PRØV DEN! JEG MENER DET!
Fra : Andrew

Dato : 14-03-01 21:42

HEJSA

Jeg sidder lige nu og høre en af de allerbedste cd´er som jeg nogensinde har
hørt. Den er genial og manden som har skrevet teksterne på den, manden som
spiller musikken og synger ordene hedder Chris Cornell. Denne mand er
genial! Denne mand er et geni! Han er tidligere forsanger for Soundgarden
men han har lavet et par cd´er solo. En af dem hedder "Euphoria Morning" og
jeg siger jer alle sammen at de 130 kroner er de bedste som i nogensinde
kommer til at punge ud for en CD. Det er det mest geniale og smukke, jeg
nogensinde har hørt. I har i sandhed snydt jer selv for en musisk oplevelse
udover det sædvanelige hvis i ikke har stiftet bekendskab med denne herre
før jeg nævner hans navn nu. Jeg opfordrer jer endnu engang til at i det
mindste lytte til den i pladebutikken! Jeg vil æde min gamle printer på at i
vil falde i svime henne i butikken lige med det samme! Jeg kan ikke forklare
hans musik med ord, jeg kan ikke beskrive hans stemme eller hans tekster.
Det SKAL høres, det skal opleves, og jeg under jer virkelig at opleve dette
musiske vidunder hvis i ikke har endnu! Numre som "Can't change me", "
Flutter girl", "Follow my way", "Pillow of your bones", "Moonchild", etc,
etc, etc, har på mig, og vil med sikkerhed på jer, printe sig ind på jeres
hjerne og sætte sig I jeres øregange for tid og evighed. DETTE LOVER JEG!

Med venlig hilsen

Anders K. Valen
--
- - -

Fra : Anders Henriksen

Dato : 15-03-01 00:17

ok det prøver jeg så

/anders

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-03-01 00:56

"Andrew"
DETTE LOVER JEG!

> Med venlig hilsen
>
> Anders K. Valen

Det var sguda noget af et løfte. Men du burde da - f.eks. i forrige tråd -
have fundet ud af, at ikke alle har den samme oplevelse af en bestemt
type musik.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Rick Madsen

Dato : 15-03-01 01:05

Ja,min favorit fra EM er 'Moonchild'. 'Seasons' fra "Singles"-lydsporet
er også en meget uforglemmelig sang.

Men det ser ud til, at Chris har gang i den mere aggressive stil for
øjeblikket:

Citat
9th March 2001, MTV Online

Chris and the ex members of RATM to back into the studio:

Chris Cornell, Rage Members Heading Back To Studio
03.09.2001 7:46 PM EST

Rage Against the Machine and Ex-Soundgarden singer Chris Cornell will
re-enter the studio next week to continue making the "groundbreaking"
music that they caution fans may never hear.

Rage's Epic Records spokesperson stressed that Cornell and the group,
who
recorded three songs together earlier this year, are "just going in to
jam" and that it's too soon to speculate on what the sessions may mean
for the future.

But bassist Timmy C. told San Jose, California, radio station KSJO-FM on
Tuesday that he, guitarist Tom Morello and drummer Brad Wilk have formed
a new group with Cornell, which will not be called Rage Against the
Machine, a representative for the station said.

Morello recently described the group's first sessions with Cornell as
"groundbreaking and fantastic."

"He's one of the greatest singers and songwriters in rock history, and
jamming with him was off the hook," Morello said at the Grammy Awards
last month. "We were just making up new, exciting rock. ... Chris
Cornell is definitely not the singer of Rage Against the Machine, but
the music that we made in the couple of days that we jammed together was
really groundbreaking and fantastic, and was so exciting. He's amazing."

The guitarist said he and his two Rage bandmates have been jamming with
several musician friends recently, but he declined to give any names.
Singer Zack de la Rocha left the group in October (see "Zack Leaves Rage
Against The Machine").

Teri van Horn, mtv.com

Jeg håber meget, at der bliver udgivet noget af det...

hvm

Andrew råbte fra tagene:

--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Don G.

Dato : 17-03-01 15:32

"Rick Madsen" <hvm@post.uni2.dk> skrev ...
> [...]
> this year, are "just going in to jam" and that it's too soon to
> speculate on what the sessions may mean for the future.

....Og hvordan kan man så gafle de 3 numre...? Se det kunne jo være ret
spændende at høre!

Mvh. Don G.

NB: Euphoria Morning er jo ved at være old news, men helt klart en ret fed
skive. Jeg er især vild med den franske version af Can't Change Me.

Fra : Staalanden

Dato : 17-03-01 23:45

On Sat, 17 Mar 2001 14:32:06 GMT, "Don G." <news@don-g.dk> wrote:

>"Rick Madsen" <hvm@post.uni2.dk> skrev ...
>
>...Og hvordan kan man så gafle de 3 numre...? Se det kunne jo være ret
>spændende at høre!
lyder særdeles interessant!
Skulle nogen finde disse numre er jeg meget interesseret!

