jo garanti på sagerne)
og jeg har fået forklaret, at man engang byttede selv ældgammelt grimt der
blev fundet på
loppemarked for 50 øre stk.- selv om værtinden og sælgeren slog sig i tøjret
og modellen var udgået. Der havde vist været motorolie (soya) i den
ene -
Så sandelig siger jeg eder -
mvh sten