/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Danske Netbank under Linux
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 11:56

Hejsa

Jeg kører Debian 3.0, Woody (stable).

Jeg har installeret Blackdown Java port J2RE 1.3.1

Men Danske Netbank virker ikke.

Er der nogen der ved, hvordan jeg kan få det til at virke??

mvh
Jakob

 
 
Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 12:10

On Wed, 12 Feb 2003 11:56:27 +0100, Jakob Sandholm wrote:

> Hejsa
>
> Jeg kører Debian 3.0, Woody (stable).
>
> Jeg har installeret Blackdown Java port J2RE 1.3.1
>
> Men Danske Netbank virker ikke.
>

Jeg bruger Galeon.

Log:
----------------------------------------------------

Java(TM) Plug-in: Version 1.3.1_02b
Using JRE version 1.3.1 Java HotSpot(TM) Client VM
User home directory = /home/jbs
----------------------------------------------------
c: clear console window
f: finalize objects on finalization queue
g: garbage collect
h: display this help message
l: dump classloader list
m: print memory usage
q: hide console
s: dump system properties
t: dump thread list
x: clear classloader cache
0-5: set trace level to <n>
----------------------------------------------------
load: class DanskeSikker.class not found.
java.lang.ClassNotFoundException: java.io.FileNotFoundException: File not found: http://danskebank.dk/netbank_test/java/DanskeSikker/class.class
at sun.plugin.protocol.jdk12.http.HttpURLConnection.getInputStream(HttpURLConnection.java:338)
at java.net.HttpURLConnection.getResponseCode(HttpURLConnection.java:230)
at sun.applet.AppletClassLoader.getBytes(AppletClassLoader.java:219)
at sun.applet.AppletClassLoader.access$100(AppletClassLoader.java:42)
at sun.applet.AppletClassLoader$1.run(AppletClassLoader.java:138)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at sun.applet.AppletClassLoader.findClass(AppletClassLoader.java:135)
at sun.plugin.security.PluginClassLoader.findClass(PluginClassLoader.java:269)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:299)
at sun.applet.AppletClassLoader.loadClass(AppletClassLoader.java:112)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:255)
at sun.applet.AppletClassLoader.loadCode(AppletClassLoader.java:473)
at sun.applet.AppletPanel.createApplet(AppletPanel.java:586)
at sun.plugin.AppletViewer.createApplet(AppletViewer.java:1316)
at sun.applet.AppletPanel.runLoader(AppletPanel.java:515)
at sun.applet.AppletPanel.run(AppletPanel.java:293)
at sun.plugin.navig.motif.MotifAppletViewer.maf_run(MotifAppletViewer.java:131)
at sun.plugin.navig.motif.MotifAppletViewer.run(MotifAppletViewer.java:127)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:484)

Jan Larsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jan Larsen


Dato : 12-02-03 12:14


> > Jeg har installeret Blackdown Java port J2RE 1.3.1
Du skal bruge j2re1.4

Mvh Jan



Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 12:23

>> > Jeg har installeret Blackdown Java port J2RE 1.3.1
> Du skal bruge j2re1.4
>

Blackdown vedligeholder tilsyneladende ikke j2re1.4 som deb pakke?

Hvor kan jeg finde det?

Eller er jeg nødt til at installere det manuelt?

Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 12:27

On Wed, 12 Feb 2003 12:22:52 +0100, Jakob Sandholm wrote:

>>> > Jeg har installeret Blackdown Java port J2RE 1.3.1
>> Du skal bruge j2re1.4
>>
>>
> Blackdown vedligeholder tilsyneladende ikke j2re1.4 som deb pakke?
>
> Hvor kan jeg finde det?
>
> Eller er jeg nødt til at installere det manuelt?

Eller sagt på en anden måde, det findes ikke under stable.
Hvordan kan jeg installere det selvom jeg kører stable?

Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 12:39

On Wed, 12 Feb 2003 12:26:48 +0100, Jakob Sandholm wrote:

> On Wed, 12 Feb 2003 12:22:52 +0100, Jakob Sandholm wrote:
>
>>>> > Jeg har installeret Blackdown Java port J2RE 1.3.1
>>> Du skal bruge j2re1.4
>>>
>>>
>> Blackdown vedligeholder tilsyneladende ikke j2re1.4 som deb pakke?
>>
>> Hvor kan jeg finde det?
>>
>> Eller er jeg nødt til at installere det manuelt?
>
> Eller sagt på en anden måde, det findes ikke under stable. Hvordan kan
> jeg installere det selvom jeg kører stable?

ok never mind, nu kører jeg testing i stedet :)

soren (12-02-2003)
Kommentar
Fra : soren


Dato : 12-02-03 12:46

Jakob Sandholm <sand@NOSPAMwanadoo.dk> writes:

> On Wed, 12 Feb 2003 12:26:48 +0100, Jakob Sandholm wrote:
>
> > On Wed, 12 Feb 2003 12:22:52 +0100, Jakob Sandholm wrote:
> >
> >>>> > Jeg har installeret Blackdown Java port J2RE 1.3.1
> >>> Du skal bruge j2re1.4
> >>>
> >>>
> >> Blackdown vedligeholder tilsyneladende ikke j2re1.4 som deb pakke?
> >>
> >> Hvor kan jeg finde det?
> >>
> >> Eller er jeg nødt til at installere det manuelt?
> >
> > Eller sagt på en anden måde, det findes ikke under stable. Hvordan kan
> > jeg installere det selvom jeg kører stable?
>
> ok never mind, nu kører jeg testing i stedet :)

