Høj sæson
Fra : K. Larsen

Dato : 04-02-03 23:05

Hej

Vi har haft med campingvogn de sidste 4 år. Sommerferierne har været
tilbragt i Østrig og Italien. Vi har altid været afsted udenfor
højsæsonnen, i år kan det ikke lade sig gøre.

Er der nogen der har erfaringer med om det er nødvendigt at bestille plads
i disse lande hvis man ønsker ophold i højsæsonnen?

Vi vil helst være fri, da vi plejer at køre hjemme fra med en 2-3 emner,
også lade sol og vind bestemme hvor vi skal hen.

Fra : Thore Sorensen

Dato : 05-02-03 12:27

On 04 Feb 2003 22:05:02 GMT, "K. Larsen" <na@na.na> wrote:

> [...]
>
>Vi vil helst være fri, da vi plejer at køre hjemme fra med en 2-3 emner,
>også lade sol og vind bestemme hvor vi skal hen.

Nøjagtig samme fremgangsmåde, som vi har brugt i 15 år (i snit hvert 4.
år i Norge/Sverige) resten i D, NL,B, L, CZ, A, F & I (med hovedvægten
på Italien) Har aldrig forudbestilt noget som helst.

Afvisninger (når vi ankom):

Sydfrankrig 1992 blev vi afvist i Port Grimaud, og blev sendt 6-7 km ind
i landet, hvor vi fandt en god plads. Dagen efter brugte vi til at
rekognosere, og fandt en lækker plads (med plads) i Frejus, hvor vi blev
i 11 nætter...

Luxembourg 1993: Fik at vide i LaRochette, at selv om vi ville være der
6 nætter, var spot'en forudbestilt, så vi måtte flytte efter 3 nætter.
Vi sq alligevel videre, så det var intet problem...

Selv på Piani di Clodia ved Garda i Italien, som jeg synes er en af
Europas bedste pladser, hvor vi har været tre år er vi blot "dumpet" ind
og har fået en dejlig spot...:) De skriver julekort/brev med brochure og
bestillingsformular til os hvert år,...men vi gør som jer:

>også lade sol og vind bestemme hvor vi skal hen.

Finder nogle emner i "bibelen" (bogen med mange pladser fra DCU) og
kører efter det. Vi har dog gjort til en vane at "køre ind" senest ved
16-17 tiden, hvis vi skulle blive afvist, så vi kan nå en anden plads i
givet fald...

Som et kuriosum til sidst...
Et år skulle vi til Tjekkiet sammen med et andet par i egen vogn.
Det var det år, hvor det havde regnet så meget...Vi var i Ceske
Budejovic (Budweis)...og så hvordan vandet steg i floden hver dag...:(
I et supermarked, hvor de solgte TV' kigge vi mænd'er lidt på det mens
konerne gik rundt og dånede over de små priser...:)
Vi fattede intet af sproget, men vejrudsigtens grafik forstod vi
da....om aftenen blev vi enige om at køre til Luxembourg, da
nordvesteuropa var dækket af sol..:)
Dagen efter kørte vi til Trier, dagen efter igen tog vi ind på en plads
i Wasserbillig, hvor vi havde været tre år før....alt var
"udsolgt"...indtil "campingmutter" så at det var os danskere fra tre år
før...vi fik en plads med det samme (een plads til deling, hvor vores
markise lavede en lille gård mellem vore vogne..) :)

PS...alt ovenstående er foregået i højsæsonen fra 10-12. juli til 3.-4.
august (cirka).

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952

Croma 2.0ie 1993
Pluto 1.2 1996
Adria 502LH 1996

(fjern Z'erne hvis du mailer direkte)

Fra : Carsten Stage

Dato : 05-02-03 12:51

In news:mfr14vko0coa1lropeglpts3ea2ckbfp6v@4ax.com,
Thore Sorensen typed:

> Nøjagtig samme fremgangsmåde, som vi har brugt i 15 år (i snit hvert 4.
> år i Norge/Sverige) resten i D, NL,B, L, CZ, A, F & I (med hovedvægten
> på Italien) Har aldrig forudbestilt noget som helst.

Det er også hvad jeg foretrækker...

- hvis man forudbestiller, syn's jeg at det <provo> lige så godt kunne være
en charterrejse med fly </provo off>

med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Hvis du er ny i nyhedsgrupperne, og måske ikke helt sikker på hvordan
man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på http://usenet.dk samt i

Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 05-02-03 13:02

Carsten Stage wrote:
> In news:mfr14vko0coa1lropeglpts3ea2ckbfp6v@4ax.com,

> Det er også hvad jeg foretrækker...
>
> - hvis man forudbestiller, syn's jeg at det <provo> lige så godt
> kunne være en charterrejse med fly </provo off>

Hej Carsten.

Du har før omtalt at man kan bruge campingcheck på
http://www.aktiv-camping.at/ i Prutz.
har du været der midt i Juli?
Kan man regne med at der er plads?

MVH Steen.

--
____________________________
Steen Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 05-02-03 13:46

In news:b1quf1$noa$1@sunsite.dk,
Steen Larsen typed:

> Du har før omtalt at man kan bruge campingcheck på
> http://www.aktiv-camping.at/ i Prutz.
> har du været der midt i Juli?

Vi var der fra d. 6. juli til d. 15. juli 2002 - og betalte med Camping
Cheques. På http://www.campingcheque.dk/ kan man se, at i 2003 accepteres
Camping Cheques: 04/01/03 - 19/07/03 samt 16/08/03 - 20/12/03. Specielle
tilbud : 10 overnatninger for 9 cheques.

> Kan man regne med at der er plads?

Der var flere ledige pladser da vi var der, og lejrchefen Manfred Jele
fortalte at det først var midt i juli at det store pres meldte sig. Egentlig
synd, jeg syn's at det er en rigtig god plads.
Der er ikke pool på pladsen, men i cykleafstand er dr både et lille badeland
og en badesø.

Billeder fra pladsen kan du se her:
http://www.campingstuff.dk/galleri/showimages.php?dir=Oestrig3 - klik på de
enkelte billeder for at se dem i stor udgave.

Det var mere eller mindre et tilfælde at vi havnede der - valget var ellers
Natterer See, men da de ikke ville se vores lille hund i højsæsonen, så
ville de heller ikke se vores penge...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 05-02-03 16:21

Carsten Stage wrote:

> Der var flere ledige pladser da vi var der, og lejrchefen Manfred Jele
> fortalte at det først var midt i juli at det store pres meldte sig.
> Egentlig synd, jeg syn's at det er en rigtig god plads.

Lyder godt for vi plejer heller ikke at bestilde plads, jeg tror vi gør
forsøget!

> Det var mere eller mindre et tilfælde at vi havnede der - valget var
> ellers Natterer See, men da de ikke ville se vores lille hund i
> højsæsonen, så ville de heller ikke se vores penge...

Det overraskede mig for vi var der for 2 år siden med hund, men det var
lige inden højsæsonen ellers en dejlig plads.

MVH Steen.
--
Steen Larsen