Akvariebyggere i KBH?
Fra : Tom Manczak

Dato : 15-03-01 04:00

Her i morges omkring kl. 02:00 Begyndte mit akvarie på 200L at lække
(. Jeg kan se at begge korte sider har givet ca. en mm. fra
rammen, men kun i det øverste hjørne. Når jeg fjerner lidt af vandet
Jeg er nu igang med at tømme akvariet for indhold over i en stor
balje. Jeg ville være meget taknemmelig hvis der er nogen som kan
henvise mig til dygtig akvariebygger eller lignende, som vil kunne
reparere min balje, da jeg ikke tør gøre det selv.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Denmark, Copenhagen
ICQ: 110297734

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-03-01 10:52

Tom Manczak <tom_manczak@mobilixnet.dk> skrev i en
> [...]
> henvise mig til dygtig akvariebygger eller lignende, som vil kunne
> reparere min balje, da jeg ikke tør gøre det selv.

Enhver akvariebutik, kan få et akvarie reperaret, men det tager en
h....... tid,
for akvariet skal først ud til han der laver dem, og han kommer ikke bare
kørende for
et enkelt akvaries skyld. Dernæst skal det tilbage efter endt reperation,
så omkring en månedstid skal du
nok regne med.
Hvorfor tør du ikke selv?

Carsten

Fra : Tom Manczak

Dato : 15-03-01 14:05

> et enkelt akvaries skyld. Dernæst skal det tilbage efter endt
reperation,
> så omkring en månedstid skal du
> nok regne med.
> Hvorfor tør du ikke selv?

Det var da satans, at det skal tage så lang tid. Faktisk har jeg to
(200L og 325L) som skal omlimes. Jeg er lidt skeptisk over at gøre det
selv. Jeg ved ikke helt hvad de kritiske områder er. Eller om sådan en
ramme kollapser når man har pillet glasset ud? Findes der en
vejledning til limning af akvarier et eller andet sted?

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-03-01 10:56

"Tom Manczak" <tom_manczak@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> henvise mig til dygtig akvariebygger eller lignende, som vil kunne
> reparere min balje, da jeg ikke tør gøre det selv.

Ja, du skal sandsynligvis have dit akvarium limet om. I en snæver vending
kan man faktisk god lukke en mindre akut udsivning hvis man kan se, hvor det
brænder på, ved at tage en klat siliconelim på en finger og så presse
klatten ind i utætheden - også under vand. Det er næppe nogen
langtidsholdbar reparation, men det er muligt i en snæver vending.

mvh
Jan

Fra : Tom Manczak

Dato : 15-03-01 14:14

> Ja, du skal sandsynligvis have dit akvarium limet om. I en snæver
vending

Hellere lime det hele og ordentligt end at få vandskade om et år.

> [...]
> klatten ind i utætheden - også under vand. Det er næppe nogen
> langtidsholdbar reparation, men det er muligt i en snæver vending.

Jeg foretrækker at lime det ordentligt, da det er et akvaustabil
akvarie med deres "vellavede" fuger. Desuden kan jeg nævne at der kun
er læk i det øverste hjørne, men lækker fra bunden, altså at vand
løber ned gennem rammen. Det skete da akvariet kom til at flyde over
ved et vandskift. Sidste gang det gjorde det var der ikke læk, det
hele kunne tørres af. Så, jeg tror at det er ved at være tid til en
omlimning.