... du kan ogsaa downloade Sun's jre:

http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html


mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net

Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 14:51

On Wed, 12 Feb 2003 12:46:06 +0100, soren wrote:

> Jakob Sandholm <sand@NOSPAMwanadoo.dk> writes:
>
>> On Wed, 12 Feb 2003 12:26:48 +0100, Jakob Sandholm wrote:
>>
>> > On Wed, 12 Feb 2003 12:22:52 +0100, Jakob Sandholm wrote:
>> >
>> >>>> > Jeg har installeret Blackdown Java port J2RE 1.3.1
>> >>> Du skal bruge j2re1.4
>> >>>
>> >>>
>> >> Blackdown vedligeholder tilsyneladende ikke j2re1.4 som deb pakke?
>> >>
>> >> Hvor kan jeg finde det?
>> >>
>> >> Eller er jeg nødt til at installere det manuelt?
>> >
>> > Eller sagt på en anden måde, det findes ikke under stable. Hvordan
>> > kan jeg installere det selvom jeg kører stable?
>>
>> ok never mind, nu kører jeg testing i stedet :)
>
> .. du kan ogsaa downloade Sun's jre:
>
> http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html
>
>


Har jeg prøvet, men kan ikke få plugin til at virke.

soren (12-02-2003)
Kommentar
Fra : soren


Dato : 12-02-03 15:10

Jakob Sandholm <sand@NOSPAMwanadoo.dk> writes:

[snip]
> > .. du kan ogsaa downloade Sun's jre:
> >
> > http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html
> >
> >
>
>
> Har jeg prøvet, men kan ikke få plugin til at virke.

installer jre'en og

cd /usr/local/mozilla/plugins (eller hvor mozilla/netscape nu har sit plugins katalog
paa dit system).
ln -s /sti/til/jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so .
ln -s /sti/til/jre .

genstart mozilla/netscape, og skriv 'about:plugins' som url og se om der
ikke er kommet java plugin med.


mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net

Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 18:18

On Wed, 12 Feb 2003 15:10:08 +0100, soren wrote:

> Jakob Sandholm <sand@NOSPAMwanadoo.dk> writes:
>
> [snip]
>> > .. du kan ogsaa downloade Sun's jre:
>> >
>> > http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html
>> >
>> >
>>
>>
>> Har jeg prøvet, men kan ikke få plugin til at virke.
>
> installer jre'en og
>
> cd /usr/local/mozilla/plugins (eller hvor mozilla/netscape nu har sit plugins katalog
> paa dit system).
> ln -s /sti/til/jre/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so .
> ln -s /sti/til/jre .
>
> genstart mozilla/netscape, og skriv 'about:plugins' som url og se om der
> ikke er kommet java plugin med.
>

jbs@gnu:/usr/lib/mozilla/plugins$ pwd
/usr/lib/mozilla/plugins
jbs@gnu:/usr/lib/mozilla/plugins$ ls -l
totalt 960
lrwxrwxrwx 1 root root 29 2003-02-12 18:07 j2re1.4.1_01 -> /usr/local/share/j2re1.4.1_01
-rw-r--r-- 1 root root 947992 2002-08-04 19:00 libflashplayer.so
lrwxrwxrwx 1 root root 68 2003-02-12 18:05 libjavaplugin_oji.so -> /usr/local/share/j2re1.4.1_01/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so
-rw-r--r-- 1 root root 18628 2002-06-23 18:04 libnullplugin.so
-rw-r--r-- 1 root root 2363 2002-08-04 19:00 ShockwaveFlash.class
jbs@gnu:/usr/lib/mozilla/plugins$ galeon
LoadPlugin: failed to initialize shared library /usr/local/share/j2re1.4.1_01/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so [libstdc++-libc6.1-1.so.2: kan ikke åbne delt objektfil: Ingen sådan fil eller filkatalog]
jbs@gnu:/usr/lib/mozilla/plugins$ mozilla
jbs@gnu:/usr/lib/mozilla/plugins$

---

about:plugins giver ingen java, heller ikke i mozilla (som ikke melder
nogen fejl)

mvh
Jakob

Kasper Myram (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Myram


Dato : 12-02-03 13:11

Jakob Sandholm wrote:

>>>Blackdown vedligeholder tilsyneladende ikke j2re1.4 som deb pakke?
>>>Hvor kan jeg finde det?