Fra : raekon

Dato : 15-03-01 08:46

On Wed, 14 Mar 2001 21:42:12 +0100, "Andrew" <gylp@kvalme.dk> wrote:

> [...]
>
> Han er tidligere forsanger for Soundgarden
>men han har lavet et par cd´er solo. En af dem hedder "Euphoria Morning"

Ingen tvivl om at EM er konon....
Men du nævner andre cd han har lavet ??? Har du nogle navne på disse
eller menes der SIngles-soundtracket og en enkelt julesang ?

-Morten

Fra : peet_dk

Dato : 15-03-01 15:56

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=1CHRIS|CORNELL

--
peet_dk was here.....
ICQ# 71309759 www.icq.com

Fra : Staalanden

Dato : 15-03-01 16:23

On Thu, 15 Mar 2001 15:55:55 +0100, "peet_dk" <peet_dk@nospam.dk>
wrote:

>http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=1CHRIS|CORNELL
Kommer der iøvrigt ikke snart noget nyt fra ham?

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 17:23

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 17:23

Fra : N/A

Dato : 17-03-01 17:23

Fra : Rick Madsen

Dato : 17-03-01 17:23

KVEst skrev:

> Sorry, det var ikke for at jokke på Soundgarden, men jeg mener at hele den
> genre de representerer (Nirvana, Soundgarden, Pearl Jam Osv osv osv)
> var med til at ødelægge en masse fed musik der var fremme på det tidspunkt.

Som f.eks.:? Hvem lavede "en masse fed musik" i 89-92?

> Med deres ```Mudrede lyd``` gjorde de det godt. Ingen var gode musikere
> men med lyden som de kom med, kunne man ikke høre om de kunne spille eller
> ej. Teksterne og budskaberne var dog fine.

????????

> Hvis man synes Chris Cornell holder, så prøv Zakk Wylde. Han spillede for
> Ozzy, men har helt sin egen stil.

Hvis man synes at Ozzy holder,så prøv Alice In Chains. Mike Inez
spillede lige så godt med dem,som han gjorde med Ozzy...

hvm

Fra : KVEst

Dato : 18-03-01 15:46

Tja.der var blandt andet følgende.
Metallica - Metallica
Queensryche - Empire
Motorhead - 1916
Ozzy Osbourne - No more tears
Motley Crue - Dr.Feelgood
Megadeth - Rust in peace
Der var mange andre god udgivelser.
Jeg rakker ikke ned på Grungen, men ifølge min smag og `ører` var det vildt
opreklameret
og meget af det et stort modeflip. Men det er jo smag og behag og smag er
svært at diskutere.

Nu har jeg nævnt Motley Crue som jo også må siges at være et `modeflip`, men
ikke desto mindre var/er Dr: Feelgood
en klassiker. Mange andre af deres udgivelser var lort.

Fra : Don G.

Dato : 18-03-01 19:15

"KVEst" <kimvestergaard@mail.dk> skrev ...
> Nu har jeg nævnt Motley Crue som jo også må siges at være et `modeflip`,
men
> ikke desto mindre var/er Dr: Feelgood
> en klassiker. Mange andre af deres udgivelser var lort.

Tjaaa... om man kan lide det eller ej, er jo en smagssag.
Jeg vil give dig ret at stort set den eneste plade som Mötley Crüe fik
airplay med i Europa var DF, som uden tvivl også er deres bedste. Men. Man
skal ikke glemme deres status i USA. De "kæmpede" jo længe sidst i forserne
og starten af halvfemserne med Guns 'N Roses om at være det største Rockband
i staterne og MC skrev, på det tidspunkt, den største pladekontrakt i
verdenshistorien, hvilket må sige lidt om deres status.
Så "modeflip" er jeg ikke helt enig i, selvom de aldrig har været store i
Europa

Mvh. Don G.
http://www.don-g.dk

Fra : KVEst

Dato : 18-03-01 20:26

Jeg ved Motley Crue var store i USA, men var det mest på mode og attitude.
Det var først ved DR.Feelgood de rigtigt begyndte at røre på sig
musikalsk.(Min mening) Men det er fandme også en god cd. Jeg har lige hørt
den igen og den er suveræn. De har lavet mange gode numre, men deres
kvaliteter som musikere er jeg ikke sikker på, Mars er ikke specielt god og
Vince Neil synger ikke altid lige godt, men som gruppe er de gode. I mine
øjne slår de Guns & Roses med flere
kilometer. Ingen af dem er slået godt igennem udenom G`nR, men lavede da 2-3
gode skiver sammen inden de brændte ud. På www.hob.com kan man se at Motley
Crue stadig rykker. Se deres live koncert. (Kræver en god forbindelse
256ADSL)

Hilsen Kim