Zibro kamin
Fra : lr

Dato : 08-02-03 14:00

Hej.
Er der nogle som har erfaring med at bruge en Zibro (eller andet mærke),
petroleumsovn i en lille campingvogn ? For varmt, eller ??

Mvh.
Verner (med en megalille Abbey).

---

Fra : Carsten Stage

Dato : 08-02-03 16:20

In news:3e44ff4e$0$13174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
lr typed:

> Er der nogle som har erfaring med at bruge en Zibro (eller andet
> mærke), petroleumsovn i en lille campingvogn ? For varmt, eller ??

Brug ikke en petroleumsovn til opvarmning inde i campingvognen! Du overlever
det næppe!

Jeg selv bruger en i forteltet i yderperioderne, og der er ingen problemer -
bedre end gas.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Sharan

Dato : 08-02-03 16:24

Til Carsten
Hvorfor er petroleumsovn bedre end gas ? er den type varmeovn ikke også
meget dyrere at bruge ?
mvh Jan

Fra : Carsten Stage

Dato : 14-02-03 14:15

In news:3e452104$0$24717$d40e179e@nntp02.dk.telia.net,
Sharan typed:

> Hvorfor er petroleumsovn bedre end gas ? er den type varmeovn ikke
> også meget dyrere at bruge ?

Der er større problemer med kondens ved gasovnen end der er med petroleum.

Prisen pr. kW afhænger meget af, hvad man giver for sit brændstof.
Forskellen hælder til petroleumsovnens fordel, hvis man bruger petroleum.
Jeg bruger selv helst lampeolie, da det fjerner de sidste lugtgener der
/kan/ være ved almindelig petroleum.

Hvis man køber gas i for eksempel Bilka, når de har deres tilbud, så tror
jeg nok at gasovnen er billigst.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-02-03 14:35

Carsten Stage <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev:

[ ... ]
> Hvis man køber gas i for eksempel Bilka, når de har deres tilbud,
> så tror jeg nok at gasovnen er billigst.

Eller at man er så heldig at bo i nærheden af grænsen til Tyskland,
hvor man kan få 11 kg gas for DKr. 99,75!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** *Alle med debatforum* ***