Prøv at kig her: http://www.apt-get.org/

- Kasper


Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 14:34

On Wed, 12 Feb 2003 13:11:24 +0100, Kasper Myram wrote:

> Jakob Sandholm wrote:
>
>>>>Blackdown vedligeholder tilsyneladende ikke j2re1.4 som deb pakke?
>>>>Hvor kan jeg finde det?
>
> Prøv at kig her: http://www.apt-get.org/
>

Jo tak, men jeg bruger testing, ikke sid :(

Kasper Myram (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Myram


Dato : 12-02-03 14:35

Jakob Sandholm wrote:

> Jo tak, men jeg bruger testing, ikke sid :(

Prøv at læse igen... hint: der er apt-sources til både testing og stable :)

- Kasper


Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 14:45

On Wed, 12 Feb 2003 14:35:24 +0100, Kasper Myram wrote:

> Jakob Sandholm wrote:
>
>> Jo tak, men jeg bruger testing, ikke sid :(
>
> Prøv at læse igen... hint: der er apt-sources til både testing og stable
> :)
>

Jeg kan ikke finde dem..

soren (12-02-2003)
Kommentar
Fra : soren


Dato : 12-02-03 15:04

Jakob Sandholm <sand@NOSPAMwanadoo.dk> writes:

> On Wed, 12 Feb 2003 14:35:24 +0100, Kasper Myram wrote:
>
> > Jakob Sandholm wrote:
> >
> >> Jo tak, men jeg bruger testing, ikke sid :(
> >
> > Prøv at læse igen... hint: der er apt-sources til både testing og stable
> > :)
> >
>
> Jeg kan ikke finde dem..

deb http://www.tux.org/pub/java/debian sid main non-free

(og, erstat sid med testing . siden var dog ikke så informativ, så jeg er
ikke lige sikker på at det ikke er fra dengang sid=testing).


mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net

Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 18:15

On Wed, 12 Feb 2003 15:04:28 +0100, soren wrote:

> Jakob Sandholm <sand@NOSPAMwanadoo.dk> writes:
>
>> On Wed, 12 Feb 2003 14:35:24 +0100, Kasper Myram wrote:
>>
>> > Jakob Sandholm wrote:
>> >
>> >> Jo tak, men jeg bruger testing, ikke sid :(
>> >
>> > Prøv at læse igen... hint: der er apt-sources til både testing og stable
>> > :)
>> >
>>
>> Jeg kan ikke finde dem..
>
> deb http://www.tux.org/pub/java/debian sid main non-free
>
> (og, erstat sid med testing . siden var dog ikke så informativ, så jeg er
> ikke lige sikker på at det ikke er fra dengang sid=testing).
>

Det virker ikke.

Hvis jeg benytter sid, kan jeg godt få det på listen i dselect, men ikke benytte
det, da mine biblioteker ikke er nye nok.

Skriver jeg testing, kommer der ingen pakker ind i listen :(

Claus Christian Lars~ (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Christian Lars~


Dato : 12-02-03 19:31

Jakob Sandholm wrote:

> Jo tak, men jeg bruger testing, ikke sid :(

du havde ikke behøvet at opgradere:


http://debianguiden.dk/dists/stable/html/apt-og-dpkg.html#INDIVIDUEL-OPGRADERING

hilsen Claus


Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 19:36

On Wed, 12 Feb 2003 19:31:04 +0100, Claus Christian Larsen wrote:

> Jakob Sandholm wrote:
>
>> Jo tak, men jeg bruger testing, ikke sid :(
>
> du havde ikke behøvet at opgradere:
>
>
> http://debianguiden.dk/dists/stable/html/apt-og-dpkg.html#INDIVIDUEL-OPGRADERING
>

Hvor smart!

1000 tak

mvh
Jakob

Jakob Sandholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 12-02-03 20:25

On Wed, 12 Feb 2003 19:35:53 +0100, Jakob Sandholm wrote:

> On Wed, 12 Feb 2003 19:31:04 +0100, Claus Christian Larsen wrote:
>
>> Jakob Sandholm wrote:
>>
>>> Jo tak, men jeg bruger testing, ikke sid :(
>>
>> du havde ikke behøvet at opgradere:
>>
>>
>> http://debianguiden.dk/dists/stable/html/apt-og-dpkg.html#INDIVIDUEL-OPGRADERING
>>
>
> Hvor smart!
>
> 1000 tak
>

Nu fik jeg endelig j2re1.4 til at virke, og så crasher det konstant :(

Claus Christian Lars~ (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Christian Lars~


Dato : 12-02-03 20:57

Jakob Sandholm wrote:

>
> Nu fik jeg endelig j2re1.4 til at virke, og så crasher det konstant :(

Hvis du bruger den som almindelig "hjemmecomputer" så kunne du jo
opgradere til ......sid.

De fleste af dem der vil fraråde det kører selv sid

Jeg har oplevet sort skærm i nogle timer pga af en ustabil pakke. Siden
da prøver jeg at snuse lidt inden jeg opgraderer. Hvis der ikke synes at
være seriøst ustabile pakker ude, ja så opgraderer jeg.

Men selvfølgelig, du skal vide at du så kører unstable. Til gengæld er
der en del programmer og lign der er testet til sid. F.eks winex og de
nyeste driverere fra nvidia.

til gengæld har jeg læst mig til at det er woody der gøres mest ud af
hvad angår sikkerhed. Jeg formoder at det er fordi woody ofte bruges til
servere og den slags.

Jeg?
Jeg kører sid og er lykkelig. Og jeg synes helt vildt godt om det nye
eyecandi i kde 3.1

Viste du forresten at du kan instrallere mplayer med apt-get?

