Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Kraks kort i IE5
Fra : Jan Peterson

Dato : 14-03-01 21:40

Hej
Jeg bruger IE5. Mit problem er at jeg ikke kan få vist kort (altså landkort)
fra f.eks. Kraks hjemmeside. Heller ikke fra Rejseplanen. Der vises et lille
hvidt felt med et rødt kryds. Jeg har ikke problemer med andre billeder. Og
kort fra f.eks. svenske Skånetrafiken vises fint så længe det er over svensk
område. Men vil jeg have et kort over København skiftes til Rejseplanen, som
vist nok har deres kort fra Krak, og så er den gal igen.
Er der et eller andet jeg ikke har "slået til". Eller mangler jeg et plug in
eller lignende?
mvh Jan Peterson

Fra : Madsen

Dato : 14-03-01 23:17

"Jan Peterson" <jan-peterson@get2net.dk> skrev:

> [...]
> vist nok har deres kort fra Krak, og så er den gal igen.
> Er der et eller andet jeg ikke har "slået til". Eller mangler jeg et plug in

Hmm, jeg har IE5.01 SP1 og har ikke problemer med Kraks kort.
Jeg ved at det ligger i PNG formatet, så det kan være årsagen til
at du har problemer med det. Har du associeret PNG-filer med
Internet Explorer? Måske det kunne hjælpe, men jeg er langt fra
sikker på det.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jan Peterson

Dato : 14-03-01 23:59

Filtypen *.png var godt associeret til et eller andet tegneprogram, men det
hjalp ikke at associere den til Iexplore. Desværre.
mvh Jan Peterson

Madsen <madsens@whomail.dk> skrev i en n
yhedsmeddelelse:98oqlu$j70$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Madsen

Dato : 15-03-01 02:17

"Jan Peterson" <jan-peterson@get2net.dk> skrev:

> Filtypen *.png var godt associeret til et eller andet tegneprogram, men det
> hjalp ikke at associere den til Iexplore. Desværre.
> mvh Jan Peterson

Øv. Det hjalp engang hvor jeg havde problemet med Jpg.
Png er dog vist også et format der ikke er ordentligt implementeret
i de forskellige browsere endnu. Der er en side på nettet der fortæller
om denne support: <URL: http://www.libpng.org/pub/png/pngapbr.html >

Dog undrer det mig at du ikke kan se Kraks kort med IE5.0 når jeg
kan med IE5.01, så der må være noget galt med dine indstillinger.
Jeg kan dog desværre ikke umiddelbart se hvad det skulle være,
når det med associeringen ikke virkede.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)