flyrejse med baby
Fra : loida petersen

Dato : 05-03-03 17:48

hej NG,

jeg har et spørgsmål, vi skal rejse til filippinerne med vores 5 mdr.
datter. er der nogen der har erfaringer med lange flyrejse med småbørn?

Vi tænker på beklædning samt hvordan vi skal bære hende.vi har en timers
flyning til london,og 3 timers ventetid der, 12-13 timers flyning til
hongkong og 1 time eller 2 der inden vi flyver i to timer til manila.

vores lift er nok for stor at have med så hvad kunne man bruge i stedet?
hvad skal man medbringe i håndbagagen?

på forhand tak,

loida, thomas og isabella

--------------------------------------
http://home.tiscali.dk/loida/isabella
http://home.tiscali.dk/loida/phils

Fra : Rikke & Brian

Dato : 05-03-03 20:58

Hej.

Jeg har ikke nogen personlig erfaring med at rejse med et lille barn. Men vi
har et hold venner, som har. De havde deres klapvogn med. De kørte deres
barn ud til flyveren i den, og de fik klapvognen med det samme, de landede.
Det var noget, som de havde aftalt med flyselskabet. Men jeg ville da
foreslå en bæresele, når I skal skifte fly osv. Det må da være det nemmeste
og det mest behagelige/trygge for jeres lille pige. Jeg ved også, at hvis I
ringer til flyselskabet og fortæller, at I har en lille pige med, er der
stor chance for, at I får nogen af de forrreste sæder i flyet.

Men I det hele taget - ring til flyselskabet og spørg til, hvordan de
normalt håndterer den slags. Held og lykke med det og rigtig god rejse. Jeg
er ret misundelig

Hilsen Rikke.

Fra : marian

Dato : 06-03-03 00:16

> "loida petersen" <april20@softhome.net> skrev i en meddelelse

I 2000 var jeg og min søn, dengang 19 mdr. gammel i usa.
det er en 12 timers rejse med fly. det gik fint.
det eneste ved det var at han fik tænder en deroveraf i flyet, en derovre
og en hjemad i flyet.
men det er jo også lidt usædvanligt men der er eterisk lavendel godt,
det er lokalbedøvende, og min søn klagede ikke over at få en dråbe med
eterisk lavendel , fra min finger rundt på gummerne.
Da det jo stopper smerterne, et stykke tid.
og det er naturligt.

Jeg havde en rygstol med hvor han sad i, så kunne jeg trække de 2 kufferter
jeg havde med samtiddig.
rygstolen er en citymodel, men ligesom til bjergbestigning. behagelig.
barnet skal kunne støtte ryggen.
foreslag: ellers en snuggli eller babybjørn sele.
derovre købte jeg en klapvogn på et loppemarked.

baby mad, sutter hvis det bruges, vand (undgå dehydrering), sove dyr,
legetøj, bleer, evt en hånddukke
vaskeklude, servietter/stofbleer, pudder & calendula salve til numsen, et
par sæt tøj. kasket til hovedet når i kommer ud i den varme sol, solcreme

sange og historier i hovedet,
godt humør og ro.

God tur
Venligst Marian
www.geocities.com/marian_oxholm/m.html

Fra : Linda

Dato : 06-03-03 10:33

> [...]
>

> på forhand tak,
>

> loida, thomas og isabella
>
> Vi rejste med vores tvillinger da de var 1 år, godt nok "kun" til Kreta
men det gik fint. Bestil rejsen tidligst muligt så får i nemlig de forreste
pladser hvor der er lidt mere plads. Faktisk havde de, i det fly vi rejste
med, en lift vi kunne låne, så der blev snorket hele vejen.
Med lidt snilde kan det også godt lade sig gøre at skifte en ble på et
flytoilet !

Linda

Fra : ATRA

Dato : 04-06-03 21:59

Hejsa.

Vi er lige kommet hjem fra USA. Vi havde en nem flyvetur/ventetid med
vores 8 mrd søn.
Hvis flyet ikke er fuldt booket, kan I bede om et ekstra sæde, så I ikke
skal sidde med jeres datter i armene på hele turen. Hvis du stadig
ammer, så am din datter når I letter og lander ... både for at udligne
trykket i ørene og for at give tryghed. Ellers ha' en flaske parat, så
hun har mulighed for at sutte.
Stewardesserne er utrolig søde og hjælpsomme med puder og tæpper ... og
med en lille sludder med baby.
Tro det eller lad være - turen føles meget kortere med et barn end hvis
man flyver alene. Man har andet at tænke på end hvor dårligt man sidder

Ha' en rigtig god tur.
Hilsner ATRA

http://www.kandu.dk/