netværk med 2 maskiner !!
Fra : kfc

Dato : 15-03-01 05:35

hejsa

jeg skal til at lave et netværk ( kun i weekenden ) mellem 2 stk W98 se ,
men min maskine er på WOL ADSL, og da jeg er NY i netværk vil jeg helst ikke
lave for meget om på min opsætning..

de skal sættes op med et "crossover" (krydset) kabel og de skal bruges til
at spille og hente filer osv....

så hvad gør jeg og hvor kan man læse lidt om det ( dansk )

kfc

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-03-01 08:22

Hej kfc

"kfc" <kfc@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:wFXr6.2066$S3.178103@news010.worldonline.dk...
> jeg skal til at lave et netværk ( kun i weekenden ) mellem 2 stk W98 se ,
> men min maskine er på WOL ADSL, og da jeg er NY i netværk vil jeg helst ikke
> lave for meget om på min opsætning..

Check din TCP/IP opsætning, evt. skriv den ned så du kan reetablere.
Er den sat til fast ip adresse, behøver du ikke gøre noget der.
Er den sat til at hente ip adresse fra routeren skal den have en fast,
f.eks. IP adresse 192.168.0.1, SubnetMask 255.255.255.0.
Den anden PC giver du så IP adresse 192.168.0.2 og SM 255.255.255.0.
Har den i forvejen fast IP giver du den anden PC en adresse i samme range,
f.eks. en højere i sidste 'nummer'..

> de skal sættes op med et "crossover" (krydset) kabel og de skal bruges til
> at spille og hente filer osv....

Mange (ældre) netværks-spil benytter protokollen IPX/SPX, så den kan med
fordel også installeres midlertidigt.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : kfc

Dato : 15-03-01 09:22

hejsa Bjarne

dette er jeg med på nu...

> [...]
> Den anden PC giver du så IP adresse 192.168.0.2 og SM 255.255.255.0.
> Har den i forvejen fast IP giver du den anden PC en adresse i samme range,

men hvad med den indstaleret " GATEWAY " skal jeg gøre noget med den
eller...

> Mange (ældre) netværks-spil benytter protokollen IPX/SPX, så den kan med
> fordel også installeres midlertidigt.

og her kan vi køre " MEDIA TYPE " som 100Mbps Full-Duplex, så er det bedste
/ hurtigest ikk'

og mange takker for dine svar ...

kfc

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-03-01 09:34

"kfc" <kfc@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:7__r6.2117$S3.198678@news010.worldonline.dk...

> men hvad med den indstaleret " GATEWAY " skal jeg gøre noget med den
> eller...

Næppe nødvendigt. Trafik videresendes til DefGW hvis det ikke er til samme net
som PC'en sidder på.

> og her kan vi køre " MEDIA TYPE " som 100Mbps Full-Duplex, så er det bedste
> / hurtigest ikk'

Ja, men ellers forsøg jer frem.

--
Mvh Bjarne Duelund