(Verified) various packages such as mplayer,acroread...for unstable,
testing and stable source packages are also given. (Added 2002-11-27,
last checked 2003-02-12) (Download as text)
Packages in database: acroread, acroread-plugin, avidemux, babytrans,
babytrans-common, babytrans-dic-engtofre, echelon, em8300-headers, faad,
ffmpeg, ...
Architectures: all, i386
deb http://marillat.free.fr/ unstable main

hilsen Claus


Jakob Sandholm (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 13-02-03 12:10

On Wed, 12 Feb 2003 20:57:12 +0100, Claus Christian Larsen wrote:

> Jakob Sandholm wrote:
>
>>
>> Nu fik jeg endelig j2re1.4 til at virke, og så crasher det konstant :(
>
> Hvis du bruger den som almindelig "hjemmecomputer" så kunne du jo
> opgradere til ......sid.
>
> De fleste af dem der vil fraråde det kører selv sid
>

Jeg vil så lige komme med en advarsel. Jeg vil fraråde alle at køre med
unstable, med mindre de virkelig ved hvad de går ind til.

Det er en ireversibel proces!

Jeg skulle bare prøve at have JRE1.4 til at virke, men nu er flere af min
pakker F.U. (jeg kan ikke downgrade til testing igen)

Bl.a. gnome-terminal...

Eneste mulighed: ominstallere Debian :(

mvh
Jakob

Kim Hansen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 13-02-03 13:05

"Jakob Sandholm" <sand@NOSPAMwanadoo.dk> writes:

> On Wed, 12 Feb 2003 20:57:12 +0100, Claus Christian Larsen wrote:
>
> Jeg vil så lige komme med en advarsel. Jeg vil fraråde alle at køre med
> unstable, med mindre de virkelig ved hvad de går ind til.

Især fordi dem der ikke ved hvad de går ind til, lige så godt kunne
køre testing, så de har ikke vundet noget ved at køre unstable.

> Det er en ireversibel proces!
>
> Jeg skulle bare prøve at have JRE1.4 til at virke, men nu er flere af min
> pakker F.U. (jeg kan ikke downgrade til testing igen)

Det er ikke altid rigtigt, jeg havde Perl og en bunke afhængigheder
oppe i 5.8 fra unstable for at teste noget, og det lykkedes mig at
lave et downgrade.

Fidusen er at sætte prioriteten af testing til over 1000, så laver
pakkesystemet et automatisk downgrade.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.
2300 København S | |,4- ) )-,_. ,\ ( `'-' | Svar _efter_
Phone: 32 88 60 86 | '---''(_/--' `-'\_) | spørgsmålet.

Jakob Sandholm (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 13-02-03 13:21

On Thu, 13 Feb 2003 13:05:05 +0100, Kim Hansen wrote:

> "Jakob Sandholm" <sand@NOSPAMwanadoo.dk> writes:
>
>> Det er en ireversibel proces!
>>
>> Jeg skulle bare prøve at have JRE1.4 til at virke, men nu er flere af min
>> pakker F.U. (jeg kan ikke downgrade til testing igen)
>
> Det er ikke altid rigtigt, jeg havde Perl og en bunke afhængigheder
> oppe i 5.8 fra unstable for at teste noget, og det lykkedes mig at
> lave et downgrade.
>
> Fidusen er at sætte prioriteten af testing til over 1000, så laver
> pakkesystemet et automatisk downgrade.

Det har jeg allerede prøvet. Og alle mine pakker er også testing ifg.
apt-show-versions, men det betyder ikke at mit system virker.

dselect vil gerne installere og fjerne en masse pakker, der ikke rigtig
giver mening.

apt er også i udu, når man prøver at installere gnome-terminal giver den:

Sorry, but the following packages have unmet dependencies:
gnome-terminal: Depends: bonobo-activation (>= 1:2.2.0) but 0.9.6-1 is to be installed
Depends: libatk1.0-0 (>= 1.2.2) but 1.0.3-2 is to be installed
Depends: libbonobo-activation4 (>= 1:2.2.0) but 0.9.6-1 is to be installed
Depends: libbonobo2-0 (>= 2.2.0) but 1.113.0-1 is to be installed
Depends: libbonoboui2-0 (>= 2.2.0) but it is not going to be installed
Depends: libc6 (>= 2.3.1-1) but 2.2.5-14.3 is to be installed
Depends: libfontconfig1 (>= 2.1) but it is not going to be installed
Depends: libfreetype6 (>= 2.1.3-5) but 2.1.2-9 is to be installed
Depends: libgconf2-4 (>= 2.2.0) but it is not going to be installed
Depends: libgcrypt1 (> 1.1.11-0) but 1.1.8-2 is to be installed
Depends: libglib2.0-0 (>= 2.2.1) but 2.0.6-1 is to be installed
Depends: libgnome2-0 (>= 2.1.90) but it is not going to be installed
Depends: libgnomecanvas2-0 (>= 2.1.90) but it is not going to be installed
Depends: libgnomeui-0 (>= 2.1.90) but it is not going to be installed
Depends: libgnomevfs2-0 (>= 2.2.0) but it is not going to be installed
Depends: libgnutls5 (>= 0.8.0-1) but 0.5.9-2 is to be installed
Depends: libgtk2.0-0 (>= 2.2.0) but 2.0.6-3 is to be installed
Depends: liblinc1 (>= 1:1.0.0) but 0.5.3-1 is to be installed
Depends: libncurses5 (>= 5.3.20021109-1) but 5.2.20020112a-8 is to be installed
Depends: liborbit2 (>= 1:2.6.0) but 2.4.0-1 is to be installed
Depends: libpango1.0-0 (>= 1.2.1) but 1.0.4-2 is to be installed
Depends: libstartup-notification0 but it is not going to be installed
Depends: libvte4 (>= 0.10.10) but it is not going to be installed
Depends: libxft2 (>= 2.1) but it is not going to be installed
Depends: libxml2 (>= 2.5.0-1) but 2.4.24-1 is to be installed
Depends: yelp but it is not going to be installed
E: Sorry, broken packages

