underlige scalarer
Fra : Lise Lotte Larsen

Dato : 12-03-01 18:51

Jeg har i nogle århaft scalarer, og nu har jeg to store som jeg vel har haft
i ca 2-3 år. For en månede siden kom de over i et lidt støre akvarie 180 l
og virket glade for det. Men så fik de den geniale ide at lægge æg, og som
de tidliger har gjort gik der 2 dage og så spiste de dem. men efter det har
de gæmt sig, de kommer ikke engang ud når jeg foder hvilket de pleger at
gøre som de første. jeg har købt nye fisk men det er ved at være 3 uger
siden og der er ingen problemer med at de jagter hinanden. men de vil bare
ikke komme ud fra planterne, hvilket er meget synd da de er meget flotte og
også plage at komme hend og grine af mig når jeg sider og kigger på fiskene.
Hvad kan der være galt ? jeg er bange for at de skulle være syge eller at de
på denne måde ikke får nok at spise.
det er alm. scalarer og deres striber er nogen lunde synlig hvilket jo burte
tyde på de har det godt.... hvad kan der være galt !! ??????

Venlig hilsen Lise Lotte

en anden ting i mit nye akvarie har jeg et stort alge problem, kan men gøre
noget så der hurtiger kommer balance i akvariet ??

en anden ting jeg mangler snegle, jeg ved at mange ser snegle som en pæst
men jeg vil helst ha nogle stykker af de små "posthorn" snegle da de er med
til at holde det rent og pænt, men jeg har ikke kunne få fat i nogen ... og
dyrehandler sælger kun de store mysterie snegle og dem finder jeg for
stor.... kan nogen hjælpe mig ?

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-03-01 15:41

Hejsa

Scalarere er ikke lige mit område men jeg kan hjælpe dig med nogle af
tingene

> en anden ting i mit nye akvarie har jeg et stort alge problem, kan men
gøre
> noget så der hurtiger kommer balance i akvariet ??

Gå ned til din lokale fiske pusher og få nogle algeæder og hvis han ikke
kender navnet på dem så hedder de prydfinnebarbe og en anden art som hedder
siamesiske algeædere, køb 2 stk det burde være nok, men de første par dage
du har dem skal du ikke fodre så meget.

> [...]
og
> dyrehandler sælger kun de store mysterie snegle og dem finder jeg for

Hvor i landet bor du??

/Peter