Hunkat, der "bygger rede"
Fra : Helle Andersen

Dato : 15-03-01 00:31

Hej allesammen

Min fertile hunkat, Eika, skal parres når hun
kommer i løbetid, og hvis hun følger sin cyklus fra
hendes andre løbetider, vil det blive i denne uge.

Jeg oplevede i mandags, at hun blev ved at futte
ind under sofaen og "byggede rede" og puslede
derinde, samtidig med at hun småpeb og
nærmest klynkede lidt. Hvad går det mon ud på ?

Hun virkede hele aftenen, som om at hun måske
var ved at gå i løbetid og var meget snakkende og
kontaktsøgende. Sent på aftenen forsøgte Chabél
at parre hende. Ikke den store katastrofe, for han
kan ikke finde ud af det......... Jeg sørgede for, at
adskille hende fra hankastraterne og hun viste
tydeligt tidlige løbetidstegn. Halvdelen af natten
forsøgte hun at grave sig gennem døren til
drengene, men om morgenen var alle løbetidstegn
pist borte. Kan det tænkes, at hendes løbetid ikke
har udviklet sig grundet den manglende
stimulering fra "hendes" drenge ?

--
Hilsen Helle
I have studied many philosophers and many cats. The wisdom of cats is infinitely superior. - Hippolyte Taine