Virkeligheden er, at - lad os tage bonobo-activation som eksempel -
0.9.6-1 rent faktisk *er* installeret.

Derudover giver det ikke mening, at gnome-terminal kræver pakker fra
unstable.

Alt i alt: der har sneget sig en masse underlige ting ind i
dpkg-databasen, så med mindre der er en måde er genopbygge denne på og
herefter resette dselect og apt, så finder jeg det - i praksis - noget nær
umuligt at få ordnet igen.

Men jeg skal da ikke udelukke, at du har været heldig :)

mvh
Jakob

Kim Hansen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 13-02-03 15:11

"Jakob Sandholm" <sand@NOSPAMwanadoo.dk> writes:

> apt er også i udu, når man prøver at installere gnome-terminal giver den:
[snip mange problemer]

Måske er det fordi gnome-terminal ikke findes i testing men kun i
stable og unstable.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-'`' -. ;-;;,_ | Jeopardy.
2300 København S | |,4- ) )-,_. ,\ ( `'-' | Svar _efter_
Phone: 32 88 60 86 | '---''(_/--' `-'\_) | spørgsmålet.

Peter Makholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 12-02-03 15:24

soren <soren-usenet200302@tanesha.net> writes:

> (og, erstat sid med testing . siden var dog ikke så informativ, så jeg er
> ikke lige sikker på at det ikke er fra dengang sid=testing).

SID har aldrig vaeret det samme som testing.

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tannenbaum had convinced Linus that his
http://hacking.dk | operating system really was obsolete

soren (12-02-2003)
Kommentar
Fra : soren


Dato : 12-02-03 16:45

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> soren <soren-usenet200302@tanesha.net> writes:
>
> > (og, erstat sid med testing . siden var dog ikke så informativ, så jeg er
> > ikke lige sikker på at det ikke er fra dengang sid=testing).
>
> SID har aldrig vaeret det samme som testing.

eh bleh, sorry, jeg mente naturligvis woody (undrede mig bare over at kun woody
og potato var at finde der og ikke sarge).

og for at give kredit til peter m, saa: sid = still in development = permanent
unstable, så vidt jeg har forstået det.


mvh,

--

school.soren.davidsenATturtleDOTmathDOTklteDOThu//math-institute/uni-debrecen
other..sorenATtaneshaDOTnet//oesterbro/denmark/www.tanesha.net

Henrik Christian Gro~ (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Christian Gro~


Dato : 12-02-03 17:28

soren <soren-usenet200302@tanesha.net> writes:

> og for at give kredit til peter m, saa: sid = still in development =
> permanent

Nej. Sid er naboens knægt (i Toy Story) der ødelægger legetøj.
Se http://www.debian.org/doc/FAQ/ch-ftparchives.en.html#s-codenames

..Henrik

--
if your typing speed is the main issue when you're
coding, you're doing something seriously wrong.
                  -- citat Linus Torvalds

Adam Sjøgren (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 12-02-03 18:43

On Wed, 12 Feb 2003 18:18:05 +0100, Jakob Sandholm wrote:

> /usr/local/share/j2re1.4.1_01/plugin/i386/ns610/libjavaplugin_oji.so
> [libstdc++-libc6.1-1.so.2: kan ikke åbne delt objektfil: Ingen sådan
> fil eller filkatalog]

> about:plugins giver ingen java, heller ikke i mozilla (som ikke
> melder nogen fejl)

Men det gjorde ovenstående heldigvis. Installer den passende
libstdc++-pakke (det kan tage lidt gætten at finde den), så er der
større sandsynlighed for at det spiller.


Mvh.

--
"How come we play war and not peace?" Adam Sjøgren
"Too few role models." asjo@koldfront.dk

Peter Makholm (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 12-02-03 19:05

Henrik Christian Grove <grove@sslug.dk> writes:

>> og for at give kredit til peter m, saa: sid = still in development =
>> permanent
>
> Nej. Sid er naboens knægt (i Toy Story) der ødelægger legetøj.

I har begge to ret.

Oprindeligt, det vil sige før package pools og testing, da var sid det
sted hvor der blev lagt arkitekture, der ikke var klar til at blive
releaset.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away
http://hacking.dk | -- Xander

Adam Sjøgren (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 13-02-03 12:13

On Thu, 13 Feb 2003 12:10:22 +0100, Jakob Sandholm wrote:

> Det er en ireversibel proces!

Det er nok at overdrive.

> Eneste mulighed: ominstallere Debian :(

Det er muligt at du bliver nød til at hente og installere en del
pakker i hånden og lave andet fittelifut, men det er ikke den eneste
mulighed at starte forfra.

Men det kan sagtens være den eneste mulighed der er praktisk for dig.


Mvh.

--
"How come we play war and not peace?" Adam Sjøgren
"Too few role models." asjo@koldfront.dk

Peter Makholm (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 13-02-03 13:19

Kim Hansen <k-tahf.qvxh@oek.dk> writes:

>> Jeg vil så lige komme med en advarsel. Jeg vil fraråde alle at køre med
>> unstable, med mindre de virkelig ved hvad de går ind til.
>
> Især fordi dem der ikke ved hvad de går ind til, lige så godt kunne
> køre testing, så de har ikke vundet noget ved at køre unstable.

Testing kan rent faktisk heller ikke anbefales. Der bliver ikke lavet
sikkerhedsopdateringer til testing og ting kan være meget længe om at
komme fra unstable til testing i perioder under en eller anden
transition.

glibc har i lang tid holdt mange opdateringer uden for testing og
g++3.2 kommer nok også til at kunne mærkes et stykke tid.


Men helt korrekt, jeg køre unstable og vil aldrig anbefale folk at
køre unstable hvis jeg ikke har god grund til at tro at de kan
overleve det.

Jeg har sjældent været ude for ret alvorlige probelmer, men X11/Gnome
har jeg ofte haft problemer med.

--
Peter Makholm | According to the hacker ethic, the meaning of life
peter@makholm.net | is not Friday, but it is not Sunday either
http://hacking.dk | -- Peeka Himanen

frank damgaard (12-02-2003)
Kommentar
Fra : frank damgaard


Dato : 12-02-03 12:38

Jakob Sandholm wrote:

> Jeg kører Debian 3.0, Woody (stable).

> Jeg har installeret Blackdown Java port J2RE 1.3.1

> Men Danske Netbank virker ikke.

> Er der nogen der ved, hvordan jeg kan få det til at virke??

Måske med Netscape 4.xx egen java. Denne netscape crasher
desværre ofte (og deres netbank er en gammel sag, ikke
den samme som MSIE anvender) ;-(

Se også http://www.linux.dk/support/#bank

--
Frank Damgaard |


Andreas Hinz (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Hinz


Dato : 12-02-03 12:52

Wed, 12 Feb 2003 11:56:27 +0100
skrev Jakob Sandholm <sand@NOSPAMwanadoo.dk>:

> Jeg har installeret Blackdown Java port J2RE 1.3.1
>
> Men Danske Netbank virker ikke.
>
Hej,
det har hidtil virket med Netscape 4.77 uden ekstra plugins, men for 1-2
uger siden lavede DB noget om, så det ikke virker stabilt mere.

Jeg kan ikke få det til at virke med Mozilla uanset hvad jeg prøver.

http://www.linux.dk/support/ kan du se status på forskellige bankers
brugbarhed med Linux.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz

Claus Christian Lars~ (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Christian Lars~


Dato : 13-02-03 00:16

Jakob Sandholm wrote:
> Hejsa
>
> Men Danske Netbank virker ikke.
>
> Er der nogen der ved, hvordan jeg kan få det til at virke??


hvis _alt_andet glipper har du den mulighed at købe codeweavers. Så kan
du installere internet explorer til din netbank:

www.frankscorner.org

under fanen codeweavers


Jakob Sandholm (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Sandholm


Dato : 13-02-03 12:13

On Thu, 13 Feb 2003 00:15:54 +0100, Claus Christian Larsen wrote:

> Jakob Sandholm wrote:
>> Hejsa
>>
>> Men Danske Netbank virker ikke.
>>
>> Er der nogen der ved, hvordan jeg kan få det til at virke??
>
>
> hvis _alt_andet glipper har du den mulighed at købe codeweavers. Så
> kan du installere internet explorer til din netbank:
>
> www.frankscorner.org
>
> under fanen codeweavers

Alt andet glippede.

Tak, det ser spændende ud, jeg vidste ikke de var nået så langt med
WINE. Hvis MSIE kan køre under WINE så er problemet jo løst (forudsat
man kan få diverse ActiveX og JAVA-programmer til at virke).

Det er et forsøg værd, tak for hjælpen.

mvh
Jakob

Claus Christian Lars~ (11-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus Christian Lars~


Dato : 11-10-03 19:39

Jakob Sandholm wrote:
>
> Alt andet glippede.
>
> Tak, det ser spændende ud, jeg vidste ikke de var nået så langt med
> WINE. Hvis MSIE kan køre under WINE så er problemet jo løst (forudsat
> man kan få diverse ActiveX og JAVA-programmer til at virke).
>
> Det er et forsøg værd, tak for hjælpen.

win4lin er også spændende nu fordi den koster nogenlunde det samme hvis
man kan få rabat. Den installerer så en windows 98 der kører i et
vindu---og det kører hurtigt og godt.

Den kan afvikle mange flere programnmer.

www.netraverse.com

Hilsen Claus


Max Andersen (11-10-2003)
Kommentar
Fra : Max Andersen


Dato : 11-10-03 22:34

On Sat, 11 Oct 2003 20:39:20 +0200, Claus Christian Larsen wrote:

> win4lin er også spændende nu fordi den koster nogenlunde det samme
> hvis man kan få rabat. Den installerer så en windows 98 der kører i
> et vindu---og det kører hurtigt og godt.
>
> Den kan afvikle mange flere programnmer.
>
>

Ja, jeg har også tænkt på win4lin, men hvad nu når microsoft stopper
sikekrhedsopdateringer til win98? Win4lin kan ikke køre win2000 eller XP
endnu.

Max [3400 Hillerød]


Claus Larsen (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus Larsen


Dato : 12-10-03 10:20

Max Andersen wrote:

> Ja, jeg har også tænkt på win4lin, men hvad nu når microsoft stopper
> sikekrhedsopdateringer til win98? Win4lin kan ikke køre win2000 eller XP
> endnu.
>
> Max [3400 Hillerød]
>

Win4lin skriver selv:


Increased Stability and Security

Increased stability and security comes largely as a result of Linux
itself. However, because Win4Lin allows execution of Windows under
Linux, Windows applications benefit enormously from the robustness and
security of Linux. Windows application failures will not crash or
otherwise effect the Linux operating system because Windows executes in
the application space of Linux. The virtual machine environment provides
a uniform and very stable platform for executing Windows, thereby
greatly reducing the incidents of errors. Windows installs and operates
using the Linux filesystem so that all file access is protected by the
system. Common Windows viruses are further insulated by the virtual
machine, reducing their ability to damage Linux or have access to the
underlying hardware BIOS. The virtual machine, in effect, provides a
sandbox for running and testing untrusted applications downloaded from
the internet or other sources.


Hvormeget updateringer fra microsoft betyder i denne sammenhæng er jeg
ikke sikker på, jeg gætter på at de betyder mindre. Jeg har prøvet at
køre vmware med en xp og det jeg kan sige i den forbindelse er at den
skal have rigeligt med ram, men også at den kører fint.

Hilsen Claus


Klaus Ellegaard (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 12-10-03 09:13

Claus Larsen <kompletkommunikation@get2net.dk> writes:

>> Ja, jeg har også tænkt på win4lin, men hvad nu når microsoft stopper
>> sikekrhedsopdateringer til win98? Win4lin kan ikke køre win2000 eller XP
>> endnu.

>Win4lin skriver selv:

[..]

>Hvormeget updateringer fra microsoft betyder i denne sammenhæng er jeg
>ikke sikker på, jeg gætter på at de betyder mindre. Jeg har prøvet at
>køre vmware med en xp og det jeg kan sige i den forbindelse er at den
>skal have rigeligt med ram, men også at den kører fint.

Det betyder alt. win4linux kører vira og orme lige så godt som
Windows selv (med et par minimale undtagelser). LoveLetter,
MS Blaster og den slags vil med glæde sprede sig fra win4linux,
hvis de relevante opdateringer ikke er installeret.

(OK, MS Blaster virker ikke på Win98, men det er der så meget
andet, der gør)

Mvh.
   Klaus.

Claus Larsen (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus Larsen


Dato : 12-10-03 10:50

Klaus Ellegaard wrote:

> Det betyder alt. win4linux kører vira og orme lige så godt som
> Windows selv (med et par minimale undtagelser). LoveLetter,
> MS Blaster og den slags vil med glæde sprede sig fra win4linux,
> hvis de relevante opdateringer ikke er installeret.

Ok. Mit udgangspunkt for brug af win4lin er udelukkende at køre visse
applikationer, alt mail kører via linux. Så hvordan ser det ud når der
overhovedet ikke er sat post op eller browses ( udover netbanken) ?

Derudover bruges win4lin kun en gang imellem og jeg går ikke udfra at
win4lin står og kører i baggrunden, men at den kun er aktiv når man selv
åbner den?

Evt virus holder sig vel indenfor fake-c-drevet?'

Jeg tester i øjeblikket også en vmware og jeg kan forstå at jeg bør
lægge en antivirus på den?

Hilsen Claus


Klaus Ellegaard (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 12-10-03 10:26

Claus Larsen <kompletkommunikation@get2net.dk> writes:

>Ok. Mit udgangspunkt for brug af win4lin er udelukkende at køre visse
>applikationer, alt mail kører via linux. Så hvordan ser det ud når der
>overhovedet ikke er sat post op eller browses ( udover netbanken) ?

MS Blaster kræver blot, at der er adgang til én af RPC-portene
udefra. Det er underordnet, om man har mail eller antivirus på
maskinen. Adgang fra nettet (eller en inficeret maskine på LAN)
til én RPC-port er nok.

>Derudover bruges win4lin kun en gang imellem og jeg går ikke udfra at
>win4lin står og kører i baggrunden, men at den kun er aktiv når man selv
>åbner den?

Dunno. Men det er vel rigtigt nok.

>Evt virus holder sig vel indenfor fake-c-drevet?'

....og hele Internettet

>Jeg tester i øjeblikket også en vmware og jeg kan forstå at jeg bør
>lægge en antivirus på den?

Hvis du har brug for antivirus på en normal Windows-installation,
har du også brug for den i win4linux.

(Jeg skriver sådan, fordi der er en gigantisk diskussion om,
hvorvidt antivirus er nødvendigt overhovedet. Hvis man tænker
sig om, kommer vira ikke ind på ens pc, og derfor er anti-
virus totalt overflødigt. Omvendt kan selv de klogeste komme
til at trykke på noget grimt, hvis de glemmer at drikke et
par kopper kaffe om morgenen)

Mvh.
   Klaus.

Christoffer Olsen (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Christoffer Olsen


Dato : 12-10-03 09:43

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> (OK, MS Blaster virker ikke på Win98, men det er der så meget
> andet, der gør)

Man kan selv installere den så kører den perfekt ;)

--
Mvh
Christoffer Olsen

http://my.opera.com/dev/discussion/openweb/20030206/

Klaus Ellegaard (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 12-10-03 10:22

Christoffer Olsen <christofferolsen@ninja.dk> writes:

>> (OK, MS Blaster virker ikke på Win98, men det er der så meget
>> andet, der gør)

>Man kan selv installere den så kører den perfekt ;)

Faktisk ikke. Den kræver CMD.EXE - Win98 har kun COMMAND.COM.
Det er den eneste årsag til, at den ikke virker på RPC DCOM-
enablede Win98'ere.

Mvh.
   Klaus.

Christoffer Olsen (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Christoffer Olsen


Dato : 12-10-03 11:37

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> writes:

> >Man kan selv installere den så kører den perfekt ;)
>
> Faktisk ikke. Den kræver CMD.EXE - Win98 har kun COMMAND.COM.
> Det er den eneste årsag til, at den ikke virker på RPC DCOM-
> enablede Win98'ere.

Ja, der var jeg for hurtigt ude.

--
Mvh
Christoffer

Ivar Madsen (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 13-10-03 17:13

Klaus Ellegaard wrote:


>>> (OK, MS Blaster virker ikke på Win98, men det er der så meget
>>> andet, der gør)
>>Man kan selv installere den så kører den perfekt ;)
> Faktisk ikke. Den kræver CMD.EXE - Win98 har kun COMMAND.COM.
> Det er den eneste årsag til, at den ikke virker på RPC DCOM-
> enablede Win98'ere.

Hvad gør du normalt hvis du vil installere et program på Linux, der er afhænig
af en anden programparke?
Du installere denne parke, ik?
Så du installere da også bare CMD.EXE på en win98, så køre MS Blaster også på
den win98 (hvis alså man VIL have den kørende,,,)


--
Med venlig hilsen

Ivar

Chris (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Chris


Dato : 12-10-03 11:06

On Sat, 11 Oct 2003 13:09:45 +0200, "Jakob Sandholm"
<sand@NOSPAMwanadoo.dk> wrote:

>Tak, det ser spændende ud, jeg vidste ikke de var nået så langt med
>WINE. Hvis MSIE kan køre under WINE så er problemet jo løst (forudsat
>man kan få diverse ActiveX og JAVA-programmer til at virke).
>
>Det er et forsøg værd, tak for hjælpen.

Danske Netbank virker hos mig med CrossoverOffice fra Codeweavers.
Det er en ufed, men nødvendig løsning.

Venligst
Chris
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Allan Olesen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 17-02-03 18:22

Claus Christian Larsen <tip@tophygiejne.dk> wrote:

>hvis _alt_andet glipper har du den mulighed at købe codeweavers. Så kan
>du installere internet explorer til din netbank:

Gad vide, hvordan man skaffer sig en gyldig IE-licens til det
formaal...


--
Allan

Kent Friis (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 17-02-03 19:02

Den Mon, 17 Feb 2003 18:22:00 +0100 skrev Allan Olesen:
>Claus Christian Larsen <tip@tophygiejne.dk> wrote:
>
>>hvis _alt_andet glipper har du den mulighed at købe codeweavers. Så kan
>>du installere internet explorer til din netbank:
>
>Gad vide, hvordan man skaffer sig en gyldig IE-licens til det
>formaal...

Hvis du går tilbage til IE 2.0 eller måske 3.0 havde de vist ikke
indført kravet om at man kun må installere IE under windows.

Mvh
Kent
--
unsigned long main = 0xC8C70FF0;

Allan Olesen (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 17-02-03 22:34

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) wrote:

>Hvis du går tilbage til IE 2.0 eller måske 3.0 havde de vist ikke
>indført kravet om at man kun må installere IE under windows.

Nu er der vist lagt op til et nyt "Gad vide...".


--
Allan

Claus Christian Lars~ (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Christian Lars~


Dato : 17-02-03 22:49

Allan Olesen wrote:


> Gad vide, hvordan man skaffer sig en gyldig IE-licens til det
> formaal...

Ganske godt spørgsmål.

Det er ikke nemt at være monopol nu om dage :)

Hilsen Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste